KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
Formula 1 2021: Monaco GP

Nieoficjalnie: Schumacher wylatuje z Haasa, rozmawiał już z Audi



Gunther Steiner mówi, że na sezon 2022 jego ekipa wybierze kierowcę, który może być jej liderem i pchnąć ekipę w dobrym kierunku. Wypowiedzi po zakończeniu rywalizacji w Austin zdają się sugerować, że Mick pożegna się z miejscem. Czy czeka na niego kolejne?

Zgrzyt w Austin

 

Dla Micka Schumachera GP USA było kolejnym rozczarowaniem. Nie zdobył on punktów – w przeciwieństwie do partnera zespołowego – otrzymał kolejną karę, a po wyścigu krytykował strategię zespołu.

Słów Micka nie chciał komentować Gunther Steiner, ale odniósł się do nich Gene Haas.

„Kiedy Mick i Kevin zjechali do boksów, dostali te same opony. Gdy Mick ponownie wyjechał, był w grupie walczących aut i został tam, podczas gdy Magnussen wycofał się i oszczędzał opony, które Mick bardzo szybko zużył. Magnussen był w stanie przejechać na nich 37 okrążeń i nikomu nie udało się przejechać więcej. To dlatego zdobył punkty” – wyjaśniał Haas.



Według Timo Glocka, przed Mickiem teraz bardzo wysoki płotek do przeskoczenia, jeżeli chce pozostać w Formule 1.

„Jest tak nie dlatego, że spisuje się słabo, ale dlatego, że Haas wewnętrznie ma inny pomysł na kierowców. Nie jestem pewien, czy decyzja została już podjęta, ale jeżeli przeczyta się pomiędzy wierszami wypowiedzi, to można się dowiedzieć, co Haas zamierza zrobić” – mówi były kierowca Toyoty, a obecnie komentator F1.

Podobnego zdania jest były kierowca, Christian Danner.

„Pytanie czy pociąg na 2023 już odjechał bez Micka. I jeżeli przeanalizuje się niuanse, to można wywnioskować, że prawdopodobnie się go pozbędą” – mówi Danner.

Optymistą nie jest również wujek Micka, Ralf.



„Mick zrobił wszystko, co powinien by nadal jeździć w Haasie. Jeżeli Gene i Gunther myślą rozsądnie, to zdadzą sobie sprawę, że nie ma alternatywy dla Micka. Ricciardo tam nie będzie, a Nico Hulkenberg jest bliżej emerytury niż powrotu na tor” – dodaje Ralf Schumacher.

Audi?

 

Ratunkiem dla kariery Micka może być zaangażowanie Audi w F1. Gdy ogłaszano wejście Volkswagena do F1, szef tego koncernu, Herbert Diess mówił, że będą chcieli zatrudnić niemieckich kierowców. Alternatyw, również w seriach juniorskich, nie ma wielu, dlatego Audi może przyglądać się karierze Micka.

Jak informuje niemiecki Sport1, odbyły się już rozmowy pomiędzy Audi a managementem Micka Schumachera na temat potencjalnej roli kierowcy w projekcie, ale daleko jest od jakichkolwiek decyzji.

Jak pisałem tutaj, Audi potwierdziło dziś związanie się z Sauberem przy swoim wejściu do F1. Ekipa pojawi się od 2026 roku, stąd pytanie, co będzie przez te 3 lata robił Mick Schumacher, jeżeli teraz wypadnie z Haasa.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi