KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Wyniki

Poznajemy rywali Kubicy w DTM – Jonathan Aberdein



Można powiedzieć, że jazdę dla Audi ma we krwi. Jeden z najmłodszych kierowców DTM, Jonathan Aberdein w tym sezonie będzie jednak reprezentował barwy BMW po bardzo udanym roku 2019. Kim jest 22-letni kierowca?

Aberdein urodził się 14 lutego 1998 roku w Cape Town w Republice Południowej Afryki. Jest synem Chrisa Aberdeina, który w latach 1994 – 1999 jeździł dla Audi i Porsche w South African Touring Car Championship, kończąc tę serię na 2. miejscu w sezonie 1996.

Jonathan zaczął karierę motorsportową w 2013 roku w kartingu, gdzie jeździł przez 3 sezony, ale bez większych sukcesów. W 2015 roku stoczył ciekawą walkę w międzynarodowym finale Rok Cup z Szymonem Szyszko z Polski, przegrywając z Polakiem (6. miejsce Aberdeina). W tym samym roku był też 13. w Rotax Max Euro Challenge oraz 59. w Rotax Max Challenge Grand Finals.



W 2016 roku przyszedł czas na starty w single seaterach. Aberdein zaczął od 14. miejsca w ADAC Formule 4, zaliczając 1 podium w 24 wyścigach. W tej samej serii jechał w kolejnym roku – znów w ekipie Motopark. Tym razem był 9, zaliczając 4 miejsca na podium w 21 wyścigach.

Największy sukces w kategoriach juniorskich osiągnął w sezonie 2016-2017 w Formule 4 Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Tę niezbyt wymagającą serią wygrał z ogromną przewagą. Wygrał aż 14 z 18 wyścigów i tylko 2 razy nie stał na podium.

W 2018 roku przesiadł się do Europejskiej Formuły 3, gdzie był 12, stając na podium 3 razy w 30 wyścigach.

W wywiadach Aberdein podkreślał, że jego celem zawsze była seria DTM i swoje marzenie spełnił w 2019 roku, gdy został kierowcą klienckiego zespołu WRT Audi w tej serii. Aberdein w 18 wyścigach 8 razy znalazł się na podium, dwukrotnie znajdując się tuż za podium – na 4. miejscu. W klasyfikacji generalnej znalazł się na 10. miejscu, wyprzedzony jedynie przez kierowców fabrycznych – 6 Audi oraz 3 BMW. Zdobył 67 punktów, a jego partner z zespołu, Pietro Fittipaldi ponad 3 razy mniej.

Na 2020 rok, nie mając szans na miejsce w fabrycznym zespole Audi, podjął rozmowy z BMW, które doprowadziły do zastąpienia przez niego Joela Erikssona.

W całej karierze wziął udział w 111 wyścigach, wygrywając 14 z nich (wszystkie w F4 UAE), 24 razy stając na podium, ruszając 10 razy z pole position i 15 razy wykręcając najszybsze okrążenie wyścigu.

W BMW będzie jeździł z numerem 27 w zespole BMW Team RBM.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Abu Zabi

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi