KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
kierowcy 2023 f1

7 miejsc w F1 na sezon 2024. Teoretycznie

 

W teorii podpisanych kontraktów na sezon 2024 nie ma w Formule 1 aż 7 kierowców. Realnie zmian w składach zespołów może być znacznie mniej.

Formuła 1 opublikowała na swoim profilu zestawienie składów zespołów na sezon 2024, zostawiając na nim aż 7 wolnych miejsc. To oczywiście miejsca zawodników, którzy nie mają podpisanych umów. Trzeba jednak przyznać, ze „sezon ogórkowy” 2023 jest bardzo mało intensywny. Zdecydowanie więcej mówi się o zmianach na sezon 2025 (kontrakty wygasają np. Sergio Perezowi, obu kierowcom Ferrari) niż na przyszły.

W którym zespole może się cokolwiek zadziać?

 

F1 pokazuje wolne miejsce w Mercedesie. Teoretycznie Lewis Hamilton nadal nie ma podpisanego kontrakt. Trzeba przyznać, że sprawa mocno się przeciąga. W ubiegłym roku plotki mówiły o rekordowym dwuletnim kontrakcie na 70 mln funtów, a teraz słyszymy o kolejnych krokach parafowania umowy. Trudno jednak wyobrazić sobie, że Lewis nie zostanie w F1 czy przeniesie się do innej ekipy. To „wolne miejsce” raczej bym więc odrzucił.

Podobnie zrobiłbym z miejscem w Williamsie. Co prawda Logan Sargeant raczej nie spisuje się rewelacyjnie, ale pewnie nie spodziewano się, że będzie na równi z Albonem. Jednocześnie Toto Wolff wygadał się jakiś czas temu, że wszystkie miejsca w ekipach napędzanych silnikami Mercedesa są już zajęte na przyszły rok więc zmian bym się nie spodziewał.

Jedno wolne miejsce w teorii jest w Alfie Romeo. Tam Valtteri Bottas ma wieloletni kontrakt, ale umowa Guanyu Zhou wygasa w tym roku. Chińczyk spisuje się w tym sezonie bardzo dobrze, zwłaszcza na tle Bottasa. Nie wiadomo jednak czy to zasługa rosnącej formy Chińczyka czy gorszej Fina. Tak czy inaczej, najnowsze plotki mówią, że Zhou jest bardzo bliski podpisania nowego kontraktu, a do wyjaśnienia pozostają już tylko kwestie finansowe.

Są też dwa zespoły które nie mają potwierdzonego żadnego kierowcy na przyszły sezon. Pierwszym jest Haas. W amerykańskiej ekipie raczej pewnym swojego miejsca może być Nico Hulkenberg. Spisuje się on ponad oczekiwania, a pojawiają się nawet plotki, że może być kandydatem do Astona Martina czy nawet Red Bulla od sezonu 2025.

 

W gorszej sytuacji jest Kevin Magnusen. Zamiast wyraźnie pokonywać Hulkenberga, często robi to, do czego przyzwyczaił nas podczas swojej pierwszej kariery w F1 – częste drobne błędy z poważnymi konsekwencjami. Jeszcze 2 miesiące temu Gunther Steiner mówił, że jest zadowolony z obu swoich zawodników i chce jak najszybciej przedłużyć kontrakty. Znając Haasa, tak się właśnie stanie.

„Najciekawiej” może być w AlphaTauri, choć i tu z dwóch teoretycznie wolnych miejsc praktycznie mamy tylko jedno. Yuki Tsunoda jest bardzo bliski finalizacji nowej umowy.

Pytanie co z miejscem zajmowanym teraz przed Daniela Ricciardo, będącego „na wypożyczeniu” z Red Bulla. Z jednej strony Christian Horner mówi, że AlphaTauri to nie miejsce dla tak doświadczonego kierowcy jak Australijczyk, z drugiej Daniel jest kandydatem do Red Bulla na sezon 2025. Według mnie, jeżeli Ricciardo wyraźnie pokona Tsunodę i rzeczywiście będzie kandydatem do Red Bulla, to musi zostać w AlphaTauri by nie wypaść z obiegu. Jeżeli jednak będą na równi lub Daniel przegra to jego miejsce zajmie Liam Lawson, a Daniel znów pójdzie na rezerwę.

A jak Wy myślicie?

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi