KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Motor Racing - Formula One World Championship - French Grand Prix - Practice Day - Paul Ricard, France

Tak było na Paul Ricard i we Francji



Jak przedstawia się historia startów Roberta Kubicy na torze Paul Ricard oraz w Grand Prix Francji? Zobaczcie krótkie podsumowanie.

GP Francji

 

W latach 2006-2008, które łączą obecność Roberta Kubicy i Grand Prix Francji w Formule 1, wyścig ten odbywał się na torze Magny-Cours. Oto onboard z tego obiektu – prowadzi oczywiście Robert Kubica.

2006

Wyścig o Grand Prix Francji 2006 był przedostatnim dla Roberta Kubicy w roli trzeciego kierowcy BMW Sauber. Co ciekawe, to właśnie ta ekipa zdominowała treningi, wygrywając wszystkie trzy sesje – dwie padły łupem Roberta Kubicy, a jedną wygrał Jacques Villeneuve. Robert w pierwszym treningu uzyskał czas 1:16.794 – lepszy od wyniku Kanadyjczyka w późniejszych kwalifikacjach.

2007

Robert wracał podczas tego wyścigu do Formuły 1 po jednym wyścigu przerwy, co było skutkiem pamiętnego wypadku w Kanadzie. Przed Grand Prix Francji 2007 Polak musiał ponownie przejść badania lekarskie i został dopuszczony do startu.

Kwalifikacje poszły mu bardzo dobrze i uzyskał czwarty czas, będąc ponad 4 dziesiąte szybszym niż jego partner z zespołu, Nick Heidfeld (7. miejsce).



Sam wyścig nie był bardzo emocjonujący, a wiele działo się w boksach. Robert utrzymał po starcie czwarte miejsce, a później stoczył krótką walkę z Lewisem Hamiltonem, gdy Brytyjczyk wyjechał z pit-stopu. Zobaczycie ją poniżej:

Robert przed swoim pit-stopem był na trzecim miejscu, po wyjeździe wyjechał na szóstej pozycji, ale za dwoma kierowcami, którzy jeszcze nie zmieniali opon. Po swoim drugim pit-stopie najpierw był ósmy, ale gdy czterech zawodników zjechało do boksów, wrócił na 4. pozycję, na której finiszował. Punkty te sprawiły, że wrócił na 6. miejsce w klasyfikacji generalnej mistrzostw.

2008

To było jedyne grand prix Formuły 1 w historii, do którego Robert Kubica przystępował jako lider klasyfikacji generalnej Mistrzostw Świata, odbywające się bezpośrednio po Grand Prix Kanady. Co ciekawe, w międzyczasie Robert przejechał jeszcze pokazowe kółka dla kibiców podczas Pit-lane Park na warszawskim Bemowie oraz testy w Barcelonie.

BMW Sauber nie było konkurencyjne na Magny-Cours. Nick Heidfeld nie awansował nawet do Q3 w kwalifikacjach, zajmując 12. miejsce. Robert ledwie przebił się do ostatniego segmentu, w którym wykręcił 7. czas. Startował jednak z 5. pozycji, po tym jak Hamilton został przesunięty o 10 miejsc za wjechanie w Raikkonena w Kanadzie oraz po karze 5 pozycji dla Heikkiego Kovalainena za blokowanie Marka Webbera w Q2.

Robert bardzo dobrze wystartował, przebijając się na 4. miejsce. Po małym błędzie Roberta, wyprzedził go Fernando Alonso. Robert zjechał do boksów na 20. okrążeniu. Na pośredniej mieszance wykonał 26 okrążeń, po czym zjechał do boksów po opony miękkie. Po obu postojach wracał na piątą pozycję i właśnie na niej ostatecznie finiszował.



Po tym wyścigu spadł na drugie miejsce w klasyfikacji generalnej mistrzostw świata, za Massę, który wygrał we Francji.

Paul Ricard

 

Na tym dość nowym obiekcie Robert Kubica miał okazję jeździć boli. Drugi test Roberta Kubicy z Renault – 4 lata temu – odbył się właśnie na torze Paul Ricard – 12 lipca. Nie znamy oczywiście czasów z tamtego testu, nie było również wielu materiałów z niego, choć obecny na testach Piotr przesłał nam dość sporo zdjęć i filmów.

Robert przejechał ponad 500 kilometrów, a zatem prawie dwukrotny dystans wyścigowy. Było to 90 bezproblemowych okrążeń. Podobno wybrano właśnie ten tor, gdyż pozwalał on na dokładne sprawdzenie, czy ograniczenia Roberta na pewno nie przeszkadzają mu w jeździe w ciasnych zakrętach i nawrotach.

„Patrząc na moje doświadczenia z innymi kierowcami, nie widzę żadnego problemu. Proszę nie uznawać jego ramienia za ogromne ograniczenie, bo to nie problem” – mówił po ówczesnym teście Alan Permane z Renault.



2 lata temu Kubica wrócił na Paul Ricard w ramach Grand Prix Francji i zaczął od 19. miejsca w 1. treningu – za Russellem i przed Grosjeanem. W 2. treningu był ostatni, ale w trzecim wyprzedził Russella. W kwalifikacjach stracił ponad 0,4 do Russella.

Kubica zalicza dobry start do wyścigu.

Robert szybko straci pozcyję na rzecz Grosjeana, ale utrzymuje za sobą dość długo Russella i Giovinazziego. Na 20 okrążeniu Robert Kubica nieco gorzej wychodzi z zakrętu, a George Russell wykorzystując DRS i ogromną przewagę prędkości w miarę łatwo go wyprzedza.

Kubica ostatecznie dojeżdża do mety na 18. miejscu – pierwszy raz w sezonie przed Russellem, który musiał zmieniać skrzydło po zbyt szerokim wyjeździe.

Po tym wyścigu bardzo znacząca była odpowiedź Roberta Kubicy na pytanie TVP Sport, czy ma dla niego znaczenia to, że był przed George`m.

„Chyba mnie nie znacie. Ja jeździłem w F1 na innych pozycjach i kończenie wyścigu przed moim kolegą z zespołu na 19. i 20. miejcu, dwa okrążenia za liderami to nie ten charakter. Trzeba pracować i uzbroić się w cierpliwość” – powiedział Kubica.

Zapytany o swój dobry start, na którym zyskał 2 miejsca, Robert Kubica powiedział:



„Za dawnych czasów w Polsce mówiło się, ze nie umiem startować. Poziom kierowców jest bardzo wysoki i inaczej startuje się z ostatniego rzędu, a inaczej z drugiego. Teraz z tyłu jest trochę więcej walki, trzeba trochę sprytu i to mi się udaje. Praktycznie wyprzedziłem już nawet dwóch, bo byłem bardzo blisko Strolla, ale nie ma sensu podejmować ryzyka i robić strik`a innym kierowcom, jak i tak wiesz, że za 2-3 okrążenia cię wyprzedzą”.

„Start był dobry, ale nie rewelacyjny, reakcja była dobra, ale potem zabuksowałem kołami. Miałem problem ze sprzęgłem przy dojeździe na pola startowe. Potem mogło być lepiej, zrównałem się z innymi kierowcami i zyskałem parę pozycji” – dodał Polak na antenie Eleven Sports.

2021

 

Jedyny występ Roberta Kubicy w innym aucie niż bolid F1 miał miejsce zaledwie dwa tygodnie temu. Wraz z ORLEN Team WRT zajął 5. miejsce w trzeciej rundzie ELMS. Polak pojechał środkowy stint, który trwał około 50 minut. Ekipa nie popełniła żadnego dużego błędu, ale niekorzystne wydarzenia na torze zdecydowały, że nie walczyli o wysokie miejsca.

Podsumowanie tego startu przeczytacie tutaj. 



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi