KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank
Tymek Kucharczyk GB3 Donington fot

Przewodnik po GB3 Championship w sezonie 2024



Nowy zespół, nowi partnerzy i punkty do Superlicencji. Tymek Kucharczyk zaczyna kolejny sezon w GB3 Championship. Co trzeba wiedzieć o tej serii?

Kalendarz

 

Składa się on z 8 rund rozgrywanych na 5 brytyjskich, 1 holenderskim, 1 węgierskim i 1 belgijskim torze. Sezon zaczyna się 3o marca, a kończy 29 września:



RundaTerminTor
130.03. - 01.04.Oulton Park International
227.04 - 28.04.Silverstone GP
301.06. - 02.06.Spa GP
422.06. - 23.06.Hunaroring GP
513.07. - 14.07.Zandvoort GP
627.07. - 28.07.Silverstone GP
707.09. - 08.09.Donington Park GP
828.09. - 29.09.Brands Hatch GP

Punkty do superlicencji

W tym sezonie mamy ważną zmianę – najlepsi w tej serii będą otrzymywać punkty do superlicencji. Do zdobycia będzie mniej punktów niż na przykład w Hiszpańskiej czy Włoskiej F4. Seria ta została uwzględniona w aktualizacji systemu punktowego FIA na ten sezon. W GB3 Championship punktowanych jest 5 miejsc według schematu 10-7-5-3-1.

Samochody

 

Rywalizacja odbywa się w autach Tatuus MSV-022. Są to bolidy jednomiejscowe wyposażone w silnik 2.0 firmy Duratec, które generują 250 koni mechanicznych. Auto waży 598 kg. Sześciobiegową skrzynię biegów dostarcza Sadev. Jednostka napędowa, do której oprogramowanie dostarcza Cosworth, kręci się do 8500 RPM.

Auto jest wyposażone w system halo i spełnia wszystkie wymogi bezpieczeństwa FIA Formuły 3. Jest szybsze od bolidu Formuły 4, generując znacznie więcej docisku i jest to coś, do czego Tymek Kucharczyk będzie się musiał przyzwyczaić. Patrząc po wynikach testów, idzie mu to bardzo dobrze.



Opony do auta dostarcza Pirelli – kierowcy mają do dyspozycji jedną mieszankę opon na nawierzchnię suchą oraz 1 na nawierzchnię mokrą.

Zespoły i kierowcy

 

W sezonie 2022 w serii wystartuje 22 kierowców w ramach 9 zespołów, oto oni:

MKierowcaNumerZespółPunkty
1Louis Sharp7Rodin Motorsport82
2Ugo Ugochukwu31Rodin Motorsport67
3John Bennett11JHR Developments66
4Will Macintyre21Hitech Pulse-Eight53
5McKenzy Cresswell16Elite Motorsport51
6Gerrard Xie23Hitech Pulse-Eight46
7Jarrod Waberski20Elite Motorsport44
8Arthur Rogeon18Rodin Motorsport36
9Tymek Kucharczyk22Hitech Pulse-Eight33
10Seb Murray91Chris Dittmann Racing23
11Patrick Heuzenroeder10JHR Developments22
12Hugo Schwarze33Elite Motorsport22
13Noah Ping3Arden VRD22
14Colin Queen62Fortec Motorsport20
15Edward Pearson41Fortec Motorsport15
16Flynn Jackes55Chris Dittmann Racing13
17Shawn Rashid32Arden VRD11
18James Hedley2Arden VRD11
19Adi Kulkarni15Hillspeed10
20Josh Irfan12JHR Developments8
21Rishab Jain77Chris Dittmann Racing1
22Nikita Johnson17Arden VRD0

Warto przypomnieć klasyfikację zespołową z ubiegłego sezonu:
1. JHR Developments 844
2. Rodin 750
3. Arden VRD 716
4. Hitech Pulse-Eight 699
5. Elite Motorsport 603
6. Fortec Motorsports 528
7. Douglas Motorsports 528
8. Chris Dittmann Racing 276
9. Hillspeed 244



O Hitech

 

Jest to czwarty zespół sezonu 2023 GB3 Championship, ale również ekipa mająca swoje zespoły w FIA Formule 2 i FIA Formule 3. W przeszłości jeździli w nim m.in. George Russell, Liam Lawson, António Félix da Costa, Luke Browning i wielu innych dobrych kierowców.



Gdzie oglądać?

 

Dobrą wiadomością dla polskich kibiców jest to, że wyścigi GB3 Championship są transmitowane za darmo na YouTube. Na blogu przed każdą rundą będą pojawiały się linki do możliwości oglądania wyścigów Tymka Kucharczyka, będą również relacje live.

Format weekendu

 

W trakcie każdej rundy, po sesjach testowych i 1 sesji treningowej, odbywają się:

– Kwalifikacje: 20 minut jazdy, kierowcy wyjeżdżają kiedy chcą, nie ma segmentów kwalifikacji

– 1. wyścig – 20 minut, ustawienie na starcie zgodnie z wynikami kwalifikacji

– 2. wyścig – 20 minut, ustawienie na starcie według DRUGIEGO najlepszego czasu każdego kierowcy

– 3. wyścig – 25 minut, ustawienie na starcie według odwróconej kolejności kwalifikacji pierwszej 12-tki.



Punktacja

W wyścigach 1. i 2. (najlepszy i drugi najlepszy czas kwalifikacji) punktacja wygląda następująco:
1. miejsce: 35 punktów
2. miejsce: 29
3. miejsce: 24
4. miejsce: 21
5. miejsce: 19
6. miejsce: 17
7. miejsce: 15
8. miejsce: 13
9. miejsce: 12
10. miejsce: 11
11. miejsce: 10
12. miejsce: 9
13. miejsce: 8
14. miejsce: 7
15. miejsce: 6
16. miejsce: 5
17. miejsce: 4
18. miejsce: 3
19. miejsce: 2
20. miejsce: 1

W wyścigu z odwróconą pierwszej 12-tki kolejnością punktacja wygląda następująco:
1. miejsce: 20 punktów
2. miejsce: 17
3. miejsce: 15
4. miejsce: 13
5. miejsce: 11
6. miejsce: 10
7. miejsce: 9
8. miejsce: 8
9. miejsce: 7
10. miejsce: 6
11. miejsce: 5
12. miejsce: 4
13. miejsce: 3
14. miejsce: 2
15. miejsce: 1



Nagrody

 

W GB3 Championship jest o co walczyć. Oprócz tytułu, mistrz serii ma zapewnione dwudniowe testy w FIA Formule 3. Dość powiedzieć, że do tej serii po wygraniu GB3 Championship awansowali Clement Novalak, Kaylen Frederick, Zak O`Sullivan i Luke Browning.

Za każde zdobyte pole position kierowca otrzymuje 250 funtów w ramach Jack Cavill Pole Position Cup, a ten, który będzie miał najwięcej pole position w sezonie, zdobywa 2000 funtów.

Koszty

 

Przystąpienie do serii to koszt 5500 funtów netto, a za każdy wyścig trzeba zapłacić 2300 funtów netto. Do tego dochodzi oczywiście koszt auta i zespołu. Łącznie – w zależności od liczby testów – może to być łączna kwota od 300 do 400 tys. funtów.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi