Oglądaj F1 online       KONTAKT     Zgarnij 150 zł na OC/AC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie

logo-powrot-roberta

Oglądaj F1 w Eleven           KONTAKT    Kup F1 TV PRO       Wsparcie               Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL        Zgarnij 150 zł na OC/AC!      

MENU:

DTM Spa Francorchamps 2020

Analiza wyścigu Kubicy – jakie prędkości osiągał i jak wypadł pit-stop?



Drugi wyścig Roberta Kubicy za nami – czas spojrzeć na jego przebieg i przeanalizować dane wyścigowe, z których widać też, jak ogromną przewagę na tym etapie sezonu ma Audi.

Wyniki

 

wyniki drugiego wyścigi dtm spa 2

 

Przebieg wyścigu

 

Robert ruszał z 12. miejsca i tym razem zaliczył bardzo słaby start. Koła buksowały w miejscu i jeszcze przed dojazdem do pierwszego zakrętu, został wyprzedzony przez startujących za nim. Zdołał jednak skontrować i odzyskać 2 miejsca.

Niestety, mocne hamowanie do ostatniego zakrętu sprawiło, że Robert nie miał dobrej pozycji przy wyjściu na prostą ani odpowiedniej prędkości i spadł na ostatnie miejsce, co widać poniżej:



Tempo Kubicy jest wyraźnie słabsze niż oczekiwał, choć jak potem przyznał, spodziewał się, że nie będzie lekko.

Już po kilkunastu minutach wyścigu, Robert zgłasza problem: „Chyba mam problem z dyferencjałem. Hamuję i czuję jakby się rozłączał”. Kilka okrążeń później informuje o „dziwnym hałas z silnika na prostych”.

Przez moment słychać jakieś rozmowy z garażu, Kubica zgłasza to, prosząc o wyłączenie radia.

blank

Opony w aucie Roberta kończą się bardzo szybko, przód przestaje trzymać. „Lewa przednia poszła, obie przednie są bardzo słabe” – zgłasza Robert i po kilku minutach decyduje się na zjazd do boksów. Przy wjeździe do alei serwisowej, dostaje informację od inżyniera, że została mu podobna liczba aktywacji DRS-u i push-to-pass jak innym.

Postój przebiega tym razem bezproblemowo, choć Kubica znów najdłużej ze wszystkich stał na swoim stanowisku serwisowym.

czasy pit stopow dtmspa2

„To jest katastrofa. Przednie opony w ogóle nie trzymają, poszły po 3 okrążeniach” – mówi Robert wyjeżdżając z boksów. Po zaledwie kilku minutach jazdy, zrezygnowany zgłasza: „Nie uda nam się, coś jest nie tak. Nie ma przyczepności z przodu, przód już poszedł”.

Do końca rywalizacji nie odzywa się już do inżyniera, tracąc bardzo dużo na kolejnych okrążeniach. Jedzie samotny wyścig. Po przekroczeniu linii mety, słyszy:



„To był bardzo trudny wyścig Robert” – mówi inżynier do Polaka i prosi o zebranie fragmentów opon z toru. Kubica tylko potwierdza przyjęcie wiadomości wciśnięciem przycisku radia.

Wypowiedzi

 

„Już na pierwszym okrążeniu czasówki wiedziałem, że to nie zadziała i wiedziałem, że to będzie ciężki wyścig, ale nie spodziewałem się, że aż tak! Nie można niestety zmienić ustawień między kwalifikacjami a wyścigiem, więc utknęliśmy z takimi rozwiązaniami. Wiedziałem, że niedziela będzie bardzo, bardzo długa. Zaryzykowaliśmy i nie zadziałało, więc teraz musimy przeanalizować dane i zrozumieć, czemu. Wyjeżdżamy ze Spa z mieszanymi uczuciami, ale też zdobyliśmy sporo doświadczenia i to jest ważne. Są pozytywy. Oczywiście na suchym torze brakuje nam prędkości, ale wczoraj w kwalifikacjach nie było źle” – powiedział Polak, cytowany przez Cezarego Gutowskiego.

Czasy

 

Robert swój najlepszy czas uzyskał już na 4. kółku, podczas gdy większość kierowców robiła to pod koniec lekkim autem. Polak stracił do najlepszego czasu aż 3,5 sekundy.



najlepsze okrążenia wyścigu spa dtm2

Jego teoretyczny najlepszy czas okrążenia wynosił 0,6 sekundy mniej i tu traciłby „tylko” 3 sekundy do najszybszych. Po czasach sektorów wyraźnie widać zmianę ustawień po sobocie. Wczoraj Polak tracił najwięcej w ostatnim sektorze, dziś w drugim, a mocno różnią się one charakterystyką.



najlepsze czasy sektorów dtmspa2

Jeżeli chodzi o prędkości maksymalne podczas tej rywalizacji, to Robert był na końcu, tracąc 10 km/h do najszybszych.

najwyższe prędkości wyścigu DTM spa 2

Robert do boksów zjechał jako 9. Był jedynym kierowcą, którego standardowy pit-stop trwał ponad minutę.

chronologia pit-stopów spa dtm2

Tak przedstawiały się czasy stintów wszystkich zawodników:

analiza stintów dtm2spa

A to wszystkie okrążenia Kubicy z tego wyścigu:

wszystkie czasy kubicy dtm spa 2

Klasyfikacje

 

Tak przedstawia się ranking kierowców po 2 wyścigach:

MiejsceKierowcaZespółPunktyInformacje
1Rene RastAudi Sport Team Rosberg353Sprawdź
2Nico MullerAudi Sport Team Abt Sportsline330Sprawdź
3Robin FrijnsAudi Sport Team Abt Sportsline279Przeczytaj
4Mike RockenfellerAudi Sport Team Phoenix139Sprawdź
5Timo GlockBMW Team RMG120Sprawdź
6Sheldon van der LindeBMW Team RBM108Sprawdź
7Loic DuvalAudi Sport Team Phoenix108Przeczytaj
8Jamie GreenAudi Sport Team Rosberg98Sprawdź
9Marco WittmannBMW Team RMG95Sprawdź
10Ferdinand von HabsburgAudi Sport Team WRT68Sprawdź
11Jonathan AberdeinBMW Team RMR62Sprawdź
12Lucas AuerBMW Team RMR51Sprawdź
13Philipp EngBMW Team RBM48Sprawdź
14Harrison NeweyAudi Sport Team WRT27Przeczytaj
15Robert KubicaORLEN Team ART20Sprawdź
16Fabio SchererAudi Sport Team WRT20Przeczytaj
17Benoit TreluyerAudi Sport Team Phoenix0

W klasyfikacji zespołów prowadzą oczywiście trzy ekipy Audi.

klasyfikacja zespołów DTM

Wśród producentów przewaga Audi jest miażdżąca – zdecydowanie większa niż w ubiegłym roku, kiedy Audi po dwóch pierwszych rundach miało 110 punktów, a BMW 93. Nie wróży to dobrze na resztę sezonu.

klasyfikacja producentów DTM

Galerię zdjęć z pierwszego weekendu wyścigowego zobaczycie tutaj.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Grand Prix Wielkiej Brytanii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

6h Monzy WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 1 lipca
godz. 14:00 – 17:00 – Pierwszy trening F1
godz. 17:00 – 18:00 – Drugi trening F1

Sobota, 2 lipca
godz. 13:00 – 14:00 – 3. trening F1
godz. 16:00 – 17:00 – Kwalifikacje F1

Niedziela, 3 lipca
godz. 16:00 – 18:00 – Wyścig F1

Bądź na bieżąco

Popularne tagi