KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Start - 24 hours of Le Mans - - Circuit de la Sarthe - Le Mans - France -

Kalendarz WEC 2024

 

Sezon 2024 Długodystansowych Mistrzostw Świata (WEC) będzie składał się z 8. rund.

Sezon rozpocznie się prologiem – tym razem na torze w Katarze. Tam też odbędzie się pierwsza runda zmagań – już 2 marca. Oznacza to, że z kalendarza wypadł tor Sebring.

Później kierowcy przeniosą się na tor Imola, gdzie 21 kwietnia odbędzie się 2. runda. Ten tor zastąpi włoską rywalizację na torze Monza.

Trzecia runda pozostanie bez zmian w porównaniu z tym sezonem – będzie to 6h Spa. Po 24h Le Mans kierowców czeka daleka podróż – przeniosą się na tor Interlagos. Runda tam odbędzie się 14 lipca.

 

Kolejna nowość to rywalizacja na Circuit of the Americas, która odbędzie się 1 września, a już 2 tygodnie później kierowcy udadzą się na tor Fuji. Sezon zakończy się – podobnie jak w ostatnich latach – w Bahrajnie – 2 listopada.

Wchodzą do niego zatem Katar, Imola, Sao Paulo i COTA, a wypadają Sebring, Portimao i Monza.

Kierowcy pojadą dwa ośmiogodzinne wyścigi, pięć sześciogodzinnych oraz 24h Le Mans. Oto kalendarz serii:

RundaTerminWyścig
12 marcaQatar 1812 km
221 kwietnia6h Monzy
311 maja6h Spa
415-16 czerwca24h Le Mans
514 lipca6h Sao Paulo
61 wrześniaLone Star Le Mans
715 września6h Fuji
82 listopada8h Bahrajnu

fot. FOCUSPACKMEDIA

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Popularne tagi