KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
large-2021 Italian Grand Prix - Friday-1

Sesja wielu trudności – jak przebiegały kwalifikacje Kubicy?



Patrząc na wyniki sesji kwalifikacyjnej do Grand Prix Włoch 2021, przed naszymi oczami stają mroczne widma sezonu 2019 z Williamsem. Różnicę do sytuacji sprzed lat powinniśmy jednak dobrze odczuć dziś. Zapraszam na podsumowanie wczorajszej czasówki.

Wyniki

wyniki kwalifikacji grand prix włoch 2021

Skrót

Prowizoryczne ustawienie na starcie



ustawienie sprint

Prędkości

Alfy były dziś w czołówce najwyższych prędkości kwalifikacji. Giovinazzi miał drugą najwyższą prędkość – wyższą o 1,5 km/h od Roberta Kubicy. Odbijało się to w drugim, nieco bardziej krętym sektorze, choć nadal nie było źle. W każdym z punktów pomiaru prędkości Włoch był szybszy od Polaka.

kwalifikacje predkosci monza 2021

Sektory

W Q1 tak przedstawiały się straty Roberta Kubicy w poszczególnych sektorach:
1. sektor: 0,230
2. sektor: 0,540
3. sektor: 0,628

Widać, że brakowało w każdym z nich.



sektory kwale monza 2021

Wypowiedzi

Podsumowanie wypowiedzi Roberta, Antonio i Freda Vasseura po kwalifikacjach znajdziecie tutaj.

Różnice

 

Po obejrzeniu onboardów obu kierowców z tych kwalifikacji, widać kilka różnic w przebiegu czasówki między Kubicą i Giovinazzim. Robert otrzymywał więcej komunikatów – o miejscu rywali na torze, ustawieniach czy oponach. Dużo było też szukania idealnego miejsca na torze by mieć dobry slipstream za rywalem.

Giovinazzi wyjeżdżał na gotowe i jego jedynym zadaniem było trzymać się 4 sekundy za poprzedzającym samochodem – w większości Robertem Kubicą.

Co ciekawe, gdy Mazepin zajechał drogę Kubicy, Giovinazzi miał jeszcze możliwość kontynuowania okrążenia, ale wolał nie robić tego bez slipstreamu.

Próbowałem porównać onboardy obu kierowców z kwalifikacji. Niestety realizator przełączył kamerę Roberta na drugim wyjeździe i trudno w wielu zakrętach porównać jego linię z liniami Giovinazziego.

Z pewnością jednak nie widać oczywistych błędów Roberta, nie widać uślizgów czy niestabilności auta. Podczas sesji inżynier zwracał uwagę na dohamowanie do zakrętu 4, które miało zaczynać się w dobrym miejscu, ale być za słabe przez co Robert za szybko wchodził w szykanę i tracił na wyjściu. Giovinazi był na pewno agresywniejszy w Ascari, na co również zwracał uwagę inżynier.



Ode mnie

 

Zdecydowanie nie na taką sesję liczyliśmy. 19. miejsce Roberta Kubicy jest dalekie od ideału i sam jestem zawiedziony, choć chyba moje oczekiwania były niższe niż 90% osób.

Nadal pamiętam, że Kubica ma ogromne straty jeżeli chodzi o doświadczenie w tym aucie, nadal wiem, że miał tylko 60 minut na poznanie zachowania auta, ustawienie go, obeznanie się z oponami itp. Ale wiadomo, jest nieco gorszy nastrój.

Przede wszystkim szkoda miejsca, bo jeżeli chodzi o tempo to procentowo Robert był dziś porównywalnie do Antonio jak na Zandvoort. A przecież to Robert dwukrotnie robił slipstream Giovinazziemu, co jest akurat normalne. Co do blokowania przez Mazepina (nie wiem jakim cudem, ale nie będzie kary) to przytoczę tylko cytat z komunikatu Roberta:
– „What the F*ck”… Co on ku*wa robił?” – powiedział Robert
– „Wiem, wiem, to Mazepin i to jego specjalność” – odpowiedział inżynier.

Niektórzy nazwą to wymówkami, inni faktami, ale kluczowe jest to, że mamy dopiero piątek. A to tygodnia koniec i początek. Przed nami jeszcze sprint kwalifikacyjny i sam wyścig więc te dzisiejsze kwalifikacje – szczególnie na takim torze jak Monza – mają małe znaczenie. Ja tam wolę obejrzeć jutro/pojutrze jakąś walkę niż wysokie miejsce kwalifikacyjne i potem stopniowe spadanie.



Trzeba szukać pozytywów żeby sobie tego – być może ostatniego – weekendu nie obrzydzać zawczasu.

No dobra, a na czele… sensacja! Who let the dogs out? Valtteri Bottas z najlepszym czasem, jutro ruszy z pierwszego miejsca do sprintu kwalifikacyjnego, a w niedzielę… z ostatniego. Ma bowiem nowy silnik, co pomogło mu dziś, ale sprawi, że dostanie kary na starcie w niedzielę. Mimo wszystko szacun.

Verstappen ponad 0,3 za Hamiltonem i to nie jest dobry sygnał dla Red Bulla. Wygląda na to, że na Monzy to Merce są znacznie szybsze. Ich mocniejsze silniki dały też 4. i 5. miejsce Norrisowi i Ricciardo, a Australijczyk był bardzo blisko Anglika.

Gasly znów przed Ferrari, a 10-tkę zamknęli Perez (…) i Giovinazzi. Antonio walczy o swój fotel jak może. Za nim mamy duety – Astonów, Alpine i Williamsów, a szybsi w nich ci bardziej doświadczeni. Robert w kanapce Haasów, przed nimi Tsunoda.

Vlog

 



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Emilii - Romanii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 17 maja
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 18 maja
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 19 maja
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi