KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

Harmonogram

andretti f1 logo

Andretti o chciwych zespołach. Wymienia tych, którzy trzymają jego stronę



W rozmowie z Forbesem Michael Andretti przyznaje, że nie jest zdziwiony opozycją wśród zespołów Formuły 1 w sprawie dołączenia jego ekipy do Formuły 1. Nie wszyscy są jednak przeciwko niemu.

Andretti Autosport od dawna próbuje wejść do Formuły 1. Po nieudanej próbie zakupu Saubera, teraz Amerykanie złożyli interesujący projekt wraz z Cadillaciem i mają już nawet dostawcę silników.

Zgłoszenie Adrettich spowodowało spory sprzeciw wśród ekip, które teraz zaczęły podnosić, że ustalona w Porozumieniu Concorde kwota $200 mln wpisowego, płatna dla ekip za “wykorzystanie technologii” jest rażąco za niska. Pojawiają się doniesienia, że za właściwą ekipy uważają $600 – $700 mln.

“Chodzi wyłącznie o pieniądze. Po pierwsze myślą, że ktoś im zabierze 10% ich zysków z praw komercyjnych, ale jednocześnie są bardzo chciwi myśląć, że zabierzemy im wszystkich amerykańskich sponsorów” – mówi Michael Andretti w rozmowie z Forbesem.



“Są chciwi i patrzą tylko na siebie, a nie na to, co jest najlepsze dla ogólnego wzrostu serii” – dodaje.

Andretti Autosports złożyło wniosek o dołączenie do Formuły 1 do FIA, a jego rozpatrywanie może potrwać miesiącami. Potem zostanie podjęta decyzja, również przez F1 i zespoły. Najwcześniej amerykańska ekipa mogłaby wejść do serii w 2026 roku.

“Spełniamy wszystkie warunki. Gdy składaliśmy dokumenty, nie mieliśmy jedynie producenta, stojącego za nami. Ale teraz mamy General Motors i Cadillaca. Wniosą ogromną pomoc do naszego projektu, pomagając nam zbudować samochód i pracować na torze. Jesteśmy w gazie” – mówi Andretti.

“Przed nami jeszcze daleka droga, ale chcemy wypełniać wszystkie procedury. Jesteśmy w dobrym miejscu” – dodaje.

Andretti przyznaje, że sprzeciw obecnych ekip F1 nie jest czymś, co go zaskoczyło, ale nie wszyscy są przeciwko niemu.



“W Formule 1 właściciele patrzą tylko na siebie, a nie na dobro serii. To różnica pomiędzy ich pozycją, a pozycją prezydenta Mohammeda ben Sulayema. On patrzy na przyszłość sportu, łapie to. Jest kierowcą i rozumie, że seria potrzebuje jeden – dwa zespoły więcej. To mistrzostwa FIA i to ona trzyma najwięcej kart w tym momencie” – mówi Andretti.

Zwolennikami wejścia Andretti Autosport do F1 są również dwie ekipy F1 – McLaren oraz Alpine (Renault).

“Zak Brown chce zrobić wszystko, by pomóc nam tam trafić, podobnie jak Alpine. Zak i Alpine są naszymi sprzymierzeńcami, Zak bardzo nam pomaga” – mówi Andretti.

Jednocześnie zaprzecza on, że Alpine jest zwolennikiem jego wejścia do F1 ponieważ to ono miałoby dostarczać silniki nowej ekipie. Jak twierdzi, plotki o otrzymywaniu jednostek od francuskiego producenta nie są prawdziwe.

Źródło: skysports.com



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 2 maja:
godz. 18:30 – Trening
godz. 22:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 3 maja:
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 4 maja:
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi