KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
3 - GP AUSTRALIA F1/2023 - SABATO 01/04/2023

Producenci silników na limicie. Zamiast lepiej jest gorzej, a ścigania więcej



Choć przerwa między sezonami 2022 i 2023 jeżeli chodzi o silniki miała być przeznaczona główne na poprawę ich niezawodności to już po 2 wyścigach sezonu mieliśmy pierwsze kary za przekroczenie limitów, a w najbliższych wyścigach doczekamy się kolejnych.

Jak pisze Auto Motor und Sport, wszyscy dostawcy silników do Formuły 1 mają problem z awariami poszczególnych komponentów. Charles Leclerc już w drugim wyścigu sezonu musiał przyjąć karę silnikową i był przesunięty o 10 pól na starcie w Arabii Saudyjskiej.

Ale nie tylko Ferrari ma problemy – wszyscy inni producenci są też zaalarmowani. Teoretycznie rozwój silników jest zamrożony, a dostawcy mogą pracować jedynie nad ustawieniami oraz niezawodnością.

Wymiany silników mają już na koncie zespoły klienckie Ferrari, a pod koniec GP Australii awarię MGUK miał Nico Hulkenberg, który ledwo doprowadził swoje auto na metę, zdobywając 6 punktów.



Jednostkę napędową stracił też Lando Norris – w Bahrajnie gdy wadliwy zawór uszkodził turbo. Wiązało się to z wymianą większości elementów jednostki napędowej.

Awaria silnika Mercedesa nastąpiła też w aucie George Russella i podobno jednostki może się już nie udać uratować.

Honda musiała wymieniać silnik w bolidzie AlphaTauri Nycka de Vriesa. Swoje kary w GP Australii przyjął Sergio Perez.

Najlepiej sytuacja wygląda obecnie w Alpine. Dotychczas żadna jednostka tego producenta nie zaliczyła awarii, ale jednocześnie ma najmniej danych bowiem silniki francuskiego producenta przejechały zaledwie 1739 kilometrów w tym sezonie. W przypadku Mercedesa to 6279 km, Ferrari 5082 a Hondy 3677 km.



Tak wygląda wykorzystanie elementów jednostek napędowych w sezonie 2023:

KierowcaKrajZespółICE (limit 4)TC (4)MGUH (4)MGUK (4)ES(2)CE (2)Ex (8)
Max VerstappenblankRed Bull Racing4444226
Sergio PerezblankRed Bull Racing5555435
Fernando AlonsoblankAston Martin4444224
Lance StrollblankAston Martin4444224
Lewis Hamiltonblank>Mercedes4444225
George RussellblankMercedes4444224
Charles LeclercblankFerrari4444346
Carlos SainzblankFerrari4444325
Guanyu ZhoublankAlfa Romeo5553237
Valtteri BottasblankAlfa Romeo4444227
Pierre GaslyblankAlpine4444226
Esteban OconblankAlpine4444227
Alexander AlbonblankWilliams4444225
Logan SargeantblankWilliams4444225
Yuki TsunodablankAlphaTauri5555337
Nyck de Vries/Daniel Ricciardo/Liam LawsonblankAlphaTauri4444334
Kevin MagnussenblankHaas F1 Team5554335
Nico HulkenbergblankHaas F1 Team5555236
Lando NorrisblankMcLaren4333227
Oscar Piastriblank
McLaren4444225

Producenci silników są zaniepokojeni, gdyż w tym sezonie jednostki będą bardzo mocno eksploatowane. Nie dość, że będziemy mieli 23 wyścigi to jeszcze 6 sprintów. Jakby tego było mało, uzgodnione zostało już nieoficjalnie wprowadzenie osobnych kwalifikacji do sprintów. O ile w treningu można ograniczyć zużycie silnika, o tyle w kwalifikacjach musi on pracować na maksimum swojej wydajności.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Emilii - Romanii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 17 maja
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 18 maja
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 19 maja
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi