KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
race australia 2023 1

FIA podaje, o ile chce zmniejszyć wagę bolidów

 

Czy uwagi kierowców reszcie zostaną wysłuchane? Wygląda na to, że tak bo FIA zapowiada zmniejszenie wagi i rozmiarów bolidów.

Od sezonu 2026 moc nowych jednostek napędowych w połowie będzie pochodziła z silnika elektrycznego. Wiele osób obawia się, że zmusi to do zamontowania cięższych baterii, a co za tym idzie zwiększenia wagi już i tak ciężkich bolidów. Obecny limit wagi bolidu z kierowcą to 798 kg. Jeszcze w 2009 roku było to 605 kg.

FIA niedawno potwierdziła, że wspólnie z zespołami kształtuje nowe przepisy na sezon 2026, a jedną z kluczowych kwestii ma być waga samochodów. Zawodnicy od dawna skarżą się, że mało manewrów wyprzedzania i problemy z zarządzaniem oponami to wina właśnie zbyt ciężkich i szerokich aut.

Szef FIA do spraw single seaterów, Nikolas Tombazis mówi, że auta będą krótsze, węższe, a co najważniejsze lżejsze.

„Przy mniejszych rozmiarach i mniejszym tylnym skrzydle, dążymy do obniżenia wagi samochodów o około 50 kg. Będziemy zatem oglądać mniejsze bolidy – krótsze i węższe. Nadal jednak to propozycje. Przy samochodzie na diecie będziemy musieli zredukować nieco prędkości w zakrętach, ale na prostych będzie szybciej. Musimy podnieść moc hybrydy by zapewnić odpowiednie czasy okrążeń” – mówi Tombazis dla włoskiego motorsport.com.

 

Zapewnia on, że nadrzędnym celem FIA jest uatrakcyjnienie widowiska na torze.

„Wykonana została duża praca by zrozumieć, jak działa odzyskiwanie energii i jakie zarządzenie będą musieli wykonywać kierowcy. Badamy też, jak będzie można wyprzedzać w oparciu o konfigurację aerodynamiczną. Przeprowadziliśmy wiele symulacji, zmieniając parametry i znaleźliśmy rozwiązania, które powinny dobrze działać” – dodaje Tombazis.

Obawy o to wyrażał przede wszystkim obóz Red Bulla, obawiając się, że by właściwie naładować baterie przed prostymi, kierowcy będą musieli odpuszczać nawet 500 metrów przed zakrętem. Tombazis nie podziela tych obaw.

„Jeżeli ktoś wziął silniki z 2026 i zasymulował je do obecnych samochodów, zapewne dostał taki scenariusz. My w ostatnich miesiącach uzyskaliśmy serię bardzo pozytywnych wyników więc te komentarze nie są już aktualne. Musimy wziąć pod uwagę, że silniki i nadwozie na 2026 będą rozwijane wspólnie i te prace muszą ze sobą współgrać” – mówi przedstawiciel FIA.

Źródło: f1i.com

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Emilii - Romanii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 17 maja
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 18 maja
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 19 maja
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi