KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek
blank
large-2023 Australian Grand Prix - Thursday

Alfa blisko przedłużenia kontraktu z kierowcą

 

Alfa Romeo może być kolejny zespołem, który na sezon 2024 utrzyma swój skład kierowców. To jedna z niewielu rzeczy, które mogą pozostać bez zmian tam.

Alfę Romeo w sezonach 2024 i 2025 czeka okres przejściowy. Z zespołu z Hinwil odejdzie Alfa Romeo i nadal nie wiemy, jaka będzie jego nazwa. W tym niepewnym okresie ekipie potrzebna jest stabilizacja. Jej zwolennikiem jest szef zespołu, Alessandro Alunni Bravi. Dotyczy to również składu kierowców.

„Oczywiście zawsze mówiliśmy, że stabilność jest dla nas ważna. Jesteśmy zespołem, który jest w fazie transformacji i próbujemy być najbardziej stali jak to możliwe – we wszystkich obszarach. Oczywiście chcemy się poprawiać i wykorzystywać okazje” – mówi Alunni Bravi.

„Po przerwie letniej będzie czas by usiąść z Zhou i przyjrzeć się najlepszemu rozwiązaniu dla obu stron. Naszym celem jest utrzymanie obu kierowców w zespole na przyszły rok, ale oczywiście muszą zgadzać się wszystkie elementy by utrzymać sytuację win-win” – dodaje Włoch.

 

Nieoficjalne informacje mówią, że decyzja o utrzymaniu Zhou już zapadła. Zapewne sytuacja win-win, o której mówi Bravi to warunki finansowe stawiane przed chińskim kierowcą, który w tym sezonie – przynajmniej na tle Bottasa – wypada dobrze. Fin ma wieloletni kontrakt i zostanie w ekipie na przyszły rok.

Zespół z Hinwil przygotowuje się oczywiście do przejęcia przez Audi, którego przedstawiciele – na przykład Andrea Stella – już działają w fabryce.

Audi miało już testować części z przygotowywanego w Ingolstadt silnika, jednak pojawiają się doniesienia, że pojawiły się opóźnienia w harmonogramie prac zespołu. Zaprzecza temu Bravi.

„Wszystko jest na właściwej drodze. Pracujemy bardzo ciężko by rozwinąć samochód w dwóch następnych sezonach. Wiemy, że mamy ograniczenia związane z regulacjami finansowymi, ale wspólnie z Andreasem Seidlem poprawiamy wszystkie nasze słabości, próbując szukać najlepszych okazji by wnieść jakość do naszej ekipy i rozwinąć nasze zaplecze” – mówi Bravi.

 

Wątpliwości budzi jednak usunięcie ze stanowiska szefa Audi, Markusa Duesmanna, który był wielkim zwolennikiem wejścia marki do F1.

„Projekt Audi nie jest oparty na jednej osobie. To przedsięwzięcie całej firmy, które było dobrze przyjęte na każdym szczeblu. Myślę, że nie będzie tu żadnej zmiany” – odpowiada Bravi.

„Pracujemy wspólnie jako zespół by być gotowymi na 2026 roku. Nie oznacza to, że to zadanie jest łatwe. Mamy bardzo mocną konkurencję i musimy być pokorni, pracując codziennie i dając z siebie wszystko. Rywale są bardzo mocni, zwłaszcza jeżeli chodzi o producentów silników – dodaje Włoch.

Źródło: F1i.com
fot. Alfa Romeo F1 Team

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi