Promotorzy WEC opublikowali zmiany w Balance of Performance na wyścig 6h Spa, który zostanie rozegrany w tym tygodniu.
FIA przed każdą rundą sezonu dokonuje oceny osiągów aut (na podstawie wyników i pomiarów) i zrównuje je poprzez dodatkową wagę lub ograniczenie mocy.
Sporych zmian dokonano po pierwszej rundzie w Katarze, a po drugiej dokonano już mniejszych, „kosmetycznych” zmian. Nie dotyczy to jednak Ferrari, które na Imoli zdobyło pierwsze trzy pola startowe do wyścigu.
Auta ekipy z Maranello zostały dociążone najwięcej – o aż 12 kilogramów. To trzy razy więcej niż drugie najwyższe dociążenie na Spa. Po 4 kilogramy dodano Toyocie, Peugeotowi i Porsche, po trzy BMW i Alpine, dwa Isottie Fraschini i jeden Lamborghini. Bez zmian pozostała waga Cadillaca.
Jeżeli chodzi o maksymalną moc, to tu również Ferrari odebrano najwięcej kilowatów – 4. Po dwa zdjęto Peugeotowi i Lamborghini, a po jednym Toyocie, Cadillacowi, Porsche, BMW i Alpine. Bez zmian w Isottcie Fraschini.
Oto tabela BoP na Spa:
Samoch?d | Kilogramy | Zmiana | kW | Zmiana |
---|---|---|---|---|
Ferrari | 1053 | 12 | 506 | -4 |
Toyota | 1064 | 4 | 515 | -1 |
Peugeot | 1065 | 4 | 508 | -2 |
Cadillac | 1030 | = | 516 | -1 |
Porsche | 1037 | 4 | 507 | -1 |
Lamborghini | 1035 | 1 | 514 | -2 |
BMW | 1038 | 3 | 510 | -1 |
Alpine | 1045 | 3 | 513 | -1 |
Isotta Fraschini | 1060 | 2 | 520 | = |
Podczas piątkowych kwalifikacji przekonamy sę, jak bardzo te zmiany wpłynęły na osiągi poszczególnych aut. Harmonogram 6h Spa znajdziecie tutaj.
Źródło: tentenths.com
fot. DPPI – WEC