KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski
2022 British Grand Prix, Saturday - Steve Etherington

Koniec z wersją 0-sidepods? Mercedes zmienia koncepcję



Mercedes dokona fundamentalnych zmian w konstrukcji swojego bolidu Formuły 1 na sezon 2023, poinformował kierujący fabrycznym zespołem niemieckiej marki „Toto” Wolff.

Srebrne Strzały zdominowały F1 w erze hybrydowych silników V6 turbo, zdobywając osiem razy z rzędu mistrzostwo konstruktorów, ale po tegorocznej rewolucji technicznej przestały wieść prym. Co więcej, nie mają na koncie żadnego wygranego wyścigu w sezonie 2022. Choć jeszcze może się to zmienić, bo pozostały do rozegrania trzy zawody, a w ostatnim GP USA samochód spod znaku trójramiennej gwiazdy, wyposażony w pakiet poprawek, był bliski triumfu. Były 7-krotny mistrz świata Lewis Hamilton prowadził nim siedem okrążeń przed metą. Ostatecznie finiszował drugi, za Maxem Verstappenem.

Zobacz także: Różnice prędkości, szybkie i fatalne pit-stopy, ciekawe strategie – dane z GP USA

Tak czy inaczej, nie ma wątpliwości, że bolid nowej generacji zwyczajnie Mercedesowi nie wyszedł. Team spadł za Red Bulla i za Ferrari. Początkowo znamienna była szczególna podatność modelu W13 na „podskakiwanie” na prostych. Później zespół znalazł jeszcze poważniejszy problem ze swoją maszyną.



Dlatego kolejne auto stajni ma znacząco różnić się od obecnego. Choć Wolff zasugerował, że po zewnętrznym wyglądzie nie będzie tego aż tak bardzo widać.

„DNA bolidu zmieni się na przyszły rok, to jasne”. – powiedział Austriak z polskimi korzeniami. „Niekoniecznie oznacza to, że nasz samochód będzie wyglądał zupełnie inaczej. Jednak bez wątpienia, coś co jest częścią DNA samochodu, jego architektura, zmieni się na następny sezon”.

Mercedes nie ukrywa swoich kłopotów z szybkością na prostych. Po przegranej z Verstappenem w Stanach Zjednoczonych, Hamilton tłumaczył: „Myślę, że z włączonym DRS był szybszy o 35 km/h. (…) Ale nawet bez otwartego skrzydła i tak jest szybszy od nas o jakieś 8 km/h, więc tracimy dużo czasu na prostych. Prawdopodobnie co najmniej 0,4 sekundy na okrążeniu. Musimy wdrożyć ulepszenia na przyszły rok”.

14 procent więcej w tunelu aerodynamicznym

 

W gonieniu Red Bulla powinny pomóc Mercedesowi nowe przepisy regulujące, ile każdy zespół może pracować nad bolidem w tunelu aerodynamicznym. Jeśli zespół zakończy sezon na trzeciej pozycji, którą obecnie zajmuje, otrzyma o 14% więcej czasu aniżeli rywal na rozwijanie samochodu przy pomocy tego nieocenionego urządzenia.

„W tej kwestii mieliśmy dotąd znaczącą stratę. Jako że w 2021 roku byliśmy najlepsi i zdobyliśmy mistrzostwo konstruktorów, przez pierwszą połowę 2022 roku mogliśmy spędzić w tunelu aero o 7% mniej czasu w porównaniu do Red Bulla i dużo mniej w porównaniu do Ferrari. Teraz sytuacja się odwróci”. – wskazywał Wolff.

Autor: Grzegorz Filiks

Źródło: Motorsport.com



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Singapuru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 20 września
godz. 11:30 – 1. trening
godz. 15:00 – 2. trening

Sobota, 21 września
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 22 września
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Mugello ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi