Formuła 1 w Eleven       REKLAMA        KONTAKT        150 zł na OC/AC!      F1 MOŻESZ OBSTAWIAĆ NA EFORTUNA.PL     F1 TV PRO    SIMRACE

logo-powrot-roberta

MENU:

Robin Frijns

Poznajemy rywali Kubicy w DTM – Robin Frijns



Robin Frijns może być jednym z bardziej niedocenianych kierowców DTM, na co wskazuje jego dotychczasowa kariera wyścigowa. Poznajmy ją!

Frijns urodził się w 1991 roku w Maastricht w Holandii. Kartingową karierę zaczął na poważnie w wieku 12 lat. W 2004 roku został mistrzem Belgii w kategorii kadet. W 2005 roku był wicemistrzem kategorii Junior, podobnie jak rok później. W 2006 roku został też mistrzem Francji. W kolejnych dwóch latach zdobywał wicemistrzostwo Francji KF2 oraz 3. miejsca w tej samej kategorii w Winter Cup oraz Mistrzostwach Europy.

Na sezon 2009 przeniósł się do Formuły BMW, gdzie zajął 3. miejsce, przegrywając z Felipe Nasrem i Danielem Juncadellą. Wygrał 1 wyścig, raz był 2. i pięć razy trzeci. Rok później sięgnął już po mistrzostwo tej serii, triumfując w 6 z 16 wyścigów.



Mistrzem był też w 2011 roku, kiedy wygrał Formułę Renault 2.0, odnosząc 5 zwycięstw w 12 wyścigach. W pokonanym polu zostawił m.in. Carlosa Sainza, Danila Kvyata czy Stoffela Vandoorne. Mistrzowska seria trwała również w kolejnym roku. Tym razem wygrał dobrze nam znaną Formułę Renault 3.5. Odniósł 3 zwycięstwa w sezonie, pokonując w generalce m.in. Julesa Bianchi, Sama Birda, Antonio Felixa da Costę, Kevina Magnussena czy swojego obecnego rywala w DTM, Nico Mullera.

Te sukcesy sprawiły, że został kierowcą testowym Saubera w Formule 1 na sezon 2013. Od 3. rundy sezonu zaczął też starty w serii GP2. Udało mu się wygrać już w trzecim swoim wyścigu, a w kolejnym był drugi. Niestety, po 10 przejechanych wyścigach, dopadła go wyścigowa rzeczywostość – skończył mu się budżet i został zastąpiony w ekipie przez kierowcę dysponującego pieniędzmi. W tym samym roku zaliczył swój pierwszy test autem DTM.

W 2014 roku był tylko kierowcym testowym Caterhama. Powrót do sukcesów nastąpił w 2015 roku, kiedy wygrał Blancpain GT Series i był 2. w Blancpain Sprint Series. Uczynił to w barwach Belgian Audi Club Team WRT.

W 2015 roku zaczął starty w Formule E, gdzie w pierwszym sezonie raz stanął na podium. W kolejnym sezonie spadł o 1 miejce w klasyfikacji generalnej – na 13 pozycję. Frijns wygrał też jeden wyścig w Intercontinental GT Challenge w barwach Audi.



W 2017 roku triumfował w Blancpain GT Series Sprint Cup oraz był 2. w FIA GT World Cup.

Na sezon 2018 został kierowcą Audi w DTM. Dwa razy zameldował się na podium, a ostatecznie zajął 13. miejsce w klasyfikacji generalnej. Lepiej poszło mu w Formule E, gdzie wygrał 2 razy, 4 razy stanął na podium i w generalce był na 4. miejscu.

W ubiegłym roku w DTM uległ trzem swoim kolegom z Audi oraz Marco Wittmannowi z BMW. Co ciekawe, był jedynym kierowcą w sezonie, który został zdyskwalifikowany w wyścigu – za użycie opony spoza alokacji. W trwającym jeszcze sezonie Formuły E jest 15.

Łącznie w całej karierze Frijns wziął udział w 245 wyścigach, wygrywając 34 z nich i meldując się na podium 85 razy. 11 razy ruszał do wyścigów z pole position, a 18 razy wykręcił najlepszy czas wyścigu.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Grand Prix Arabii Saudyjskiej

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

Czekamy na decyzję...

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 grudnia
godz. 14:30 – 15:30 – FP1
godz. 18:00 – 19:00 – FP2

Sobota, 4 grudnia
godz. 15:00 – 16:00 – FP3
godz. 18:00 – 19:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 5 grudnia
godz. 18:30 – 20:30 – WYŚCIG F1

Bądź na bieżąco

Popularne tagi