KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Iza Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Stalowy Jaro, Lukas Hewner, Grzejnik, Tsopni, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Mikołaj Demkow, Jędrzej Otręba, Tomasz Ignaczak, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Ilona Bykowska, Ba Ru, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, HITMAN 47, Mariusz Surlejewski, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, RkamilC, Pawel Licznerski, Patrick Komorek, Kamil Kuczman, szymon034, Marcin Rentflejsz, Rysiek Łotocki, Adrian Karwan, Marcin Bogutyn, Maks Szmytkowski, Norbert Sz
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, archetype, Paw321p, Wilkor, Djdario, Tomek81, Siatek, ThrudCK, jacek79100, Piastun Piast, Mati, Zaszyfrowane, Rafał Przybylski, Maciej Kania, Kamil Tomczyk, Zynek, Marjusz, Łukasz Mikołajczyk, Piotr Naskrent
blank
F1 Grand Prix of Japan

De Vries wygrał w sądzie



Szybko zakończył się spór sądowy pomiędzy kierowcą AlphaTauri Nyckiem de Vriesem a jego sponsorem. Sąd przyznał rację zawodnikowi.

Niedawno pisałem Wam o pozwie, jaki złożył przeciwko de Vriesowi jego były sponsor, rodziny miliarder z branży deweloperskiej, Jeroen Schothorst. De Vries miał pożyczyć €250 tys, a rocznie naliczane były odsetki w kwocie 3%. Dodatkowo kierowca miał oddawać 50% swoich zarobków z aktywności w Formule 1.

W umowie pożyczki zawarto zapis, że de Vries nie będzie musiał jej oddawać, jeżeli do końca 2022 roku nie dostanie się do F1.

Dotychczas Nyck spłacił około €190 tys. a pozostałą część chciał spłacić jednorazowo, ale nie zgodził się na to Schothorst. Spór wywołały dochody kierowcy z Formuły 1, których kierowca miał nie ujawniać zgodnie z umową. W tym czasie zawodnik był kierowcą rezerwowym Mercedesa.



Schothorst wystąpił na drogę sądową i domaga ujawnienia zapisów kontraktowych oraz wypłacenia przez kierowcę zaległej sumy.

Wniosek miliardera rozpatrywał sąd w Amsterdamie, który przyznał rację de Vriesowi.

„To prawda, że pozwany uczestniczył w wyścigu F1 11 września 2022 roku w Grand Prix Włoch, ale zrobił to jako kierowca rezerwowy. Nie był wówczas zakontraktowany jako kierowca wyścigowy, a jedynie wypełniał jeden z podpunktów innego kontraktu” – uzasadnił sędzia.

Sąd nie zgodził się również z tezą, że de Vries nie przestawiał potrzebnych Schothorstowi informacji finansowych. Kierowca był w stanie udowodnić, że informował na bieżąco swojego sponsora o swoich kontraktach.



Miliarder miał też zgodzić się na przedstawioną przez de Vriesa propozycję spłaty pożyczki.

W trakcie rozprawy de Vries odmówił przedstawiania swojego kontraktu z AlphaTauri na sezon 2023.

„Wypełniłem wszystkie moje obowiązki, wynikające z porozumienia pożyczki i zawsze dostarczałem informacji, do których otrzymywania był upoważniony na mocy naszej umowy. Rozstrzygnięcie sądu jest zgodne z moimi oczekiwaniami” – skomentował wyrok de Vries w swoim oświadczeniu.

Źródło: f1i.com
fot. Red Bull Content Pool



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi