KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Harmonogram

Poznajemy rywali Kubicy w DTM



Nierówny w swoich występach bywa dziś omawiany kierowca, choć braku szybkości zarzucić mu nie można. Poznajcie Philippa Enga.

Urodził się w 1990 roku w Salzburgu w Austrii. Eng rozpoczął starty w kartingu w 2001 roku. W 2003 ukończył Margutti Trophy na 18. miejscu, a w 2004 był 7. w tych zawodach. W tym samym roku wygrał Italian Open Masters w kategorii junior. Jego ostatnim rokiem rywalizacji w kartingu był 2005. Rywalizował w mistrzostwach WŁoch i Open Masters. W obu tych cyklach zajął miejsca w pierwszej 10-tce. Co ciekawe, jednym z jego największych rywali w kartingu był jego obecny kolega z BMW, Marco Wittmann.

W 2006 roku Eng rozpoczął starty w single seaterach. Na początek pojechał w Formule BMW ADAC, zajmując tam 10. miejsce i raz stawając na podium. Wystąpił również w dwóch wyścigach Formuły BMW w Wielkiej Brytanii.

Pierwsze sukcesy przyszły w 2007 roku, kiedy zajął 3. miejsce w Formule BMW po wygraniu 1 wyścigu, 2 startach z pole position i 9 podiach. Wygrał również Światowy Finał Formuły BMW, jadąc w barwach Mucke Motorsport (drugi był Wittmann, a 22. Kevin Mirocha – partner zespołowy Enga).

W 2008 roku Eng pojechał 6 wyścigów BMW Europe i 4 Niemieckiej Formuły 3, ale tylko raz stanął w nich na podium. W 2009 i 2010 roku rywalizował w Formule 2, która wówczas nie miała jeszcze takiej wysokiej pozycji, jak obecnie. W pierwszym sezonie był 8. a w drugim 6. W 34 wyścigach wygrał 4 razy, 3 razy startował z pierwszego miejsca i 7 razy stanął na podium.

Sezony 2011 – 2013 były dla Enga mniej udane. Startował w takich seriach jak ADAC GT Masters, Porsche Carrera Cup Germany, Porsche Supercup czy Blancpain Endurance Series. Nie wygrał jednak ani jednego wyścigu.



Rok 2014 był już znacznie lepszy. Eng wygrał Porsche Carrera Cup Germany, wygrywając 2 wyścigi, był też 5. w Porsche Supercup.

Bardzo intensywny i pomyślny był dla niego sezon 2015. Eng wygrał Porsche Carrera Cup Germany oraz Porsche Supercup, pokonując m.in. Kubę Giermaziaka czy Roberta Lukasa. Odniósł 11 zwycięstw w tych seriach, 12 razy startował z pierwszego pola.

Na tym jednak duże sukcesy Enga się skończyły. W 2016 roku rywalizował w Blancpain GT Series oraz w 24H Le Mans, gdzie zajął 8. miejsce w klasie LMGTE Pro, jadąc w ekipie Dempsey-Proton Racing.

W 2017 roku wrócił do ADAC GT Masters, gdzie wygrał 1 rundę i 4 razy był na podium. Dało mu to 4. miejsce na koniec sezonu. W Blancpain GT Series nie błyszczał i przyszedł czas na zmiany. Na sezon 2018 BMW ogłosiło go jednym ze swoich kierowców w serii DTM. W jednym z 20 wyścigów startował z 1. pola, zaliczył też 2 wizyty na podium, a sezon zakończył na 9. miejscu.

W ubiegłym roku zajął 6. miejsce w serii, będąc drugim najlepszym kierowcą BMW. Sięgnął po pierwsze zwycięstwo, raz startował z pole position i zaliczył 3 wizyty na podium.

W całej swojej karierze przejechał 329 wyścigów, zaliczając 28 zwycięstw i 80 miejsc na podium. 32 razy startował z pierwszego miejsca, miał też 22 najszybsze okrążenia wyścigu.

Z Kubicą

 

Eng nie miał możliwości rywalizacji z Robertem Kubicą na torze. Polaka mógł poznać w 2007 roku, kiedy święcił swoje największe sukcesy w Formule BMW, a Polak był wtedy kierowcą BMW Sauber. Wspólnie z Polakiem uczestniczył w testach w Jerez. Jeździli tego samego dnia. Kubica wykręcił czas o 1,27 sekundy szybszy.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP USA

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 października
godz. 19:30 – 1. trening
godz. 23:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 19 października
godz. 20:00 – Sprint
godz. 00:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 20 października
godz. 21:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Portimao ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi