KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, mbiela, Sebastian Sowul, SLAVI7, Gnusma, jacek79100, Robert Taras

Harmonogramy WEC, F3, F1 I FWS

Szczegółowy harmonogram GP Bahrajnu

blank
LM #34 Night

FIA i ACO zabezpieczyły części niektórych aut po Le Mans – w tym IEC #34

 

W ramach standardowego procesu badania zgodności aut biorących udział w 24h Le Mans z regulaminem wyścigu, zabezpieczono części 6 aut, w tym Inter Europol Competition #34.

Badanie techniczne jest częścią każdego wyścigu, od amatorskich imprez po mistrzostwa świata. Zazwyczaj przechodzą je wszystkie auta, a szczegółowo po wyścigu bada się najlepszych. Nie inaczej było po 24h Le Mans.

Jak wynika z komunikatu sędziów, na szczegółowe sprawdzenia zostało wziętych 12 aut – 6 hypercarów (8, 2, 51, 5, 709 i 93), 3 LMP2 (całe podium – #30, #34 i #41) oraz 3 LMGTE. W przypadku aut LMP2 badano 19 różnych części.

badanie techniczne

W końcowej notce czytamy, że „wszystkie samochody zostały uznane za zgodne z odpowiednimi regulacjami, z zastrzeżeniem ostateczych testów części zebranych po evencie z aut numer 2, 5, 8, 51, 93 i 34. Mamy w tym gronie zatem 5 hypercarów – w tym całe podium (Cadillac, Porsche, Toyota, Ferrari, Peugeot) oraz Inter Europol Competition.

 

Nie wygląda to zatem niepokojąco, choć martwić może to, co napisał portal „sportscar365.com”.

„Naoczni świadkowie sugerują, że w poniedziałek w Le Mans polski samochód był na badaniu technicznym godzinami, a duża część samochodu została rozebrana” – czytamy.

„Jako część procesu badania technicznego, części niektórych samochodów rzeczywiście zostało zebranych i zabezpieczonych do dalszych badań zgodności z przepisami technicznymi w najbardziej optymalnych warunkach i używając najlepszych możliwych narzędzi” – powiedział rzecznik FIA portalowi sportscar365.com.

Ode mnie

 

Najważniejszym zdaniem w tym artykule jest cytat dotyczący zgodności wszystkich aut z regulaminem – taki jest werdykt badania technicznego po wyścigu, a zabezpieczenie części nie ma żadnego związku z wykryciem nieprawidłowości. Inter Europol Competition jest pewne zgodności swojego auta z przepisami i należy wierzyć, że przeprowadzone badania będą dokładne i rzetelne.

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Arabii Saudyjskiej

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi