KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank

Poznajemy rywali Kubicy w DTM – Mike Rockenfeller



Zostało nam już tylko 5 kierowców DTM do poznania przed startem sezonu. Teraz czas na Mike`a Rockenfellera, jednego z najstarszych i najbardziej doświadczonych zawodników serii.

Urodził się w 1983 roku w Neuwied w Niemczech. Swoją przygodę z kartingiem rozpoczął w 1995 roku, ale przez wiele lat nie odnosił większych sukcesów. W 2002 roku wygrał Jor van Ommen Kart Cup Super Series.

W 2001 roku przeniósł się do Formuły Konig, gdzie zajął 4. miejsce po wygraniu jednego wyścigu. W tym samym roku został juniorem Porsche, co zaowocowało startami w niemieckim pucharze Carrery, który ukończył w pierwszym sezonie na 10. miejscu. Rok później był już 2. w tych mistrzostwach. Dość szybko rozpoczął przygodę z wyścigami długodystansowymi, debiutując w American Le Mans Series.

W 2004 roku wygrał dwa wyścigi Porsche Supercup, a w dwóch był na podium. Był to też rok jego debiutu w 24H Le Mans. Do dziś wystartował w 10 wyścigach, spośród których wygrał dwa – najpierw w 2005 roku w klasie GT2, a potem w 2010 roku w klasie LMP1 razem z Timo Bernhardem i Romainem Dumas. W 2012 roku zajął 3. miejsce w klasyfikacji generalnej.



W 24H Daytona również debiutował w 2004 roku. W tym wyścigu wygrał w klasyfikacji generalnej w 2010 roku, a na podiach meldował się jeszcze w 2004 (2. miejsce w klasie GT), 2006, 2015, 2016 (2. miejsce w klasie GTLM razem m.in. z Janem Magnussenem) czy 2013 (klasa GTLM).

Sezon 2005 spędził w FIA GT, a 2006 w Rolex Sports Car Series.

W DTM zadebiutował w 2007 roku i jeździ tam nieprzerwanie do dziś – od początku z Audi. Na podium stanął już w drugim wyścigu, ale w klasyfikacji generalnej pierwszego sezonu był 12. Potem przyszło 11, a następnie 14. miejsce w generalce. Kolejne 3 lata to stały progres – 7, 6 i 4. pozycja na koniec roku. Po pierwsze zwycięstwo w wyścigu sięgnął w 2011 roku. Dwa lata później – po wygraniu dwóch rund – mógł świętować tytuł mistrzowski. W tym sezonie tylko raz był poza punktami, a na podium stawał 5 razy.

Wygrał wyścig również rok później, ale było to jego jedyne podium. W generalce był 10. Jeszcze gorszy był dla niego sezon 2015, kiedy zajął dopiero 19. miejsce, tylko 5 razy meldując się w punktach. W sezonie 2017 odniósł jedno zwycięstwo i 5 razy przy innych okazjach był na podium. Dało mu to 4. miejsce w klasyfikacji generalnej.

Sezon 2018 to dwa drugie miejsca i dopiero 11. pozycja na koniec roku. Lepiej było w ubiegłym sezonie, kiedy zajął 4. miejsce po wygraniu wyścigu w Assen i 6 innych wizytach na podium.

Łącznie w DTM startował 175 razy. Wygrał 6 wyścigów, a 30 razy stawał na podium. 7-krotnie startował z pole position, a 9 razy wykręcił najlepsze okrążenie wyścigu.

W całej karierze w 348 wyścigach wygrywał 30 razy, a 98 razy stawał na podium. Z pierwszego pola ruszał 26 razy, wykręcił też 27 najszybszych okrążeń wyścigu.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi