KONTAKT     Zgarnij 150 zł na OC/AC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Promo 20% na Viaplay (12M)

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Iza Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Grzejnik, Piotr Bijakowski, Stalowy Jaro, Tsopni, Bartosz Kamiński, Marcin Chochowski, Mateusz Pabiańczyk, Edmund Bogusz, Mikołaj Demkow, Marcin Starczewski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Darek Zaciura, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Tomasz Ignaczak, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, HITMAN 47, Mariusz Surlejewski, Maciej Stankiewicz, Kamil Cee, Grzegorz Pliś, Pawel Licznerski, szymon034, Adrian Karwan, Marcin Rentflejsz, Piter, Rysiek Łotocki, Marcin Bogutyn, Ba Ru
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
archetype, Konopkasz, jacek79100, Robert Niekubica, Tarzan
blank
F1 Grand Prix of Japan - Practice

„Wiele ekip” kontaktowało się z Hondą



Honda jest jednym z 6 dostawców silników do Formuły 1, którzy zgłosili się na sezon 2026. Władze firmy wyjaśniają, dlaczego zdecydowały się na taki krok, nie mając jeszcze podpisanego kontraktu z żadnym z zespołów.

Honda po kilku latach dostarczania silników do Toro Rosso i Red Bulla, teraz zajmuje rolę pomocniczą przy tworzeniu silników Red Bull Powertrains. Od sezonu 2026 drogi japońskiego producenta z obecnymi klientami rozejdą się i będzie on musiał znaleźć nowe ekipy.

„Formuła 1 mocno zmierza w kierunku elektryfikacji i neutralności węglowej, które są naszym długofalowym celem w Hondzie. Uważamy, że mamy spójne cele z F1 i dlatego zdecydowaliśmy się zarejestrować jako dostawca silników. Jesteśmy ciekawi, jaka będzie Formuła 1, gdy będzie czołową kategorią wyścigową, a jednocześnie bardziej zelektryfikowaną” – mówił Koji Watanabe, dyrektor wykonawczy Hondy na konferencji prasowej zorganizowanej w poniedziałek w Japonii.

„Chcemy mieć na to oko i dlatego zdecydowaliśmy się zarejestrować jako dostawca silników” – dodaje Watanabe.



Liczba ekip, z którymi może związać się Honda od 2026 roku nie jest bardzo długa, ale przedstawiciele Hondy deklarują zainteresowanie ze świata Formuły 1.

„Po rejestracji skontaktowało się z nami kilka zespołów F1. Na chwilę obecną, chcemy zobaczyć, w jakim kierunku idą sprawy w Formule 1. Nie mamy podpisanych żadnych umów, nie podjęliśmy żadnych decyzji na temat dostarczania silników od 2026 roku” – mówi Watanabe.

Najbardziej prawdopodobnymi opcjami dla Hondy są McLaren i Williams, ale Watanabe milczy w tej sprawie.



Pytany o partnerstwo z Red Bullem i jego zakończenie, dyrektor Hondy mówi, że w żadnym razie nie można tego faktu nazwać porażką.

„Nigdy tak tego nie postrzegaliśmy. Jako partner techniczny zawsze byliśmy w kontancie z Red Bullem, dyskutując o wielu sprawach. W wyniku tego dialogu uzgodniliśmy, że nie będziemy kontynuować naszej współpracy po 2025 roku” – mówi.

Źródło: f1i.com
fot. Red Bull Content Pool



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Monako

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 26 maja
godz. 13:30 – 14:30 – 1. trening F1
godz. 17:00 – 18:00 – 2. trening F1
Sobota, 27 maja
godz. 12:30 – 13:30 – 3. trening F1
godz. 16:00 – Kwalifikacje F1

Niedziela, 28 maja
godz. 15:00 – Wyścig F1

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi