Takie tory rzadko goszczą w kalendarzu WEC. Imola wraca do niego po 13 latach i wygląda na to, że może tam dojść do wielu niespodzianek. Przeczytajcie zapowiedź tego wyścigu.
Harmonogram
Piątek, 19 kwietnia:
godz. 12:00 – 1. trening WEC
godz. 17:15 – 2. trening WEC
Sobota, 20 kwietnia:
godz. 11:10 – 3. trening WEC
godz. 14:45 – Kwalifikacje WEC
Niedziela, 21 kwietnia:
godz. 13:00 – 19:00 Wyścig WEC
Gdzie oglądać?
Opcji będzie sporo. Kwalifikacje pokaże Polsat Sport Fight. Wyścig będzie można oglądać w:
- Eleven Sports 3
- Polsacie Sport Premium 2 (bez reklam)
- Eurosporcie 2 (pierwsze 30 minut, a potem ostatnie 4 godziny)
- Polsacie Sport News (pierwsze 3 godziny i ostatnie 30 minut)
- Eurosport Playerze (bez reklam)
- Narzędziu streamingowym WEC (angielski komentarz)
Wypowiedzi
Co przed 6h Imoli mówi Robert Kubica?
„Jesteśmy gotowi na 2. rundę sezonu na Imoli. To tor, na którym nie miałem wielu możliwości ścigania się choć spędziłem sporą część mojej kariery wyścigowej we Włoszech. To na pewno bardzo wymagający obiekt, trochę oldschoolowy więc poziom wyzwania jest nawet wyższy niż w Katarze, gdzie mieliśmy prolog i znacznie więcej czasu na przygotowania. Na Imoli wracamy do standardowego układu treningów, kwalifikacji i ewentualnie hyperpole oraz 6-godzinnego wyścigu” – stwierdza Robert.
„Dystans będzie krótszy niż w Katarze więc pozycja na torze będzie bardzo ważna. Nie mogę doczekać się ścigania Ferrari 499P we Włoszech, to będzie coś szczególnego i czekam by doświadczyć atmosfery stwarzanej przez Tifosi. Do zobaczenia” – dodaje Kubica.
Prezentacja przed 6h Imoli, rozpoczynającym się jutro. Cieszy oczy i serce taki widok.
fot. Tomasz Hiterski#F1pl #ViaF1 #Kubica #6hImola #FIAWEC #WECPL #WEC pic.twitter.com/K1eHeGh9N1
— powrotroberta.pl (@powrotroberta) April 18, 2024
Wypowiedzi całej ekipy AF Corse znajdziecie tutaj.
Kto pojedzie?
Lista zgłoszeń nie zmieniła się znacząco, poza tym, że w ekipie Cadillaca pojedzie 2 kierowców:
Zmiany BoP
Bardzo ważnym aspektem są zmiany, jakie zaszły przed tym wyścigiem w Balance of Performance WEC. Ferrari zostało odchudzone najbardziej, a jedyną ekipą bez zdjętej wagi jest Peugeot. Francuska ekipa przywiozła do Włoch nowe auto – już z tylnym skrzydłem.
Paugeot z tylnym skrzydłem. To z pewnością auto, które trzeba będzie bacznie obserwować w ten weekend 6h Imoli.#F1pl #ViaF1 #Kubica #FIAWEC #WECPL #WEC #6hImola https://t.co/w3z1CWwj0B
— powrotroberta.pl (@powrotroberta) April 18, 2024
Więcej o BoP na Imolę przeczytacie tutaj.
O torze
Budowę toru Imola, noszącego nazwę Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari, rozpoczęto w 1950 roku. Pierwsze wyścigi odbyły się na nim w 1953 roku. Formuła 1 pierwszy raz zawitała tam w 1963 roku jako wyścig niemistrzowski. Pierwszy wyścig o punkty odbył się tam w 1981 roku. Jako GP San Marino odbywał się on do 2006 roku.
Tor Imola składa się z 19 zakrętów i liczy sobie 4909 metrów. Jest to tor, po którym kierowcy poruszają się w odwrotnym kierunku do ruchu wskazówek zegara. Oto mapa toru:
WEC ścigało się na Imoli tylko raz – w 2011 roku.
Pogoda
Nie będzie gorąco, są też szanse na deszcz, szczególnie w sobotę.
Występy Roberta Kubicy
Robert Kubica nie miał wielu okazji do startów na Imoli. W wyścigu jechał tu tylko raz – w 2002 roku w Europejskim Pucharze Formuły Renault 2000.
Potem jeździł po tym torze bolidem F1 podczas GP San Marino 2006. W trzecim aucie BMW Sauber dwukrotnie zajmował 3. miejsca. Polak testował tu również bolid Formuły 1 oraz niedawno hypercara Ferrari.
Klasyfikacje
Klasyfikacja kierowców:
M | Kierowca | Zespół | Auto | Katar | Imola | Łącznie | Zmiana |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Lotterer, Estre, Vanthoor | Porsche Penske #6 | Porsche | 38 | 18 | 56 | = |
2 | Kobayashi, Conway, de Vries | Toyota Gazoo #7 | Toyota | 15 | 25 | 40 | +3 |
3 | Makowiecki, Campbell, Christensen | Porsche Penske #5 | Porsche | 24 | 15 | 39 | = |
4 | Ilott, Nato, Stevens | Jota #12 | Porsche | 27 | 0 | 27 | -2 |
5 | Fuoco, Molina, Nielsen | Ferrari AF Corse #50 | Ferrari | 12 | 13 | 25 | +1 |
6 | Kubica, Shwartzman, Ye | AF Corse #83 | Ferrari | 18 | 4 | 22 | -2 |
7 | Hartley, Hirakawa, Buemi | Toyota Gazoo #8 | Toyota | 6 | 10 | 16 | +1 |
8 | Rast, Frijns, van der Linde | BMW M Team WRT #20 | BMW | 2 | 8 | 10 | +2 |
9 | Milesi, Habsburg, Chatin | Alpine #35 | Alpine | 9 | 0 | 9 | -2 |
10 | Pier Guidi, Giovinazzi, Calado | Ferrari AF Corse #51 | Ferrari | 0 | 6 | 6 | +2 |
11 | Tincknell, Andlauer, Jani | Proton #99 | Porsche | 3 | 0 | 3 | -2 |
12 | Vergne, Jensen, Muller | Peugeot #93 | Peugeot | 0 | 2 | 2 | = |
13 | Lynn, Bamber | Cadillac #2 | Cadillac | 0 | 1 | 1 | +7 |
14 | Vaxiviere, Schumacher, Lapierre | Alpine #36 | Alpine | 0 | 0 | 0 | = |
15 | Kvyat, Mortara, Bortolotti | Lamborghini Iron Lynx #63 | Lamborghini | 0 | 0 | 0 | = |
16 | Vanthoor, Wittmann, Marciello | BMW M Team WRT #15 | BMW | 0 | 0 | 0 | = |
17 | Duval, di Resta, Vandoorne | Peugeot #94 | Peugeot | 0 | 0 | 0 | = |
18 | Button, Rasmusen, Hanson | Jota #38 | Porsche | 0 | 0 | 0 | = |
19 | Serravalle, Bennett, Vernay | Isotta Fraschini #11 | Isotta Fraschini | 0 | 0 | 0 | = |
Klasyfikacja producentów:
M | Producent | Katar | Imola | Łącznie |
---|---|---|---|---|
1 | Porsche | 39 | 18 | 57 |
2 | Toyota | 23 | 25 | 48 |
3 | Ferrari | 18 | 13 | 31 |
4 | BMW | 9 | 9 | 17 |
5 | Alpine | 15 | 0 | 15 |
6 | Peugeot | 0 | 4 | 4 |
7 | Lamborghini | 2 | 1 | 3 |
8 | Cadillac | 0 | 2 | 2 |
9 | Isotta Fraschini | 0 | 0 | 0 |
Klasyfikacja zespołów prywatnych:
M | Zespół | Katar | Imola | Łącznie |
---|---|---|---|---|
1 | Hertz Jota #12 | 38 | 15 | 53 |
2 | AF Corse #83 | 27 | 25 | 52 |
3 | Proton #99 | 23 | 0 | 23 |
4 | Hertz Jota #38 | 0 | 18 | 18 |
fot. DPPI – WEC