KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Harmonogram

2022 Spanish Grand Prix 2022, Saturday - LAT Images

Mercedes stracił „8-10 miesięcy” rozwoju bolidu



Mercedes stracił w tym sezonie Formuły 1 nawet „8-10 miesięcy” rozwoju bolidu, rozwiązując problemy z podskakiwaniem maszyny.

Fabryczny zespół marki spod znaku trójramiennej gwiazdy dominował od 2014 roku i osiem razy z rzędu zdobył mistrzostwo świata konstruktorów. Jednak rewolucja techniczna w roku 2022 zepchnęła go za Red Bulla oraz Ferrari.

Zupełnie nowa Srebrna Strzała okazała się niezbyt udaną konstrukcją. Jej główną bolączką było tzw. „porpoising”, czyli zjawisko podskakiwania samochodu na prostych wskutek zmian, jakie zaszły w aerodynamice. Mierzyli się z nim też inni, ale obrońcom tytułu doskwierało szczególnie.

Mercedes uporał się z kłopotem, lecz minęło wiele wyścigów, zanim tak się stało.  W efekcie na dwie rundy przed końcem sezonu team nie ma w dorobku ani jednego wygranego GP. Chociaż zdaje się stopniowo odrabiać straty.



Szef stajni „Toto” Wolff zasugerował, że gdyby nie „porpoising”, sytuacja wyglądałaby dziś zupełnie inaczej. Austriak z polskimi korzeniami teraz patrzy już w kierunku następnego sezonu, w którym Mercedes będzie chciał wrócić na szczyt. Aby to zrobić, musi jednak prześcignąć Red Bulla, a ten zwycięża w tym roku niemal w każdych zawodach.

Zobacz także: Koniec z wersją 0-sidepods? Mercedes zmienia koncepcję bolidu na sezon 2023

Spytany, czy przewaga Red Bulla na początku nowego cyklu przepisów F1 ustawi tę ekipę w korzystnym położeniu na kolejne lata, Wolff odpowiedział: „Wierzymy, że rozumiemy, skąd bierze się różnica w osiągach między nami”.

„Przeniosą nieco słodyczy ze swojego bolidu na następne auta. My może straciliśmy 8-10 miesięcy rozwoju, ponieważ nie mogliśmy dociec, co było źle. Zatem zdecydowanie mamy przed sobą wyzwanie”.

„Ale to dla nas długa rozgrywka. Dla każdego z nas. Dla obu kierowców, całego zespołu. Nie jesteśmy oceniani na podstawie jednego sezonu, czy jednego weekendu wyścigowego. Liczy się to, jak potrafiliśmy zdobywać mistrzowskie tytuły w perspektywie długoterminowej”. – stwierdził.



Uda się wygrać, czy nie?

Mercedes w końcówce sezonu ma coraz większe szanse odnieść „honorowe” zwycięstwo. Ostatnio nawet przegonił Ferrari – i zbliżył się do Red Bulla. Niewiele brakowało, a Lewis Hamilton triumfowałby w Stanach Zjednoczonych. Prowadził kilka okrążeń przed metą.

Pozostałe okazje do walki o wygraną to GP Brazylii oraz GP Abu Zabi.

Szef strategów w Mercedesie, James Vowles, powiedział przed dwiema ostatnimi rundami sezonu: „Ferrari nie będzie tak daleko w tyle za nami, jak było w Meksyku. W Brazylii i Abu Zabi będzie bliżej. Szykuje się bardzo wyrównana walka między dwoma naszymi zespołami”.

„Co do Red Bulla, to wciąż ma nad nami przewagę. Nie wydaje mi się, by wynosiła 0,3 sekundy, tak jak było to w ostatnich kwalifikacjach, ale będzie między nami parę dziesiątych sekundy różnicy w pozostałych wyścigach”.

„Zbliżamy się coraz bardziej, patrząc gdzie byliśmy na początku sezonu. Wówczas czasami nawet było nam trudno przejść przez Q1, albo wejść do Q3. Teraz jesteśmy o krok od walki o pierwsze zwycięstwo. Zrobiliśmy postęp”.

„W Brazylii mamy tor, na którym obaj nasi kierowcy zazwyczaj wypadali dobrze. Będziemy mogli zdobyć więcej punków w sprincie. Kiedy masz bolid znajdujący się w zasięgu paru dziesiątych sekundy od samochodów rywali, możesz dopiąć swego”.

Autor: Grzegorz Filiks

Źródło: Motorsport.com



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP USA

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 października
godz. 19:30 – 1. trening
godz. 23:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 19 października
godz. 20:00 – Sprint
godz. 00:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 20 października
godz. 21:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Portimao ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi