KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Iza Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Stalowy Jaro, Lukas Hewner, Grzejnik, Tsopni, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Mikołaj Demkow, Jędrzej Otręba, Tomasz Ignaczak, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Ilona Bykowska, Ba Ru, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, HITMAN 47, Mariusz Surlejewski, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, RkamilC, Pawel Licznerski, Patrick Komorek, Kamil Kuczman, szymon034, Marcin Rentflejsz, Rysiek Łotocki, Adrian Karwan, Marcin Bogutyn, Maks Szmytkowski, Norbert Sz
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, archetype, Paw321p, Wilkor, Djdario, Tomek81, Siatek, ThrudCK, jacek79100, Piastun Piast, Mati, Zaszyfrowane, Rafał Przybylski, Maciej Kania, Kamil Tomczyk, Zynek, Marjusz, Łukasz Mikołajczyk, Piotr Naskrent
blank
GP Belgii opony F1

Kierowcy krytykują „bezsensowne” deszczówki. Russell wspomina sytuację z Kubicą

 

Deszczowe warunki na torze Spa po raz kolejny obnażyły prawdę o deszczowych oponach Pirelli i kierowcy nie kryją, że nie mają one sensu.

W ten weekend pogoda nie rozpieszcza kierowców i co chwilę na Spa mamy mocne opady deszczu. Mimo miejsc z zalegającą wodą, kierowcy bardzo rzadko decydują się na zakładanie pełnych opon deszczowych. Ich osiągi są dalekie od oczekiwanych, a do tego w wyścigach nie sprawdzają się, wyrzucając mnóstwo wody i bardzo ograniczając widoczność.

Wczoraj trzeba było zmuszać kierowców przepisami do jazdy na nich, a gdy tylko nadarzyła się okazja, przechodzili oni na opony przejściowe.

Jednym z kierowców niezadowolonych z działania deszczówek był Fernando Alonso.

 

„Nawet za samochodem bezpieczeństwa przegrzewały się” – powiedział Hiszpan. Zadowolony z nich nie był też Charles Leclerc.

„Musi zostać wykonana praca nad oponami deszczowymi ponieważ są naprawdę wolne. Są dobre na aquaplaning, ale my i tak nigdy nie jeździmy w tych warunkach ze względu na widoczność. Gdy tylko są warunki do jazdy, przesiadamy się na przejściówki” – mówi kierowca Ferrari.

„W tym momencie to bardzo zdradliwe. Myślę, że ekstremalne opony powinny być szybsze i bardziej zbliżone do przejściówek” – dodaje Leclerc.

Takie głosy pojawiają się jednak od dawna i dotychczas nie zrobiono nic by sytuację poprawić. Jedyna zmiana w deszczówkach to taka ich modyfikacja, by działały bez koców grzewczych.

„Pełne opony deszczowe są dość bezsensowne. Są naprawdę, naprawdę złe” – mówi George Russell, przewodniczący Grand Prix Drivers Association.

 

„Są prawdopodobnie 6-7 sekund wolniejsze niż przejściówki. Jedyny powód by na nich jeździć to unikanie aquaplaningu. Muszą one być znacząco poprawione” – dodaje kierowca Mercedesa.

Russell wierzy, że inni producenci, w tym Bridgestone, znacznie lepiej radzą sobie z tworzeniem opon deszczowych.

„Obecnie aquaplaning przy dość małej ilości wody na torze jest naprawdę duży. Pamiętam oglądanie starych onboardów z 2007 roku z pojedynku Massy i Kubicy na Fuji. Było tam tyle wody, a oni i tak naciskali na maksa” – mówi George.

„Pamiętam testy w Formule 3 i Formule Renault na oponach Michelin i Hankook i tam nawet nie przejmowaliśmy się aquaplaningiem” – dodaje.

 

Anglik docenia wczorajsze starania dyrekcji wyścigu w usunięcie z toru nadmiaru wody.

„Wykonali dobrą robotę w tych okolicznościach, a nie było to łatwo. To nadal były niebezpieczne warunki – jechaliśmy 300 km/h na prostej i widzieliśmy 50 metrów przed sobą. Nie wiem dlaczego, ale na tym torze wygląda to zdecydowanie najgorzej. Może to kwestia wilgotności, ale ta chmura wody spod kół nie rozprasza się. To jak, jakbyśmy wjeżdżali w chmurę” – mówi kierowca Mercedesa.

Co ciekawe, Russell zauważa, że cztery okrążenia za samochodem bezpieczeństwa nie dały wiele zawodnikom przed sprintem.

„Nie poprawiło to wiele. Być może rozwiązaniem byłoby gdyby w przyszłości dali nam 2-3 okrążenia na wyższej prędkości, a potem wprowadzili samochód bezpieczeństwa” – dodaje Anglik.

Źródło: racefans.net
fot. Red Bull Content Pool

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi