KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Harmonogram

F1 Grand Prix of Great Britain

Tsunoda gotów na walkę i… nowy kontrakt

 

Yuki Tsunoda przyznaje, że Daniel Ricciardo jest dla niego trudniejszym rywalem, ale jest gotów na podjęcie walki z Australijczykiem. W tle są rozmowy kontraktowe obu kierowców.

W pierwszej połowie sezonu 2023 Nyck de Vries nie stanowił zbyt dużego wyzwania dla Yukiego Tsunody. Japończyk wygrał z Holendrem niemal wszystkie pojedynki wyścigowe i kwalifikacyjne.

Już w pierwszym wyścigu po zmianie de Vriesa na Ricciardo, Tsunoda dojechał za swoim kolegą z zespołu. Japończyk wie, że teraz musi się pilnować by pokonać bardziej wymagającego partnera z ekipy.

„To wyzwanie, ale jednocześnie wiem, że obecna sytuacja jest zupełnie nowa dla mnie. Dużo się uczę gdy naciska na mnie doświadczony kierowca. A jest nie tylko doświadczonym, ale również topowym kierowcą i wiemy, że jest szybki” – mówi Tsunoda.

 

„Wiedziałem, jak jest dobry, a jednocześnie jego zachowanie w zespole jest totalnie odmienne od mojego. Jest więc wiele rzeczy, których mogę się od niego nauczyć” – dodaje kierowca AlphaTauri.

Yuki przyznaje, że dodatkowa presja związana z sytuacją doprowadziła do kilku jego pomyłek podczas GP Węgier i GP Belgii, choć na Spa osiągnął bardzo dobry wynik, meldując się w pierwszej 10-tce.

„To zwiększa ciśnienie na mnie i prawdopodobnie sprawia, że zaczynam się spieszyć. W ostatnich wyścigach popełniłem parę błędów, ale byłem w stanie poskładać wszystko w całość w ostatnim wyścigu. Jestem zadowolony i gotowy do walki z nim w drugiej połowie sezonu” – mówi Tsunoda.

 

Japończyk w tym sezonie trzykrotnie meldował się na 10. miejscu i te pozycje dają mu jego cały dorobek punktowy w 2023.

„Regularność jest kluczowa, zwłaszcza w ubiegłym roku więc byłem w stanie się poprawiać. W pierwszych wyścigach byłem zadowolony i wiedziałem, dlaczego. Byłem w swojej strefie komfortu, wiedziałem dlaczego. Po Barcelonie w dwóch wyścigach straciłem punkty w pechowy sposób. Potem zacząłem tracić rytm” – przyznaje Tsunoda.

„Na Spa wróciłem do formy, którą miałem na początku sezonu. Bardzo się cieszę, że się poprawiłem” – dodaje Yuki.

Nowy kontrakt?

 

Tsunoda jeździ w Formule 1 już 3 lata. Japończyk jest bliski przedłużenia tego okresu. Jak informuje portal motorsport.com, nowa umowa z Yukim to tylko kwestia czasu, a ogłoszeń możemy doczekać się niebawem.

Źródło: f1i.com

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Singapuru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 20 września
godz. 11:30 – 1. trening
godz. 15:00 – 2. trening

Sobota, 21 września
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 22 września
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Mugello ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi