KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Marcin Rentflejsz, szymon034, Tomasz Ignaczak, Izabela Ch, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Grzegorz Wojtaszewski, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Paweł Kozłowski, Michał Pędzikiewicz.
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
I fit I sit, Dastan, Piotr, Kamil Orczyk, Robert

Wyniki

Motor Racing - Formula One World Championship - Austrian Grand Prix - Race Day - Spielberg, Austria

F1 pracuje nad zmniejszeniem rozmiarów i wagi bolidów

 

Wraz z nadejściem nowych reguł silnikowych w Formule 1, ma zmienić się waga bolidów. FIA deklaruje, że robi wszystko by ją ograniczyć i to “znacząco”.

Moc nowych jednostek napędowych w połowie będzie pochodziła z silnika elektrycznego. Wiele osób obawia się, że zmusi to do zamontowania cięższych baterii, a co za tym idzie zwiększenia wagi już i tak ciężkich bolidów. Obecny limit wagi bolidu z kierowcą to 798 kg. Jeszcze w 2009 roku było to 605 kg.

FIA niedawno potwierdziła, że wspólnie z zespołami kształtuje nowe przepisy na sezon 2026, a jedną z kluczowych kwestii ma być waga samochodów. Zawodnicy od dawna skarżą się, że mało manewrów wyprzedzania i problemy z zarządzaniem oponami to wina właśnie zbyt ciężkich i szerokich aut.

“Podczas gdy główne cele pozostały niezmienione, przeprowadziliśmy konstruktywny dialog z komitetami doradczymi wewnątrz FIA, z FOM i zespołami, który będzie kształtować kierunek regulacji w przyszłości” – czytamy w komunikacie Komisji F1.

 

Zapewnia ona, że poczyniony został znaczący progres w tej materii, a FIA obecnie analizuje najbardziej efektywne sposoby osiągnięcia znaczącej redukcji rozmiarów i wagi samochodów oraz poprawy zarządzania energią.

Z dążeniami kierowców do zmniejszenia wagi bolidów zgadza się James Allison, inżynier Mercedesa.

“Nie jest to łatwe by zmienić kierunek wagi w F1. To zdradliwe marzyć o przepisach technicznych, które uczynią samochody znacznie lżejszymi. Według mnie najprostszym rozwiązaniem byłoby po prostu obniżenie limitu wagi i pozostawienie reszty nam – zespołom” – mówi Allison, cytowany przez racefans.net.

Źródło: racefans.net

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 4 kwietnia:
godz. 4:30 – 1. Trening
godz. 8:00 – 2. Trening

Sobota, 5 kwietnia:
godz. 4:30 – 3. Trening
godz. 8:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 6 kwietnia:
godz. 7:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi