Po grubo ponad miesięcu od zakończenia 24h Le Mans, opublikowane zostały ostateczne wyniki kontroli technicznej po tym wyścigu.
Po 24h Le Mans na szczegółowe sprawdzenia zostało wziętych 12 aut – 6 hypercarów (8, 2, 51, 5, 709 i 93), 3 LMP2 (całe podium – #30, #34 i #41) oraz 3 LMGTE. W przypadku aut LMP2 badano 19 różnych części. Do dalszych badań zabezpieczono części z aut numer 2, 5, 8, 51, 93 i 34. Było w tym gronie 5 hypercarów – w tym całe podium oraz Inter Europol Competition – zwycięzcy 24h Le Mans.
Sprawdzanie trochę trwało, ale w polskiej ekipie pozostawali spokojni. Rywale natomiast, w tym Louis Deletraz, nie mogli zrozumieć świetnej formy naszego zespołu. Po 6h Monzy sprawa ucichła i musieliśmy czekać na wyniki dochodzenia. Wreszcie się pojawiły.
W krótkim komunikacie, który wypuścili dziś sędziowie czytamy: „Dalsze sprawdzenia części zabezpieczonych po wydarzeniu z samochodów 2, 5, 8, 51, 93 i 34 zostały zakończone. Po wnikliwej analizie, wszystkie samochody zostały uznane za zgodne z regulacjami”.
Polska ekipa w ciekawym stylu skomentowała te wieści na Twitterze:
Coffee tastes better today😊#IEC | #LeMans24 pic.twitter.com/KTgBtaxefM
— Inter Europol Competition (@IE_Competition) July 21, 2023
Aktualna klasyfikacja LMP2 w WEC wygląda następująco:
Runda | Termin | Nazwa |
---|---|---|
Testy | 11-12 marca | Prolog Sebring |
1 | 17 marca | 1000 mil Sebring |
2 | 16 kwietnia | 6h Portimao |
3 | 29 kwietnia | 6h Spa-Francorchamps |
4 | 10-11 czerwca | 24h Le Mans |
5 | 9 lipca | 6h Monza |
6 | 10 września | 6h Fuji |
7 | 4 listopada | 8h Bahrajn |