KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Poznajemy rywali Kubicy – Ferdinand Habsburg (z tych Habsburgów)



Najszybszy kierowca przedsezonowych DTM to bardzo ciekawa postać z ogromną historią stojącą za swoją rodziną. W tym tekście przyjrzę się jednak przede wszystkim na jego dokonaniach na torze.

Ferdinand Zvonimir Maria Balthus Keith Michael Otto Antal Bahnam Leonhard Habsburg-Lothringen – bo tak brzmi pełne nazwisko kierowcy Audi WRT w sezonie 2020, urodził się 21 czerwca 1997 roku w Salzburgu. Jest najstarszym synem Karla Habsburga – Lothringena, obecnej głowy domu Habsbursko – Lotaryńskiego. Losy Habsburgów są bardzo burzliwe. Do 1918 roku do jego dziadka zwracano się „Jego Cesarska i Królewska Apostolska Wysokość książę koronny Austrii, książę królewski Węgier, Czech, Chorwacji, Dalmacji, Slawonii, Galicji i Lodomerii”. To po zabójstwie jego pra-pra wujka w Sarajewie, Franciszka Ferdynanda, wybuchła I Wojna Światowa. Ferdinand jest oficjalnie następcą głowy domu Habsbursko – Lotaryńskiego, arcyksięciem Austrii, Księciem Czech i Węgier.

„Tym, co jest fajne, w byciu częścią takiej rodziny jest to, że mogę wejść w internet i zdobyć wiedzę o wszystkich moich przodkach” – mówi o swoim pochodzeniu.

Dość jednak ten historii – przynajmniej niewyścigowej.



Starty w kartingu Ferdinand rozpoczął w 2011 roku. Pierwszy sukces przyszedł w 2012 roku, kiedy został mistrzem Austrii w jednej z niższych kategorii. W 2013 roku obronił tytuł, został też mistrzem Węgier oraz był drugi w CEE Rotax Max Challenge w kategorii Junior.

„Przed motorsportem próbowałem bardzo wielu sportów – tenisa, piłki nożnej, ale gdy raz poszedłem na gokarty, nagle rzuciłem wszystkie inne aktywności sportowe. Na tor chodziłem 6 dni w tygodniu. I to tylko dlatego, że w poniedziałek mieli zamknięte”.

Ostatnim rokiem startów w kartingu był 2014 – wygrał mistrzostwa Austrii w kategorii DD2 i był 12. w Grand Final Rotax Max Challenge.

W 2014 roku jeździł również w single seaterach. W Formule Renault 1.6 NEC zajął 4. miejsce, finiszując we wszystkich wyścigach.

Rok później jego główną serią była Toyota Racing Series, gdzie przejechał 16 wyścigów, zajmując 11. miejsce w klasyfikacji generalnej. 2 razy stanął na podium, raz ruszał z pole position. Zaliczył także 19 startów w różnych seriach Formuły Renault 2.0 ale nie odniósł tam sukcesów, zaliczył jednak taki wypadek:

W 2016 roku miał okazję rywalizować z Antonim Ptakiem i Igorem Waliłko w ramach Euroformuły Open. Wygrał 2 z 16 wyścigów, w 10 innych stał na podium i zajął 2. miejsce, ulegając Leonardo Pulciniemu (Ptak był 6, a Waliłko 10. W tym samym roku zajął też 3. miejsce w hiszpańskiej Formule 3. W Toyota Racing Series odniósł 2 zwycięstwa w 15 wyścigach.

W tej serii startował też w 2017 roku, ale nie odniósł sukcesów. W Europejskiej Formule 3 przejechał 30 wyścigów w barwach Carlina i zajął 7. miejsce, wygrywając 1 wyścig (na Spa, po tym jak Lando Norris – późniejszy mistrz serii – się rozbił) i będąc na podium w 3 innych. W Grand Prix Makau zaprezentował się z bardzo dobrej strony, zajmując 4. miejsce.



W 2018 roku znów startował w Europejskiej Formule 3. W 30 wyścigach raz stał na podium i zajął 13. miejsce w klasyfikacji generalnej. W GP Makau był 10. To w tym roku zaczęła się jego przygoda z autami GT – przejechał m.in. 2 wyścigi International GT Open.

Duża zmiana w jego harmonogramie wyścigowym przyszła w 2019 roku, kiedy wystartował w serii DTM w zespole R-Motorsport, wystawiającym auta Aston Martina. Habsburg wystartował we wszystkich rundach, ale zajął ostatnie miejsce spośród wszystkich kierowców, będąc w punktach tylko 2 razy (9. i 10. miejsce). Zaliczył też start w Blancpain GT Series, a w Grand Prix Makau wystartował w barwach… ART Grand Prix, nie kończąc jednak wyścigu po tym wypadku.

Po ostatnich testach DTM, cieszył się, że mógł poznać… Roberta Kubicę.

Habsburg od zawsze startuje z numerem 62. Czy pamięta wszystkie swoje imiona? Zobaczycie poniżej w ciekawym wywiadzie z Peterem Windsorem.

Foto: BBC



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP USA

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 października
godz. 19:30 – 1. trening
godz. 23:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 19 października
godz. 20:00 – Sprint
godz. 00:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 20 października
godz. 21:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Portimao ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi