KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Harmonogram

Timo Glock Robert Kubica

Poznajemy rywali Kubicy w DTM – Timo Glock



Przygotowania do DTM czas przyspieszyć – pora poznać kolejnego rywala Roberta Kubicy w DTM. Tym razem ktoś, o kim chyba wiemy najwięcej – Timo Glock. Dokonał on rzadkiego wyczynu – zdobył punkty w F1, a dopiero potem wygrał GP2.

Timo Glock przez wiele lat był uważany za jeden z większych niemieckich talentów w motorsporcie. Urodził się w 1982 roku w Lindenfels.

Starty w kartingu rozpoczął w 1998 roku. W ciągu zaledwie dwóch lat startów zdobył m.in. German Kart Championship, a zatem najważniejszy tytuł na rynku krajowym. Bardzo szybko przeniósł się do formuł i pierwsze dwa sezony zakończył kolejnymi mistrzostwami. W 2000 roku został mistrzem ADAC Formula Junior Cup, wygrywając 11 z 19 wyścigów i meldując się poza podium tylko 4 razy.

W 2001 roku wygrał Formula BMW ADAC, wygrywając 8 z 20 wyścigów w sezonie i aż 13 razy będąc na podium. Sezon 2002 spędził w niemieckiej Formule 3, gdzie zajął 3. miejsce, odnosząc 3 zwycięstwa i 6 razy meldując się w pierwszej trójce.

Formulę 3 Euro Series zakończył na 5. miejscu z trzema zwycięstwami na koncie. Tak dobre wyniki nie przeszły bez echa w Formule 1. Jordan zaproponował mu pozycję trzeciego kierowcy na sezon 2004. Glock dostał szansę debiutu w F1 w ósmej rundzie sezonu. Sprzeczający się z ekipą o swój kontrakt Giancarlo Fisichella nie wystartował w GP Kanady, a w jego miejsce wszedł właśnie Glock. Do mety dojechał na 11. miejscu, ale dyskwalifikacje Williamsa i Toyoty sprawiły, że zdobył 2 punkty za 7. miejsce.



Potem Fisichella wrócił do swojego auta, a Glock znów musiał czekać na swoją szansę. Nadeszła ona na 3 wyścigi przed końcem sezonu. Glock zastąpił w aucie Jordana Giorgio Pantano i przejechał 3 rundy, ale już bez zdobyczy punktowej. Następne punkty zdobył w Kanadzie. 4 lata później.

W 2005 roku, mający problemy ze sponsorami Glock, przeniósł się do USA, gdzie startował w Champ Car. I tu znów swój najlepszy wynik osiągnął na torze Gilles Villeneuve Circuit, zajmując 2. miejsce. Sezon zakończył na pozycji 8.

Kariera Glocka nie przebiegała typowo. W 2006 roku wrócił do Europy by startować… w GP2, a zatem zapleczu F1, w której przecież już był.

Glock w pierwszym sezonie startów zajął 4. miejsce, startując w barwach dwóch ekip. 5 razy stawał na podium, wygrał 2 wyścigi.

O Glocku znów zaczęło się więcej mówić w F1, a to zaowocowało podpisaniem kontraktu na kierowcę testowego w BMW Sauber. Tym samym Glock został kolegą z ekipy Roberta Kubicy.

Vettel Kubica Heidfeld Glock

Gdy okazało się, że Robert nie może wystartować w GP USA po wypadku w Kanadzie, Glock był rozważany jako kandydat do zastąpienia go. Ostatecznie wybór padł na Sebastiana Vettela. W GP2 tym razem Glock nie miał sobie równych i zdobył mistrzostwo, wygrywając 5 z 20 wyścigów i meldując się w co drugim wyścigu na podium.

Kontrakt z BMW Sauber zaczął być kulą u nogi bowiem Glockiem poważnie zainteresowała się Toyota. Miał on tam zastąpić Ralfa Schumachera. Glock podpisał 3-letni kontrakt, ale BMW Sauber się temu sprzeciwiało. Ostatecznie sąd arbitrażowy ds. kontraktów zdecydował, że Niemiec może startować w Toyocie. Po dwóch nieukończonych wyścigach, przyszedł czas na 4 miejsca poza punktami. Dopiero w Kanadzie, a zatem w wyścigu, który wygrał Robert Kubica, Glock stanął tuż za podium. Na Węgrzech stanął na podium – pierwszy raz w swojej karierze. Drugie miejsce, podobnie jak kolejne 4 miejsca w punktach w tym sezonie, dału mu 10. miejsce w klasyfikacji generalnej.

W 2009 roku Glock zaczął od 4 miejsc w punktach, w tym podium w Malezji, za które dostał tylko połowę punktów. Do końca sezonu punktował jeszcze tylko 3 razy, będąc 8 razy w 10-tce. Sezonu nie dokończył po tym wypadku na Suzuce, w którym złamał jeden z kręgów. Odpuścił 3 ostatnie rundy.

Kariera Glocka w F1 załamała się po wycofaniu się Toyoty. Na sezon 2010 przeniósł się do ekipy Virgin. Nowa ekipa miała jednak fatalny bolid i Glock przez 3 lata startów (ostatni jako Marussia F1 Team) nie zdobył punktu. Jego najlepszymi miejscami były raz 12, dwa razy 14. i dwa razy 15.



Po tym sezonie, w styczniu 2013 roku, drogi Glocka i Kubicy znów się spotkały. Tym razem na testach DTM. Niemiec zrobił dobre wrażenie i został zatrudniony przez BMW. W pierwszym sezonie zajął 9. miejsce, odnosząc zwycięstwo w ostatnim wyścigu sezonu na Hockenheim. Wcześniej było też podium na Red Bull Ring.

W kolejnych sezonach Glock również jeździł w BMW i zajmował odpowiednio 16, 15, 10, 7, 5 i 12. miejsca w klasyfikacji generalnej.

Łącznie w DTM Glock przejechał 112 wyścigów, wygrywając 5 z nich. 5 razy startował z pole position, 4 razy uzyskał najszybsze okrążenie wyścigu. Na podium meldował się 14 razy, a w punktach był dokładnie w połowie swoich startów w DTM.

W całej karierze Glock wziął udział w 340 wyścigach. 37 z nich wygrał, w 73 był na podium, a 20 razy startował z pole position.

W ramach ciekawostki można dodać, że Glock jest mężem modelki Isabell Reis.

Isabell Reis

O Kubicy

 

Timo wielokrotnie wypowiadał się o Robercie i jego zadaniu czekającym go w DTM.

„Pokazał się z naprawdę dobrej strony podczas testów i był bardzo szybki. Jestem ciekaw, jak poradzi sobie w pierwszym roku startów, bo ten jest zawsze trudny, szczególnie, gdy kierowca jego formatu zaczyna w zespole prywatnym. Jestem jednak szczęśliwy, że będzie tu i nie mogę doczekać się pierwszych pojedynków na torze” – mówił dla ran.de.

„Jestem pewien, że będzie potrzebował roku na dotarcie, ale jeżeli zostanie z nami na dłużej, a mam taką nadzieję, to będzie się liczył. Jestem bardzo zadowolony, że mamy go tu. Zawsze jest z nim ciekawie, bo jest prostolinijny, mówi co myśli. Przed swoim wypadkiem pokazywał, jaki jest szybki. Po nim był niesamowicie waleczny, wracając do sportu i Formuły 1 mimo ograniczeń. Dokładnie pokazał podczas testów DTM w grudniu. Od razu był na wysokim poziomie” – mówił dla motorsport-total.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP USA

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 października
godz. 19:30 – 1. trening
godz. 23:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 19 października
godz. 20:00 – Sprint
godz. 00:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 20 października
godz. 21:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Portimao ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi