KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

GP Monako

Wyniki

F1 Grand Prix of Hungary - Practice

Oficjalnie: Newey odchodzi z Red Bulla!



Mamy oficjalne potwierdzenie plotek z ostatniego tygodnia. Adrian Newey porozumiał się z Red Bullem w sprawie skrócenia swojego kontraktu.

Newey swoją karierę w motorsporcie zaczynał w 1981 roku, a w międzyczasie pracował też w amerykańskiej serii CART. Od 1988 roku regularnie pracuje w F1 i przeszedł przez ekipy March, Williams i McLaren. Po 8 latach pracy przeszedł z Woking do Red Bulla, w którym pracuje już 17 lat.

Konstrukcje przez niego stworzone zdobyły 12 mistrzostw świata wśród konstruktorów, a jego obecność w danej ekipie jest niemal gwarancją sukcesu.

W ubiegłym tygodniu pojawiły się informacje, że Newey oznajmił władzom ekipy z Milton Keynes, że chce odejść. Do rozwiązania były kwestie kontraktowe. Adrian Newey miał kontrakt z Red Bullem do 2025 roku włącznie, do tego obowiązywał go roczny okres karencji w pracy dla innego zespołu.

 

Newey chciał jednak rozpocząć pracę w nowej ekipie wcześniej i wygląda na to, że udało mu się dojść do porozumienia z władzami Red Bulla. Dziś potwierdzono jego odejście z grupy Red Bulla w pierwszym kwartale 2025 roku. Niektóre plotki mówiły, że odejście będzie natychmiastowe.

Jak czytamy w komunikacie, Newey wcześniej przestanie pełnić swoje obowiązki z Formule 1 by skupić się na rozwoju pierwszego hypercara Red Bulla, RB17. “Pozostanie zaangażowany w ten ekscytujący projekt aż do jego ukończenia”.


“Od małego chłopca chciałem być konstruktorem szybkich samochodów. Moim marzeniem była praca w Formule 1 i miałem szczęście spełnić to marzenie. Przez niemal dwie dekady miałem zaszczyt odgrywać kluczową rolę w rozwoju Red Bull Racing – od debiutującego zespołu do wielokrotnego mistrza świata. Czuję jednak, że to odpowiedni moment by przekazać pałeczkę innym i poszukać dla siebie nowych wyzwań” – mówi Newey.

“W międzyczasie przed nami finałowe etapy rozwoju RB17 i na tym będę się skupiał w pozostającym mi czasie w zespole. Chciałbym podziękować wspaniałym osobom, z którymi pracowałem podczas przygody w Red Bullu – za talent, pośwęcenie i ciężką pracę. To był przywilej i jestem pewien, że mój zespół inżynieryjny jest w pełni gotów na czekające go wyzwania i dalszy rozwój auta. Z osobistego punktu widzenia dziękuję udziałowcom – Dietrichowi Mateschitzowi, Markowi Mateschitzowi i Chalerm Yoovidhya za ich wsparcie podczas mojego czasu w Red Bullu. Dziękuję też Christianowi za to, że był nie tylko moim partnerem biznesowym, ale również przyjacielem. Dziękuję też Oliverowi Montzlaffowi za jego przywództwo i Eddiemu Jordanowi, mojemu bliskiemu przyjacielowi i managerowi” – dodał 65-latek.

“Wszystkie wspaniałe momenty Red Bulla w ciągu ostatnich 20 lat wyszły spod ręki Adriana. Jego wizja i talent pomogły nam zdobyć 13 tytułów w ciągu 20 sezonów. Jego niesamowite zdolności wychodzenia poza F1 i dawania nam szerszej inspiracji w budowaniu bolidów, jego talent i nieustępliwość pomogły nam w wygrywaniu i staniu się nawet większym zespołem niż mógł sobie wymarzyć Dietrich Mateschitz” – mówi Christian Horner.

“Dodatkowo, ostatnie 19 lat z Adrianem były niesamowitą zabawą. Dla mnie, gdy Adrian dołączał do Red Bulla, już był supergwiazdą inżynierii. Dwie dekady i 13 mistrzostw później odchodzi od nas jako prawdziwa legenda. Jest również moim przyjacielem i kimś, komu będę wdzięczny na wieczność za wszystko co wniósł do naszego partnerstwa. Dziedzictwo, które zostawia będzie na długo w Milton Keynes” – dodał szef zespołu.

Newey miał otrzymać oferty od minimum dwóch ekip – Ferrari i Astona Martina. Ma on być zainteresowany jedynie tą pierwszą i jest bardzo prawdopodobne, że trafi właśnie do Maranello.

fot. Red Bull Content Pool

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Monako

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 23 maja:
godz. 13:30 – 1. trening
godz. 17:00 – 2. trening

Sobota, 24 maja:
godz. 12:30 – 3. trening
godz. 16:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 25 maja:
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi