KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank
Kubica WEC Ferrari

Auto Kubicy na sezon 2024 – bestia z Maranello



Ferrari 499P, którym w tym sezonie będzie jeździł Robert Kubica bardzo mocno weszło do długodystansowych mistrzostw świata. Co to za konstrukcja?

Powrót

 

499P to wyjątkowa konstrukcja, którą Ferrari wróciło do najwyższej kategorii wyścigów długodystansowych po 50 latach nieobecności. Stąd numery 50 i 51 na autach ekipy z Maranello.

W tym roku w stawce będziemy widzieć 3 auta Ferrari – dwa fabryczne i jedno prywatne, wystawiane przez AF Corse – tę samą ekipę, która obsługuje Ferrari.



Aerodynamika została stworzona przez Ferrari Styling Centre, prowadzone przez Flavio Manzoniego i Ferdinando Cannizzo.

Specyfikacja

 

Ferrari 499P to oczywiście hybryda. Umieszczony centralnie silnik spalinowy generuje 675 koni. Ma on pojemność 3 litrów. Silnik elektryczny o mocy 268 koni mechanicznych daje napęd na przednią oś po przekroczeniu 190 km/h.

Cała konstrukcja ważyć będzie w tym sezonie 1075 kg. Podwójnie turbodoładowany silnik V6 o pojemności 3 litrów posiada moc 675 koni mechanicznych. Silnik umieszczony jest centralnie. Po osiągnięciu 190 km/h przednie koła napędza silnik elektryczny o mocy 268 koni mechanicznych. W ubiegłym roku Ferrari osiągało najwyższe prędkości na prostych w 24h Le Mans, zbliżając się do 350 km/h.

Monokok samochodu jest zbudowany z włókna węglowego. Oczywiście znajdują się w nim wszystkie najważniejsze systemy bezpieczeństwa, a energia elektryczna jest odzyskiwana podczas jazdy. 900 Voltowa bateria jest ładowana przez stworzony przez Ferrari ERS.



Kierowcy mają do dyspozycji 7 biegów, a auto posiada karbonowe hamulce o wymiarach 380/355 mm.

Historycznie

 

Jako nowa konstrukcja, 499P nie ma zbyt bogatej historii startów. Auta jechały w 7 wyścigach i tylko raz żadne z nich nie znalazło się na podium. Oprócz wygranej w 24h Le Mans samochodu #51, byly jeszcze dwa drugie miejsce oraz trzy trzecie.

Ferrari było dość wyraźnie drugą siłą ubiegłorocznego sezonu WEC.



BoP

 

Przed sezonem 2024 ustalono Balance of Performance dla aut kategorii hypercar. Zgodnie z tymi przelicznikami Ferrari będzie miało 675 KM z silnika spalinowego przy wadze 1075 kg. Więcej o BoP na początek sezonu 2024 przeczytacie tutaj.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi