Jak przebiegała dotychczasowa kariera obecnego mistrza serii DTM oraz kierowcę Audi w Formule E? Zapraszam do zapoznania się z wyścigową historią kolejnego rywala Roberta Kubicy.
Rast urodził się w 1986 roku w Minden w Niemczech. Kartingową karierę rozpoczął w 1998 roku. Pierwszego większego sukcesu doczekał się w 2001 roku, kiedy wygrał Northern German ADAC Kart Cup w klasyfikacji Junior. Rok później był już mistrzem ogólnokrajowego ADAC Kart Cup.
Potem nastąpiły 2 chude lata w jego karierze. Przeniósł się do Formuły BMW, gdzie przez 2 lata i 33 wyścigi ani razu nie stanął nawet na podium, zdobywając tylko 15 punktów łącznie. Pierwszy sezon zakończył na 18. miejscu, a drugi na 22 (triumfował w nim Sebastian Vettel, wygrywając 18 z 20 wyścigów. W pozostałych był 2. i 3.).
W 2005 roku Rast przesiada się na auta z dachem i to była dobra decyzja. Już w pierwszym sezonie wygrywa ADAC Volkswagen Polo Cup, triumfując w 6 z 10 wyścigów. Rok później zajmuje 2. miejsce w SEAT Leon Cupercopa Germany.
W 2006 roku zaczyna się jego przygoda z Porsche. Przez dwa sezony startuje w Porsche Carrera Cup Niemcy i Porsche Supercup. W 2008 roku wygrywa tę pierwszą serię, odnosząc tylko 1 zwycięstwo w sezonie.
W 2009 roku wygrywa aż 6 z 13 wyścigów Porsche Supercup, w 10 meldując się na podium. Rywalizację przegrywa jednak z Jeroenem Bleekemolenem, który z podium nie zszedł, wygrywając 5 rund.
W 2010 roku udaje mu się wygrać w Porsche Supercup. Ten spory sukces powtórzy jeszcze w 2011 i 2012 roku (w 2011 na 3. miejscu sezon zakończył Kuba Giermaziak w barwach VERVA Racing Team). W trakcie gdy zdobywał potrójne mistrzostwo Porsche Supercup, wygrał jeszcze w sezonach 2011 i 2012 Porsche Carrera Cup Germany. W sezonie 2012 wygrywał wyścigi we wszystkich seriach, w których startował – Porsche Supercup, ADAC GT Masters, Blancpain Endurance Series i Rolex Sports Car Series. W ADAC GT Masters miał okazję do startu w barwach Audi Sport Team.
W 2013 roku znów dużo startował, a mistrzostwo zdobył w… Dacia Logan Cup Germany. Jego głównymi seriami były ADAC GT Masters i Blancpain Endurance Series. Podobny program startów miał w 2014 roku, kiedy triumfował w ADAC GT Masters. W Blancpain Series startował w barwach Belgian Audi Club Team WRT i jego związki z tym producentem były coraz mocniejsze.
Rok później był 2. w GT World Cup, a w Audi jeździł w Blancpain, WEC czy 24h Le Mans. Wziął też udział w 2 wyścigach Audi Sport TT Cup. Rast zaliczył również debiut w Formule E w barwach Team Aguri, ale nie był to udany start. W 2016 roku zaliczył 3 starty w DTM w barwach Audi, zdobywając 8 punktów.
Pierwszy pełny sezon Rasta w DTM – 2017 – zakończył się od razu mistrzostwem. W barwach Audi Sport Team Rosberg wygrał 3 z 18 wyścigów, 5-krotnie będąc na podium i to wystarczyło do wygranej.
W kolejnym sezonie już takiego szczęścia nie miał. Mimo że wygrał 7 wyścigów (w tym 6 ostatnich), to przegrał mistrzostwo z Gary Paffettem – o 4 punkty.
W ubiegłym sezonie zgarnął tyle samo wygranych i to już do mistrzostwa – podparte 6 innymi wizytami na podium – wystarczyło.
Rast wziął udział w 58 wyścigach DTM, spośród których 27 razy był na podium, a 17 razy wygrał. W całej wyścigowej karierze uczestniczył w 392 wyścigach, wygrał 78 razy, zaliczył 157 wizyt na podium, 62 pole position i 54 najszybsze okrążenia. Oznacza to, że wygrywa swój co piąty wyścig, a na podium jest w 2 na 5 wyścigów.