KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Iza Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Stalowy Jaro, Lukas Hewner, Grzejnik, Tsopni, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Mikołaj Demkow, Jędrzej Otręba, Tomasz Ignaczak, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Ilona Bykowska, Ba Ru, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, HITMAN 47, Mariusz Surlejewski, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, RkamilC, Pawel Licznerski, Patrick Komorek, Kamil Kuczman, szymon034, Marcin Rentflejsz, Rysiek Łotocki, Adrian Karwan, Marcin Bogutyn, Maks Szmytkowski, Norbert Sz
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, archetype, Paw321p, Wilkor, Djdario, Tomek81, Siatek, ThrudCK, jacek79100, Piastun Piast, Mati, Zaszyfrowane, Rafał Przybylski, Maciej Kania, Kamil Tomczyk, Zynek, Marjusz, Łukasz Mikołajczyk, Piotr Naskrent
blank
F1 Grand Prix of France - Final Practice

Nowy format kwalifikacyjny potwierdzony na Imolę

 

Pirelli potwierdza, że weekend wyścigowy Formuły 1 na torze Imola ma być pierwszym z dwóch, podczas którego zostanie przetestowany nowy format kwalifikacji.

Nowy format

 

Nie będzie takiej rewolucji jak podczas formatu weekendów sprinterskich, ale to może być ciekawa zmiana. Formuła 1 zaplanowała na sezon 2023 dwa weekendy wyścigowe podczas których w kwalifikacjach kierowcy będą mieli narzucone mieszanki opon.

W standardowym formacie weekendu wyścigowego Formuły 1 kierowcy mają dowolność wyboru mieszanek w poszczególnych segmentach kwalifikacji, choć oczywiście dominują opony miękkie.

W Grand Prix Emilii – Romanii ma być inaczej. Kierowcy w Q1 będą musieli użyć opon twardych, w Q2 pośrednich, a w Q3 miękkich. Ma to po pierwsze stworzyć większą wariancję wyników bo poszczególne auta różnie radzą sobie na poszczególnych mieszankach opon.

 

Drugi powód tego testu to kwestie ekologiczno-finansowo-logistyczne. Jeżeli format się sprawdzi i zostanie wprowadzony na wszystkie rundy, Pirelli będzie mogło przywozić mniej kompletów opon na weekendy wyścigowe – 11 zamiast obecnych 13.

Ciekawsze strategie?

 

Na wprowadzenie tego formatu cieszą się eksperci, przewidując, że może on przyczynić się do bardziej atrakcyjnych wyścigów.

„Zacieram ręce. Myślę, że to świetny pomysł ponieważ oznacza, że wyścigi nie będą już przejeżdżane na jeden pit-stop. W Q1 natomiast więcej osób będzie robiło więcej niż jedno okrążenie – trzeba będzie dogrzać opony” – mówi Damon Hill w podcaście F1 Nation.

 

Ale…

 

W tym planie jest jednak jedno duże zastrzeżenie, dotyczące pogody. Aby można było zastosować nowy format, konieczna jest jazda na oponach typu slick. A im bliżej weekendu wyścigowego na Imoli jesteśmy, tym bardziej upewniamy się w przekonaniu, że będzie to deszczowy weekend.

Ryzyko deszczu w sobotę w tym momencie wynosi – w zależności od prognozy pogody – od 70 do 90%. Jeżeli deszczowe warunki się potwierdzą, wówczas jazda będzie odbywała się oczywiście na oponach przejściowych lub deszczowych.

Przypomnę, że Pirelli przywiezie nowe deszczowe mieszanki na Imolę, które nie będą wymagały używania koców grzewczych.

Weekend na Imoli szykuje się pod znakiem rozmów o pogodzie. Wielu kibiców ma problemy z odwołanymi rezerwacjami w hotelach z powodu ulewy, nieprzejezdne mogą być niektóre drogi. Pytanie, w jakim stanie będzie tor.

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi