KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank

Poznajemy rywali Kubicy – Marco Wittmann



Poprzez opóźnienie startu sezonu DTM również ten cykl uległ opóźnieniu, ale skoro już za kilkanaście dni mamy mieć testy DTM, czas przedstawić rywali Roberta Kubicy w tej serii. Zaczynamy od kolegi z BMW, Marco Wittmanna.

Kariera

 

Urodził się w 1989 roku w niemieckim Furth. Karierę w kartingu rozpoczął w 1996 roku, ale na pierwsze sukcesy musiał czekać do 2002 roku, kiedy wygrał Graf Berghe von Trips Memorial w kategorii Junior. W tej samej kategorii w tym samym roku był 3. w mistrzostwach Niemiec. 2 lata później był już najlepszy w krajowym czempionacie. W 2006 roku – jego ostatnim w kartingu – wygrał mistrzostwa Azji i Pacyfiku oraz Margutti Trophy.

Karierę w single seaterach rozpoczął od Formuły BMW. W 2007 roku w niemieckiej edycji 5, wygrywając 2 wyścig. Rok później w Formula BMW Europe był drugi, zaliczając 1 zwycięstwo.

W 2009 roku przeszedł do Formuły 3 Euroseries, gdzie jeździł w tym samym zespole, co 6 lat wcześniej Robert Kubica – Mucke Motorsport. Zajął jednak dopiero 26. miejsce (cykl wygrał Jules Bianchi, 3. był Valtteri Bottas). W 2010 roku poszło mu już znacznie lepiej – zajął 2. miejsce po zaliczeniu 10 wizyt na podium w tym 1 zwycięstwa. Wygrał Edoardo Mortara, trzeci znów był Bottas.

W 2011 roku Wittmann znów jechał w F3 Euroseries, gdzie rywalizował m.in. z Kubą Giermaziakiem. Niemiec znów zajął drugie miejsce, tym razem zaliczając 5 zwycięstw i 8 innych wizyt na podium. Sezon zakończył 3. miejscem w Grand Prix Makau.

W 2012 roku jego kariera znacznie wyhamowała. Zaliczył zaledwie 1 start i znalazł się na rozdrożu. Wówczas zapadła decyzja o przejściu do samochodów z dachem i w 2013 roku zadebiutował w serii DTM w barwach BMW. W pierwszym sezonie zajął 8. miejsce, notując podium w swoim trzecim wyścigu.



Wielki sukces przyszedł w 2014 roku. Wittmann wygrał 4 z 10 rund DTM i sięgnął po swój pierwszy tytuł mistrzowski. Co ciekawe, do tych zwycięstw dołożył jeszcze tylko 1 wizytę na podium. W tym samym roku wystartował jeszcze w 24H Nurburgring, ale bez powodzenia. Ten sukces zaowocował zainteresowaniem ze strony Formuły 1. Wittmann miał ofertę od jednej z ekip końca stawki, ale nie zdecydował się na nią. Został „jedynie” kierowcą testowym Toro Rosso. Jak później przyznawał, mając szansę wygrywania w DTM, nie chciał zamykać stawki w F1.

W kolejnym roku w DTM wygrał tylko raz, był też 2. i 3. Rywalizację ukończył na 6. pozycji. Kolejne mistrzostwo przyszło w 2016 roku. Wittmann wygrał 3 wyścigi, był dwa razy drugi i raz trzeci. O zaledwie 4 punkty wyprzedził Edoardo Mortarę.

W 2017 roku Wittmann zaliczył 5 wizyt na podium w tym jedno zwycięstwo, ale zajął dopiero 5. miejsce. Oczko wyżej był rok później, triumfując dwa razy i zaliczając 4 inne wizyty na podium.

W minionym sezonie znalazł się na podium, co nie było łatwe biorąc pod uwagę stratę BMW do Audi. Wygrał 4 wyścigi, w dwóch był drugi, a w jednym 3. W rankingu Autosportu na najlepszych kierowców świata 2019 zajął 21. miejsce.

Łącznie w całej karierze po kartingu wziął udział w 249 wyścigach, 29 z nich wygrał, 85 razy stanął na podium i 28 razy ruszał z pierwszego miejsca. Zaliczył też 21 najszybszych okrążeń. Jego procent zwycięstw to 11,6, a wizyt na podium 34,1.

Z Kubicą

 

Marco Wittmann nie miał nigdy okazji do rywalizacji z Robertem Kubicą. Podczas testów w Jerez w grudniu Kubica był 52 tysięczne szybszy od Niemca.

Wittmann kilka razy wypowiedział się jednak o Polaku w pozytywnych słowach.

„Było kilku kierowców Formuły 1, którzy nie mieli już motywacji do ścigania i po prostu przeszli do DTM, ale nie odnosili sukcesów. To nie jest seria, do której można po prostu wejść. Trzeba mieć ambicję, pasję i mnóstwo motywacji. Jednym z tych, którzy to pokazują, jest Timo Glock. Jest fighterem, który ma świetne momenty i myślę, że Kubica również nie będzie jechał na pół gwizdka. Kubica nie odpuszcza. Jego przejście byłoby dobrym ruchem dla DTM. Myślę, że trzeba mu oddać pełen szacunek za jego dotychczasowe osiągnięcia. Walczył o powrót po swoim wypadku rajdowym i wrócił do F1 mimo swoich ograniczeń. Takich jak on czy Alex Zanardi po prostu nie da się pokonać. Dla mnie to znacznie ważniejsze niż forma w jednym wyścigu” – mówił o Kubicy.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi