KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
F1 Grand Prix of Turkey - Qualifying

Pirelli gotowe na wprowadzenie nowej opony. „Przejściowa-plus”

 

Szef motorsportu Pirelli, Mario Isola mówi, że potrzebna jest dyskusja na temat kierunku jaki powinien obrać producent, przygotowując opony deszczowe do Formuły 1.

W ostatnim czasie kierowcy bardzo rzadko decydują się na zakładanie pełnych opon deszczowych, nawet w mocno niesprzyjających warunkach. Ich osiągi są dalekie od oczekiwanych, a do tego w wyścigach nie sprawdzają się, wyrzucając mnóstwo wody i bardzo ograniczając widoczność. Na Spa zawodnicy mocno skarżyli się na nie, zwracając również uwagę na ich przegrzewanie. 

W ostatnim czasie Pirelli w kontekście opon deszczowych skupiało się przede wszystkim na tym, by można było używać ich bez koców grzewczych. Zadanie to powiodło się, a nawet udało się osiągnąć coś więcej.

„Kiedy testowaliśmy te opony bez koców grzewczych, udało nam się znaleźć dodatkowe osiągi podczas jazd na Fiorano i Paul Ricard. Na tych torach nowe opony deszczowe były 5-6 sekund szybsze niż stare i nie było problemu z dogrzewaniem” – mówi Isola.

 

W Pirelli zdają sobie jednak sprawę z niedoskonałości opon deszczowych i narzekań kierowców, jednak dostawca potrzebuje jasnych wytycznych od F1 i FIA by rozpocząć większe zmiany. FIA póki co czeka na wyniki testów „chlapaczy”, które były sprawdzane miesiąc temu na Silverstone. Pierwsza próba nie wypadła pomyślnie, co oznacza znaczne wydłużenie pracy rozwojowe.

Jeżeli nie uda się skonstuować chlapaczy, wówczas Isola widzi tylko jedno wyjście.

„Według mnie najlepszym rozwiązaniem wtedy będzie rozwinięcie opon przejściowych i stworzenie nowej opony, nazwijmy ją „super-przejściową” czy „przejściową-plus” lub jakkolwiek inaczej. Byłaby to opona przejściowa, która byłaby przygotowana na bardziej mokre warunki. Moglibyśmy wówczas stworzyć zachowującą się bardziej akceptowalnie jeżeli chodzi o widoczność i przesychające warunki” – mówi Isola.

Wszystko zależy jednak od FIA.

 

„Jeżeli pomysłem będzie nadal szukanie urządzenia do redukcji pióropusza wody spod kół by kierowcy mogli jeździć po w pełni mokrym torze, nadal będziemy mieli dwie opony – przejściową oraz nieco poprawioną obecną mieszankę deszczową” – dodaje Włoch.

Jednocześnie zgadza się on z kierowcami, że obecna mieszanka deszczowa jest bezużyteczna, gdyż kierowcy jadą na niej tylko podczas okresu samochodu bezpieczeństwa przed startem.

„Musimy zdecydować, w którym kierunku chcemy iść na przyszłość by rozwinąć produkt, którego Formuła 1 potrzebuje. Czy chcemy rozwinąć inną oponę, która będzie w stanie pracować w szerszym oknie warunków? Jeżeli tak to OK, skupimy się na tym. Ale nie będziemy już udoskonalać obecnej opony” – mówi Isola.

„Nie możemy jednak robić czegoś na wypadek wszystkich opcji bo mamy bardzo ograniczone możliwości testowania i jeżeli będziemy tracić czas na różne projekty bez wyraźnego kierunku, jest ryzyko, że nie osiągniemy żadnego z naszych celów” – dodaje dyrektor motorsportu Pirelli.

Zaznacza on, że odbyły się już rozmowy w sprawie opony „super-intermediate”.

Źródło: racefans.net
fot. Red Bull Content Pool

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Emilii - Romanii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 17 maja
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 18 maja
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 19 maja
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi