Formuła 1 w Eleven       REKLAMA        KONTAKT        150 zł na OC/AC!      F1 MOŻESZ OBSTAWIAĆ NA EFORTUNA.PL     F1 TV PRO    SIMRACE

logo-powrot-roberta

MENU:

Nico Muller

Poznajemy rywali Kubicy w DTM – Nico Muller



Urodził się w Thun w Szwajcarii w 1991 roku. Poważniejszą karierę kartingową rozpoczął w wieku 12 lat. W 2004 roku zajął 6. miejsce w Bridgestone Cup Switzerland w kategorii Junior. Dwa lata później był już 3. w tej rywalizacji, został też wicemistrzem Szwajcarii. W 2007 roku wygrał Puchar Szwajcarii w klasie KF3.

Na 2008 rok przeniósł się do Formuły Renault 2.0. Startował w mistrzostwach Szwajcarii, Włoch i Formule Renault WEC. Wygrał tylko raz w krajowym czempionacie, w którym na koniec sezonu był 5. Dwa razy plasował się na podium w Winter Series włoskiej Formuły Renault 2.0, gdzie ostatecznie był 3.

Rok później nie miał juz sobie równych w krajowych rozgrywkach Formuły Renault 2.0. W 12 wyścigach wygrał aż 9 razy i ani razu nie zszedł z podium. To skłoniło go do przenosin do GP3, gdzie spędził 2 sezony. Lepiej spisał się w tym pierwszym, zajmując 3. miejsce po wygraniu 2 wyścigów. Rok później wygrał raz i był 4. na koniec sezonu. W Formule Renault 3.5, w której jeździł w 2012 i 2013 roku nie szło mu tak dobrze. W pierwszym sezonie raz stanął na podium, w drugim 3 razy w tym 2 razy wygrał. Ostatecznie na koniec sezonu 2013 był 5.



Jego przygoda z DTM rozpoczęła się w sezonie 2014 – od razu od Audi. W 10 wyścigach nie udało mu się stanąć na podium, a 10 punktów dało 19. miejsce w klasyfikacji generalnej. Rok później było jeszcze gorzej – 26 oczek w generalce i 21. miejsce.

Znacznie lepszy był dla niego rok 2016, kiedy był 9. po odniesieniu 1 zwycięstwa i 2 wizytach na podium. W międzyczasie występował w pojedynczych wyścigach Blancpain czy International GP Challenge.

W DTM w sezonie 2017 dwa razy stał na podium i zdobył 81 punktów, co dało mu 12. miejsce na koniec sezonu. Był to dla niego dość ciekawy rok bowiem poza startami w Blancpain, zaliczył też International GT Challenge, FIA GT World Cup, FIA WEC w LMP2 oraz… 2 starty w Rallycrossowych Mistrzostwach Świata.

Sezon 2018 to 3 podia i 10. miejsce w klasyfikacji generalnej DTM. Był też kolejny start w International GT Challenge oraz World RX. Zdecydował się także na wystąpienie w rundzie Stock Car Brasil.

Najlepszy był dla niego sezon 2019 w DTM, głównie za sprawą świetnej formy Audi. Muller zdobył wicemistrzostwo po 3 wygranych i aż 11 wizytach na podium. Muller zaczął też starty w Formule E, któe przerwała pandemia koronawirusa. W 4 wyścigach nie zdobył jednak żadnych punktów.

Łącznie w DTM ma już 102 starty na koncie, 4 zwycięstwa i 18 miejsc na podium. Z pole position startował 2 razy.

Biorąc pod uwagę wszystkie starty w karierze, których ma 255, wygrywał 21 razy, 59 razy stawał na podium, wykręcił 18 najszybszych okrążeń wyścigów i 14 razy ruszał z pierwszego miejsca.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Grand Prix Arabii Saudyjskiej

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

Czekamy na decyzję...

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 grudnia
godz. 14:30 – 15:30 – FP1
godz. 18:00 – 19:00 – FP2

Sobota, 4 grudnia
godz. 15:00 – 16:00 – FP3
godz. 18:00 – 19:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 5 grudnia
godz. 18:30 – 20:30 – WYŚCIG F1

Bądź na bieżąco

Popularne tagi