KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank
BAH_TEST_DL-3982 Sztuka

Przewodnik po Formule 3



Przed pierwszym wyścigiem Formuły 3 sezonu 2024, zapraszam Was do zapoznania się z podstawowymi zasadami tej serii.

Format weekendu

 

Pierwszy trening trwa 45 minut. Po nim następują kwalifikacje, które trwają 30 minut. Nie ma tu podziału na segmenty – kierowcy mają pół godziny na wykręcenie jak najlepszego czasu.

Do pierwszego wyścigu(40 minut + 1 okrążenie) kierowcy z miejsc 1-12 startują w odwróconej kolejności, a pozostali według wyników czasówki. W tym wyścigu nie ma obowiązkowego pit-stopu.
Do drugiego wyścigu (45 minut + 1 okrążenie), rozgrywanego w niedzielę kierowcy startują już w normalnej kolejności.



Auto

 

W sezonie 2024 zadebiutował nowy samochód Formuły 2. Waży on z kierowcą 795 kg, a zatem niemal tyle samo co bolid Formuły 1. Jest długi na 528,5 cm i szeroki na 1,9 metra.

Napędza go silnik V6 o pojemności 3,4 litra, tworzony przez Mecachrome. Ma on 620 koni mechanicznych mocy i kręci się do 8750 RPM. Wspomaga go pojedyncza turbina.

Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w około 2,9 sekundy, a do 200 km/h w 6,6 sekundy. Maksymalne prędkości, jakie osiąga auto to 335 km/h.

Do dyspozycji kierowców jest 6 biegów.



Kierowcy oczywiście mają do dyspozycji DRS, uruchamiany na takich samych zasadach jak w Formule 1.

Opony

 

Kierowcy mają do dyspozycji 2 mieszanki na suchą nawierzchnię – miękką i twardą. Dostają oni 4 komplety opony twardych oraz 2 komplety opon miękkich. Dodatkowo są wyposażeni w 3 komplety opon na mokrą nawierzchnię.

Opony dostarcza Pirelli i są to 18-calowe opony, szersze o 1,7 cala z tyłu.

Punktacja

 

Wyścig sprinterski:
1. miejsce: 10 pkt
2. miejsce: 8
3. miejsce: 6
4. miejsce: 5
5. miejsce: 4
6. miejsce: 3
7. miejsce: 2
8. miejsce: 1



Wyścig główny:
1. miejsce: 25
2. miejsce: 18
3. miejsce: 15
4. miejsce: 12
5. miejsce: 10
6. miejsce: 8
7. miejsce: 6
8. miejsce: 4
9. miejsce: 2
10. miejsce: 1

Zwycięzca piątkowych kwalifikacji dostaje 2 punkty.

Autor najszybszego okrążenia wyścigu dostaje 1 punkt, o ile uplasuje się w pierwszej 10-tce danego wyścigu. Łącznie zatem do zdobycia podczas weekendu wyścigowego jest maksymalnie 39 punktów.

Przepisy

 

Wiele przepisów Formuły 3 dotyczących samego ścigania i rywalizacji na torze jest identycznych z Formułą 1. Dotyczy to także kar, zasad neutralizacji czy panujących w alei serwisowej.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi