KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank

WRT było najszybsze. Zdecydowały „pech”, kara i pit-stopy



43 sekundy na niekorzystnych wydarzeniach na torze oraz nawet 27 sekund podczas pit-stopów. Tyle stracił dziś zespół WRT do głównych rywali. Zapraszam na analizę wyścigu na Paul Ricard.

Wyniki

 

WRT do zwycięstwa zabrakło 31 sekund. To ważna liczba w kontekście kolejnych wyliczeń.

lmp2 4h paul ricard wyniki

Czasy

Tempo było i widać to po najlepszych czasach wyścigu – 1, 7 i 21. należały do kierowców WRT.

best lapy ricard

Sektory

Optymalny czas kierowców WRT był drugim w dzisiejszej stawce.

sektory paul wyscig

Wszystkie okrążenia

Widać po nich delikatny spadek tempa kolejnych kierowców belgijskiej ekipy, co było głównie wynikiem wydarzeń na torze i strategii.

wszystkie czasy wrt 4h lecast

Pit-stopy

Oto zestawienie czasów postojów ekipy WRT. Znów nie brylowali w tym aspekcie. Właśnie czasami postojów ekipa przegrała 3. miejsce. Dodając do tego około 43 sekund straconych w wyniku safety cara oraz zbyt wczesnego zjazdu na ostatni pit-stop, widzimy, że WRT miało dziś najlepsze tempo, a wyścig „przegrało” strategią i postojami. Oczywiście czas ostatniego postoju uwzględnia karę 5 sekund).

pity wrt ricard

Dla porównania czasy pit-stopów ekip z pierwszej 10-tki:



1. #26 G-Drive 5:25 (+7s do WRT)
2. #22 United Autosports 5:35 (+17s do WRT)
3. #32 United Autosports 4:51 (-27s do WRT)
4. Duqueine Team 4:59 (-19s do WRT)
5. WRT 5:18
6. Racing Team Turkey 5:08 (-10s do WRT)
7. Algarve Pro Racing 5:00 (-18s do WRT)
8. Panis Racing 5:23 (+5s do WRT)
9. #28 IDEC Sport 5:59 (+41s do WRT – 5 postojów)
10. #25 G-Drive 5:26 (+8s do WRT)

LMP3

Nie po myśli polskich zespołów potoczyła się rywalizacja w LMP3. Na 5. miejscu wyścig zakończyła ekipa Inter Europol Competition z nr 14 z Mateuszem Kaprzykiem w składzie.

Odpadły ekipy IEC z nr 13 po kontakcie z dublowanym oraz Team Virage startujący z 2. miejsca. W tej drugiej ekipie doszło do efektownego pożaru, który mógł być wynikiem zderzenia na początku wyścigu.

wyniki lmp3

WRT podsumowuje

 

„Tym razem, w przeciwieństwie do tego, co wydarzyło się w Barcelonie i na Red Bull Ring, rzeczy nie potoczyły się po naszej myśli i musimy to zaakceptować. Szkoda, gdyż mieliśmy osiągi, ale okres neutralizacji zmienił wszystko. Zdecydowaliśmy się na nasz ostatni pit-stop okrążenie wcześniej bo traciliśmy czas w dużym ruchu i kiedy auto było w boksach, ogłoszono full course yellow. Straciliśmy już wcześniej 13 sekund przewagi z początku wyścigu ze względu na samochód bezpieczeństwa, a potem straciliśmy jeszcze 30 sekund. Ale takie są wyścigi długodystansowe” – podsumował Vincent Vosse.



Wyścig zaczął Yifey Ye, który choć popełnił błąd na starcie, miał potem bardzo dobre tempo.

„To był trudny wyścig. Mieliśmy dobry start, zrobiliśmy przewagę, a potem straciliśmy prawie wszystko za samochodem bezpieczeństwa. Nadal jednak oddawałem samochód Robertowi na dobrej pozycji. Wówczas jednak wszystko obróciło się przeciwko nam. Musimy przyjrzeć się temu, co zrobiliśmy źle by nie przydarzyło się następnym razem. Nie możemy wygrywać każdego wyścigu, ale szkoda tego, co tu się stało bo samochód był bardzo szybki. Jestem przekonany, że wrócimy mocniejsi” – dodał Yifey Ye.

Robert Kubica pojechał środkowy stint, choć miał jechać znacznie dłużej.

„Do połowy wyścigu to był dla nas dobry weekend, choć nie onzaca to, że nie było łatwo, szczególnie biorąc pod uwagę niepewność dotyczącą opon. Zarządzaliśmy dobrze w tym aspekcie w wyścigu, ale wszystko sprzysięgło się przeciwko nam w jego drugiej połowie. Ale takie są wyścigi. Piąte miejsce nie jest tym, na co liczyliśmy, ale to nadal niezłe punkty. Musimy nadal pracować i przygotować się nawet lepiej na następny wyścig” – powiedział Robert Kubica.

Louis Deletraz przejął auto w drugiej połowie wyścigu i próbował walczyć z ekipami United Autosports, ale bezskutecznie.

„Nie był to dla nas szczęśliwy dzień, to na pewno z karą i okresem full course yellow w złym momencie, ale brakowało nam też jednak nieco tempa w drugiej części wyścigu. Mimo to mamy mocne punkty i nadal się uczymy więc musimy naciskać i pozostać optymistami” – powiedział Louis Deletraz.

Więcej wypowiedzi Roberta przeczytacie tutaj.

Ode mnie

 

Dobrych czasów dożyliśmy, że 5. miejsce Roberta Kubicy traktujemy w kategoriach „porażki”. W ubiegłym sezonie w DTM to byłby nie lada sukces i chyba z tego należy się cieszyć. WRT na półmetku sezonu jest liderem klasyfikacji, mając bardzo mocne auto. A są debiutantami ze składem, który ma łącznie jakieś kilkanaście wyścigów długodystansowych w karierze.

Dziś im nie poszło, ale nie ze względu na brak tempo, słabe auto czy jego awarię. Nie mieli tyle szczęścia co rywale i być może podjęli nieoptymalne decyzje strategiczne. A żeby wygrywać na tym szczeblu, musisz mieć albo idealną strategię albo szczęście. Bez nich jest trudno, nawet mając tak dobre tempo.

Szkoda, że znów Robert pojeździł niewiele, ale w trakcie jednego stintu popisał się świetnym manewrem, który warto przypomnieć.



WRT gdy dowiedziało się o karze, spanikowało i przestało się trzymać dobrej strategii. Przez to zaczęli podejmować nerwowe ruchy, które w motorsporcie rzadko się opłacają. Ale tak już bywa i myślę, że trzeba to zostawić i iść dalej. Przed nami jeszcze 3 wyścigi i walka o mistrzostwo serii, bo po dotychczasowych rundach podium wydaje się bardzo blisko. A najważniejsze i tak będzie 24h Le Mans.

Klasyfikacja

 



PozycjaZespółKierowcySuma
1Team WRTL. DELETRAZ / R. KUBICA / Y. YE100
2G-Drive RacingR. RUSINOV / F. COLAPINTO / N. DE VRIES64
4Panis RacingJ. CANAL / W. STEVENS / G. AUBRY62,5
3United AutosportsP. HANSON / J. ABERDEIN / T. GAMBLE61
5Duqueine TeamT. GOMMENDY / R. BINDER / M. ROJAS52
6G-Drive RacingJ. FALB / R. ANDRADE / P. FITTIPALDI38
7Racing Team TurkeyS. YOLUC / C. EASTWOOD / H. TINCKNELL29,5
10United AutosportsJ. VAN UITERT / N. JAMIN / M. MALDONADO27,5
9IDEC SportP. LAFARGUE / P. CHATIN / P. PILET26
8UltimateM. LAHAYE / J. LAHAYE / F. HERIAU22,5
12COOL RacingA. COIGNY / N. LAPIERRE / A. BORGA16
11Algarve Pro RacingD. MENCHACA / F. HABSBURG / R. BRADLEY12,5
15BHK MotorsportF. DRACONE / S. CAMPANA / M. POMMER4
13 IDEC SportD. MERRIMAN / K. TILLEY / R. DALZIEL2
14GraffV. CAPILLAIRE / M. ROBIN / A. ROBIN2
16DragonSpeed USAH. HEDMAN / B. HANLEY / R. TAYLOR1

Vlog

 

fot. Sergey Savrasov – WRT, PHOTO©JEP – WWW.JAKOBEBREY.COM



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi