KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

230059-scuderia-ferrari-bahrain-gp-2023-friday

Oficjalnie: Leclerc z karą silnikową w GP Arabii Saudyjskiej



Raczej nie o bicie takich rekordów chodziło Charlesowi Leclercowi przed sezonem 2023. Jak pisze hiszpańskie motor.es, w bolidzie Monakijczyka przed GP Arabii Saudyjskiej zostanie zamontowana 3. jednostka sterująca elektroniką, co oznacza, że zostanie przesunięty na starcie do niedzielnego wyścigu.

Charles Leclerc odpadł z rywalizacji w inauguracyjnym wyścigu sezonu 2023 już na 39. okrążeniu po tym jak posłuszeństwa odmówiła jednostka napędowa w jego aucie.

Jak w poniedziałek poinformował portal formu1a.uno, początkowo sądzono, że był to problem z silnikiem spalinowym, jednak później miało okazać się, że przyczyna awarii w samochodzie z numerem 16 leży w zakresie jednostki elektrycznej.

Jak mówił Frederic Vasseur, jest to awaria, której nie doświadczyli w ubiegłym roku. Nie było też żadnych sygnałów, że może ona nastąpić.



„To pierwszy raz, gdy czegoś takiego doświadczyliśmy w trakcie sześciu czy siedmiu tysięcy kilometrów przejechanych przez 3 zespoły używające naszych silników podczas testów. Nie mieliśmy też tego problemu w trakcie testów w zimie” – mówi nowy szef Ferrari, który zapewniał, że usterka dokładnie zostanie zbadana. Później okazało się, że problem wynikał z niewłaściwego łączenia nadwozia z silnikiem, co spowodowało usterkę okablowania.

Jeszcze przed wyścigiem w aucie Leclerca wymieniono baterię, w której pojawiły się niepokojące dane. Tym samym wykorzystano limit tego komponentu na cały rok.

Pierwsze wieści mówiły, że może być potrzebna wymiana jednostki, jednak później Ferrari zapewniało, że uda się uratować jednostkę. Teraz jednak Ferrari przyznaje, że Leclerca w Arabii Saudyjskiej czeka start z drugiej dziesiątki.

„Mam nadzieję, że mamy to pod kontrolą. Przeprowadziliśmy dogłębną analizę. Niestety, będziemy musieli wziąć karę silnikową w Dżuddzie ponieważ mamy tylko dwie jednostki sterujące elektroniką na sezon” – mówi Fred Vasseur, cytowany przez motor.es.



Jest to pierwsza nadprogramowa wymiana tego elementu w bolidzie Monakijczyka, co sprawia, że dostanie karę przesunięcia o 10 pozycji na starcie do Grand Prix Arabii Saudyjskiej.

Tym samym Leclerc wyrównał rekord najszybciej otrzymanej kary silnikowej w historii Formuły 1. Podobnie jak on – już w drugim wyścigu sezonu – karę otrzymał w 2021 roku Yuki Tsunoda.

Źródło: motor.es
fot. Scuderia Ferrari Press Office



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi