KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Harmonogram

Poznajemy rywali Kubicy w DTM – Nico Muller



Urodził się w Thun w Szwajcarii w 1991 roku. Poważniejszą karierę kartingową rozpoczął w wieku 12 lat. W 2004 roku zajął 6. miejsce w Bridgestone Cup Switzerland w kategorii Junior. Dwa lata później był już 3. w tej rywalizacji, został też wicemistrzem Szwajcarii. W 2007 roku wygrał Puchar Szwajcarii w klasie KF3.

Na 2008 rok przeniósł się do Formuły Renault 2.0. Startował w mistrzostwach Szwajcarii, Włoch i Formule Renault WEC. Wygrał tylko raz w krajowym czempionacie, w którym na koniec sezonu był 5. Dwa razy plasował się na podium w Winter Series włoskiej Formuły Renault 2.0, gdzie ostatecznie był 3.

Rok później nie miał juz sobie równych w krajowych rozgrywkach Formuły Renault 2.0. W 12 wyścigach wygrał aż 9 razy i ani razu nie zszedł z podium. To skłoniło go do przenosin do GP3, gdzie spędził 2 sezony. Lepiej spisał się w tym pierwszym, zajmując 3. miejsce po wygraniu 2 wyścigów. Rok później wygrał raz i był 4. na koniec sezonu. W Formule Renault 3.5, w której jeździł w 2012 i 2013 roku nie szło mu tak dobrze. W pierwszym sezonie raz stanął na podium, w drugim 3 razy w tym 2 razy wygrał. Ostatecznie na koniec sezonu 2013 był 5.



Jego przygoda z DTM rozpoczęła się w sezonie 2014 – od razu od Audi. W 10 wyścigach nie udało mu się stanąć na podium, a 10 punktów dało 19. miejsce w klasyfikacji generalnej. Rok później było jeszcze gorzej – 26 oczek w generalce i 21. miejsce.

Znacznie lepszy był dla niego rok 2016, kiedy był 9. po odniesieniu 1 zwycięstwa i 2 wizytach na podium. W międzyczasie występował w pojedynczych wyścigach Blancpain czy International GP Challenge.

W DTM w sezonie 2017 dwa razy stał na podium i zdobył 81 punktów, co dało mu 12. miejsce na koniec sezonu. Był to dla niego dość ciekawy rok bowiem poza startami w Blancpain, zaliczył też International GT Challenge, FIA GT World Cup, FIA WEC w LMP2 oraz… 2 starty w Rallycrossowych Mistrzostwach Świata.

Sezon 2018 to 3 podia i 10. miejsce w klasyfikacji generalnej DTM. Był też kolejny start w International GT Challenge oraz World RX. Zdecydował się także na wystąpienie w rundzie Stock Car Brasil.

Najlepszy był dla niego sezon 2019 w DTM, głównie za sprawą świetnej formy Audi. Muller zdobył wicemistrzostwo po 3 wygranych i aż 11 wizytach na podium. Muller zaczął też starty w Formule E, któe przerwała pandemia koronawirusa. W 4 wyścigach nie zdobył jednak żadnych punktów.

Łącznie w DTM ma już 102 starty na koncie, 4 zwycięstwa i 18 miejsc na podium. Z pole position startował 2 razy.

Biorąc pod uwagę wszystkie starty w karierze, których ma 255, wygrywał 21 razy, 59 razy stawał na podium, wykręcił 18 najszybszych okrążeń wyścigów i 14 razy ruszał z pierwszego miejsca.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP USA

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 października
godz. 19:30 – 1. trening
godz. 23:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 19 października
godz. 20:00 – Sprint
godz. 00:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 20 października
godz. 21:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Portimao ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi