KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank

Wyniki GP Australii

2019 United States GP

Gene Haas: Jest mi wstyd

 

Gene Haas wyjaśnia powody rozstania z Huntherem Steinerem i mówi, dlaczego wybór padł właśnie na Ayao Komatsu.

Haas nie był zadowolony z wyników swojej ekipy, zwłaszcza w ostatnich latach i biorąc pod uwagę mocne partnerstwo z Ferrari.

„Ferrari było dla nas bardzo dobre. Są z nami od pierwszego dnia, budują niesamowite silniki. Ich zawieszenie jest ekstremalnie dobre. Używamy też wiele ich sprzętu. To sprawdza się bardzo dobrze i bardzo nam pomaga. Jest mi wstyd, że nie byliśmy w stanie wykorzystać ich lepiej. Chcę jednak skorzystać z przewagi dobrego sprzętu, której wiele osób nie ma” – mówi Gene Haas w rozmowie z f1.com.

Haas wie, że mimo że cała stawka F1 jest blisko siebie, to nie będzie łatwo walczyć o wysokie miejsca.

 

„W sezonie 2024 stawka się bardzo wyrówna. Red Bull ma AlphaTauri, widzimy, że ich współpraca się zacieśnia i rywalizacja będzie bardzo intensywna. Dla nas posiadanie takiego partnera jak Ferrari jest bardzo ważne” – dodaje właściciel zespołu.

Jednocześnie deklaruje on, że wie, gdzie leżą słabości bolidu tworzonego przez jego ekipę.

„Rozmawiałem z wieloma inżynierami i myślę, że naszą największą porażką jest aerodynamika. Nasz program aero musi pracować. Co weekend jesteśmy upokarzani” – mówi Amerykanin.

Nawiązując bezpośrednio do odejścia Gunthera Steinera, Haas mówi, że zmiany były konieczne by pójść do przodu.

 

„Chodzi o osiągi. Jesteśmy tu już 8 sezonów, przejechaliśmy ponad 160 wyścigów. I nigdy nie staliśmy na podium. W ciągu kilku ostatnich lat byliśmy albo na 9. albo na 10. miejscu. Nie mówię, że to wina Gunthera czy coś w tym stylu, ale wygląda na to, że to odpowiedni czas na dokonanie zmiany i pójście w innym kierunku. Nie wyobrażam sobie kontynuacji tego co robiliśmy z podobnymi skutkami” – mówi Haas.

Jest on przekonany, że nowy szef zespołu, Ayao Komatsu ma odpowiednie umiejętności by odwrócić bieg wydarzeń.

„Patrzyliśmy, kto ma największe doświadczenie. Atao był z zespołem od pierwszego dnia, zna go od podszewki. Moją największą obawą jest to, że kiedy pojedziemy do Bahrajnu, musimy mieć samochód gotowy do jazdy. Być może to zbyt inżynierskie podejście do tematu. Gunther miał bardziej ludzkie, był bardzo dobry w przyciąganiu ludzi do siebie” – mówi Haas.

 

„Ayao to bardzo techniczna osoba, patrzy na statystyki i wykresy, mówi co robimy dobrze, co możemy zrobić lepiej. To zupełnie inne podejście. Potrzebujemy czegoś innego ponieważ nie radziliśmy sobie dobrze” – dodaje właściciel ekipy.

Został też zapytany, czy w poszukiwaniu szefa ekipy spoglądali na zewnątrz, biorąc pod uwagę, że tacy byli szefowie zespołów jak Mattia Binotto czy Otmar Szafnauer są dostępni.

„Prowadzę Haas Automation od ponad 40 lat. Branie ludzi z zewnątrz oznacza danie im czasu na naukę – od pół roku do roku. Lepiej stawiać na ludzi, który znasz, nawet jeżeli nie są perfekcyjni, to przynajmniej wiesz, czego oczekiwać” – stwierdza Haas.

Źródło: F1.com, Autosport.com

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi