Formuła 1 w Eleven       REKLAMA        KONTAKT        150 zł na OC/AC!      F1 MOŻESZ OBSTAWIAĆ NA EFORTUNA.PL     F1 TV PRO    SIMRACE

logo-powrot-roberta

MENU:

fabio scherer harrison newey

Poznajemy rywali Kubicy w DTM: Fabio Scherer i Harrison Newey



Czas na ostatni wpis z tej serii – tym razem przedstawiam dwóch bardzo młodych kierowców Audi WRT – prywatnej ekipy w DTM. Czym Fabio Scherer i Harrison Newey zasłużyli sobie na angaż w tej serii?

Fabio Scherer

 

Scherer urodził się w Engelbergu w Szwajcarii w 1999 4oku. Starty w kartingu zaczął 10 lat później. Pierwszy sukces odniósł w 2011 roku, kiedy był 4. w ROK Cup International Final w kategorii Mini ROK. W 2014 roku wygrał mistrzostwa Szwajcarii w kategorii KF3. Gokartami jeździ do dziś, głównie w mistrzostwach Szwajcarii.

Starty w single seaterach zaczął w 2016 roku. Uczestniczył w niemieckiej i włoskiej Formule 4. Zajął 17. i 29. miejsce, odnosząc 1 zwycięstwo w tym pierwszym czempionacie. Następnie startował w Formule 4 Zjednocznonych Emiratów Arabskich.



W 2017 roku zajął 5. miejsce w niemieckiej Formule 4 po odniesieniu 1 zwycięstwa i 6 wizytach na podium.

Na sezon 2018 przeniósł się do Europejskiej Formuły 3, gdzie raz stanął na podium i zajął 14. miejsce w klasyfikacji generalnej. Ubiegły sezon spędził w Formule 3, gdzie w 16 wyścigach zdobył tylko 7 punktów i zajął 17. miejsce.

Łącznie w całej karierze wziął udział w 108 wyścigach spośród których wygrał 3. Na podium stawał 10 razy, raz startując z pole position. 5-krotnie wykręcał najlepsze okrążenie wyścigu.

Harrison Newey

 

Pierwotnie miał on nie startować w DTM, a skład Audi WRT miał uzupełniać Ed Jones. Pandemia koronawirusa sprawiła jednak, że zawodnik z RPA nie był w stanie wypełnić kontraktu.

Jeżeli chodzi o Neweya to póki co zdecydowanie bardziej znany jest jego ojciec – konstruktor Adrian Newey. Harrison urodził się w Oxfordzie w 1998 roku. Pierwsze starty kartingowe zaliczał w wieku 10 lat. W 2013 roku zajął 12. miejsce w CIK-FIA International Super Cup, jednak większych sukcesów kartingowych nie odnosił.



Do single seaterów przeszedł w 2014 roku, zaczynając od Formuły 4 – brytyjskiej i francuskiej. Zajął tam 9. i 20. miejsce. Rok później został wicemistrzem krajowego czempionatu F4, zaliczając też 18 startów w niemieckiej F4. W międzyczasie przejechał jeszcze MRF Challenge Formula 2000, gdzie 3 razy stanął na podium, zaliczając 1 najszybsze okrążenie wyścigu. Rok później wygrał tę serię.

Sezon 2016 to starty w Europejskiej Formule 3 i 18 miejsce. Pierwszy sukces w autach z dachem odniósł w azjatyckiej Le Mans Series, którą wygrał w sezonie 2017 – 2018 i był 2. rok później. W kolejnym sezonie w europejskiej Le Mans zajął 12. miejsce. Zadebiutował też w 24H Le Mans, zajmując 10. miejsce, jadąc autem LMP2.

W 2019 roku zaliczył 7 startów w Super Formule, zajmując 15. miejsce. W tym roku wygrał WeatherTech SportsCar Chamionship w kategorii LMP2.

Łącznie w całej karierze uczestniczył w 168 wyścigach, wygrywając 15 z nich. 34 stawał na podium, a 9 razy ruszał z pole position. Wykręcił też 13 najszybszych okrążeń wyścigów.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Grand Prix Arabii Saudyjskiej

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

Czekamy na decyzję...

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 grudnia
godz. 14:30 – 15:30 – FP1
godz. 18:00 – 19:00 – FP2

Sobota, 4 grudnia
godz. 15:00 – 16:00 – FP3
godz. 18:00 – 19:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 5 grudnia
godz. 18:30 – 20:30 – WYŚCIG F1

Bądź na bieżąco

Popularne tagi