Formuła 1 w Eleven       REKLAMA        KONTAKT        150 zł na OC/AC!      F1 MOŻESZ OBSTAWIAĆ NA EFORTUNA.PL     F1 TV PRO    SIMRACE

logo-powrot-roberta

MENU:

Kubica green Rosberg

Poznajemy rywali Kubicy w DTM: Jamie Green



Jest jedynym kierowcą z obecnej stawki, który pamięta poprzedni start DTM na Spa. Swój 16. sezon w DTM rozpocznie za kilka dni Jamie Green – jeden z najbardziej doświadczonych kierowców w stawce DTM. Przez 2 sezony rywalizował bezpośrednio z Robertem Kubicą. Jak przebiegała jego dotychczasowa kariera wyścigowa?

Nie zaczęła się ona standardowo bowiem zaczął od… stock carów. W wieku 10 lat wygrał mistrzostwa Wielkiej Brytanii BriSCA Ministox i dopiero potem przeszedł do kartingu. Urodzony w Leicester w 1982 roku zawodnik został wicemistrzem serii Junior TKM w 1996 roku. Rok później cieszył się z tytułu w Junior ICA Winter Series. Na 2. miejscu zakończył McLaren Mercedes Champions of the Future. W 2000 roku wygrał Formula A Winter Series, a w 2001 roku został mistrzem Brytyjskiej Formuły A. W sezonach 2000 i 2001 uczetniczył też w European Formula A Championship, gdzie zgarnął 2 zwycięstwa.

Jego pierwszą serią wyścigową była Brytyjska Formula Renault, w której zajął 2. miejsce na koniec sezonu po odniesieniu 2 zwycięstw. Rok później przeniósł się do Brytyjskiej Formuły 3 i tu znów zajął 2. miejsce, wygrywając 4 wyścigi. Zadebiutował też w Formula 3 Eurosieries, gdzie stanął na podium już w drugim wyścigu. Jednocześnie zaczęła się historia jego startów z Robertem Kubicą, rónież występującym w tych mistrzostwach.



Ta seria stała się jego podstawową w sezonie 2004. Green otrzymał wsparcie Mercedesa i zaliczył bardzo dobry sezon, zdobywając tytuł po odniesieniu 7 wycięstw. Co ciekawe, trzykrotnie stał razem z Kubicą na podium. Najpierw dwa razy na Paul Ricard, gdy wygrał, a Polak był 3 w 1. wyścigu oraz gdy był 3. a Kubica 2. w drugim wyścigu. Następnie na Nurburgring, gdy Robert był 2, a Green wygrywał na Nurburgring (trzeci był Nico Rosberg, a czwarty Lewis Hamilton).

Po tak udanym sezonie, stała się rzecz nietypowa. Green otrzymał ofertę od Mercedesa na starty w DTM i przyjął ją. Do single seaterów już nie wrócił.

Na podium stanął już w 5. wyścigu, a sezon zakończył 2. miejscem, co dało mu 6. miejsce w klasyfikacji generalnej. Rok później, po 3 miejscach na podium, był 5. Po pierwsze zwycięstwa sięgnął w dwóch ostatnich rundach sezonu 2007 i były to jego jedyne podia w tamtym roku. W generalce zajął 4. miejsce, które powtórzył rok później – również z dwoma zwycięstwami na koncie. Po jednym zwycięstwie na koncie miał w sezonach 2009 – 2011, kiedy zajmował w generalce 7, 6 i 5. miejsce.

Pierwszy raz na podium w klasyfikacji generalnej stanął w swoim ostatnim roku w Mercedesie. Po trzech podiach, w tym jednym zwycięstwie, zajął 3. miejsce.



Dwa pierwsze sezony w Audi (2013 i 2014) nie były rewelacyjne. Pojedyncze miejsca na podium dały mu 11. i 10. miejsca w generalkach. Najlepszym sezonem w jego karierze okazał się 2015. Wygrał 3 z 4 pierwszych wyścigów, a sezon zakończył 1. i 2. miejscem na Hockenheim i zajął 2. miejsce, ustępując tylko Pascalowi Wehrleinowi.

W sezonach 2016 i 2017 Green zajmował 3. miejsce w DTM. W pierwszym z nich 6 razy stawał na podium (1 zwycięstwo), a w drugim 4 (3 zwycięstwa). Fatalny był dla niego rok 2018, kiedy tylko 4 razy znalazł się w punktach i zajął 18. miejsce na koniec sezonu. W ubiegłym roku zaliczył po 1 wizycie na każdym stopniu podium i zajął 8. miejsce w generalce.

W ostatnich trzech latach Green zaliczał pojedyncze starty w seriach Blancpain czy GT Masters, ale bez większych sukcesów.

Łącznie w DTM ma 193 starty na koncie, spośród których wygrał 17. Na podium stawał 39 razy, a w 15 przypadkach ruszał z 1. miejsca. Zaliczył też 24 najszybsze czasy okrążenia.

W całej karierze po kartingu, stawał na starcie 289 razy w tym 27 razy na 1. polu. Wygrał 31 wyścigów, zaliczył 79 podiów i 38 najlepszych czasów okrążeń.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Grand Prix Arabii Saudyjskiej

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

Czekamy na decyzję...

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 grudnia
godz. 14:30 – 15:30 – FP1
godz. 18:00 – 19:00 – FP2

Sobota, 4 grudnia
godz. 15:00 – 16:00 – FP3
godz. 18:00 – 19:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 5 grudnia
godz. 18:30 – 20:30 – WYŚCIG F1

Bądź na bieżąco

Popularne tagi