KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Harmonogram

Poznajemy rywali Kubicy w DTM – Rene Rast



Jak przebiegała dotychczasowa kariera obecnego mistrza serii DTM oraz kierowcę Audi w Formule E? Zapraszam do zapoznania się z wyścigową historią kolejnego rywala Roberta Kubicy.

Rast urodził się w 1986 roku w Minden w Niemczech. Kartingową karierę rozpoczął w 1998 roku. Pierwszego większego sukcesu doczekał się w 2001 roku, kiedy wygrał Northern German ADAC Kart Cup w klasyfikacji Junior. Rok później był już mistrzem ogólnokrajowego ADAC Kart Cup.

Potem nastąpiły 2 chude lata w jego karierze. Przeniósł się do Formuły BMW, gdzie przez 2 lata i 33 wyścigi ani razu nie stanął nawet na podium, zdobywając tylko 15 punktów łącznie. Pierwszy sezon zakończył na 18. miejscu, a drugi na 22 (triumfował w nim Sebastian Vettel, wygrywając 18 z 20 wyścigów. W pozostałych był 2. i 3.).



W 2005 roku Rast przesiada się na auta z dachem i to była dobra decyzja. Już w pierwszym sezonie wygrywa ADAC Volkswagen Polo Cup, triumfując w 6 z 10 wyścigów. Rok później zajmuje 2. miejsce w SEAT Leon Cupercopa Germany.

W 2006 roku zaczyna się jego przygoda z Porsche. Przez dwa sezony startuje w Porsche Carrera Cup Niemcy i Porsche Supercup. W 2008 roku wygrywa tę pierwszą serię, odnosząc tylko 1 zwycięstwo w sezonie.

W 2009 roku wygrywa aż 6 z 13 wyścigów Porsche Supercup, w 10 meldując się na podium. Rywalizację przegrywa jednak z Jeroenem Bleekemolenem, który z podium nie zszedł, wygrywając 5 rund.

W 2010 roku udaje mu się wygrać w Porsche Supercup. Ten spory sukces powtórzy jeszcze w 2011 i 2012 roku (w 2011 na 3. miejscu sezon zakończył Kuba Giermaziak w barwach VERVA Racing Team). W trakcie gdy zdobywał potrójne mistrzostwo Porsche Supercup, wygrał jeszcze w sezonach 2011 i 2012 Porsche Carrera Cup Germany. W sezonie 2012 wygrywał wyścigi we wszystkich seriach, w których startował – Porsche Supercup, ADAC GT Masters, Blancpain Endurance Series i Rolex Sports Car Series. W ADAC GT Masters miał okazję do startu w barwach Audi Sport Team.

W 2013 roku znów dużo startował, a mistrzostwo zdobył w… Dacia Logan Cup Germany. Jego głównymi seriami były ADAC GT Masters i Blancpain Endurance Series. Podobny program startów miał w 2014 roku, kiedy triumfował w ADAC GT Masters. W Blancpain Series startował w barwach Belgian Audi Club Team WRT i jego związki z tym producentem były coraz mocniejsze.



Rok później był 2. w GT World Cup, a w Audi jeździł w Blancpain, WEC czy 24h Le Mans. Wziął też udział w 2 wyścigach Audi Sport TT Cup. Rast zaliczył również debiut w Formule E w barwach Team Aguri, ale nie był to udany start. W 2016 roku zaliczył 3 starty w DTM w barwach Audi, zdobywając 8 punktów.

Pierwszy pełny sezon Rasta w DTM – 2017 – zakończył się od razu mistrzostwem. W barwach Audi Sport Team Rosberg wygrał 3 z 18 wyścigów, 5-krotnie będąc na podium i to wystarczyło do wygranej.

W kolejnym sezonie już takiego szczęścia nie miał. Mimo że wygrał 7 wyścigów (w tym 6 ostatnich), to przegrał mistrzostwo z Gary Paffettem – o 4 punkty.

W ubiegłym sezonie zgarnął tyle samo wygranych i to już do mistrzostwa – podparte 6 innymi wizytami na podium – wystarczyło.

Rast wziął udział w 58 wyścigach DTM, spośród których 27 razy był na podium, a 17 razy wygrał. W całej wyścigowej karierze uczestniczył w 392 wyścigach, wygrał 78 razy, zaliczył 157 wizyt na podium, 62 pole position i 54 najszybsze okrążenia. Oznacza to, że wygrywa swój co piąty wyścig, a na podium jest w 2 na 5 wyścigów.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP USA

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 października
godz. 19:30 – 1. trening
godz. 23:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 19 października
godz. 20:00 – Sprint
godz. 00:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 20 października
godz. 21:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Portimao ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi