KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
Andretti Cadillac

Andretti odpowiada Domenicaliemu: „Nie zrobiliśmy nic złego”



Były mistrz świata i ojciec Michaela Andrettiego, postanowił skomentować słowa Stefano Domenicaliego, któremu nie spodobał się styl, w jakim Andretti Autosport stara się wejść do F1.

Starania Andrettich o wejście do F1 trwają od wielu miesięcy. Po nieudanej próbie kupienia Saubera, Amerykanie postanowili wejść z własną ekipą, do której pozyskali bardzo mocnego partnera – Cadillaca.

W wielu wywiadach Mario i Michael Andretti narzekali, że ich potencjalne wejście do F1 nie spotyka się z przychylną reakcją władza F1 oraz samych zespołów. Zespoły F1 nazwał on wówczas „chciwymi”.

Niedawno te narzekania skrytykował szef F1, Stefano Domenicali: „Nie możemy jednak przesadzać z naszymi reakcjami ponieważ ktoś naciska na system. Każdy, kto wniesie wartość do naszego sportu, zostanie powitany z otwartymi rękami. Nie możemy bać się podejmowania właściwych decyzji ponieważ ktoś krzyczy głośniej niż inni” – mówił szef F1.



Do tej wypowiedzi odniósł się teraz Mario Andretti.

„Jedyne co zrobiliśmy, to pokazaliśmy nasze podekscytowanie. I to głównie ja, gdy ujrzałem wizję dołączenia Michaela do F1. Nie sądzę, że było w tym coś złego. Jeżeli chodzi o inne kwestie to ściśle trzymamy się ustalonego protokołu i wszystko jest obecnie na miejscu” – mówi Andretti w rozmowie z planetf1.com

„To wszystko, co możemy zrobić. Możecie widzieć to w inny sposób, ale nie uważam, że naruszyliśmy jakieś zasady czy zrobiliśmy cokolwiek źle. Pokazaliśmy jedynie nasze podekscytowanie. A jeżeli byliśmy zbyt otwarci w rozmowach z prasą, to cóż… takie jest życie, tak działamy” – dodaje były mistrz świata F1.

Amerykanin ma nadzieję, że w stosunku do wniosku Andretti Autosport o dołączenie do F1 zostanie przeprowadzony rzetelny proces, gdyż sami pokazują, że szanują wszystkie zasady.



„Zrobiliśmy wszystko, czego wymaga od nas system, łącznie ze ściągnięciem General Motors – największego amerykańskiego producenta. Gigant motoryzacyjny zaangażował się w nasz projekt na wiele lat. Oczywiście będziemy o tym mówić bo to wielka sprawa. Jeżeli inni są mniej wylewni to może dlatego, że nie mają tak ekscytujących wieści do przekazania” – mówi Mario Andretti.

„To General Motors stoi za marką Cadillaca, robią samochody sportowe, odnoszą sukcesy w amerykańskich seriach, takich jak IMSA. Teraz przygotowują się do Le Mans. Dla mnie to bardzo ekscytujące wieści. Mamy porozumienie długoterminowe, zakładające inwestycje każdej ze stron. I takie umowy powinny być mile widziane w Formule 1. To tworzy stabilizację, gwarantuje solidne zaangażowanie. Mam nadzieję, że to zrobi różnicę w naszym wniosku” – dodaje Andretti.

Co ciekawe, mówi on, że wyraźnie powiedziano mu, że jeżeli Andretti Autosport będzie miało producenta za sobą, to zmieni obraz rzeczy.



„Będziemy kontynuować naszą walkę o miejsce w Formule 1. W każdym aspekcie. Podążamy za protokołem, absolutnie szanowaliśmy cały proces przez cały czas, spełniamy wymagania, ściągnęliśmy producenta i jesteśmy podekscytowani” – dodaje Mario Andretti.

Pytany o zakup jednego z istniejących zespołów, odpowiada, że żaden nie jest obecnie na sprzedaż, a jego syn, Michael, sprawdził każdą ewentualność.

Źródło: planetf1.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi