KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

large-2021 Bahrain Pre-Season Test-10

Alfa tuż za McLarenem? Według Russella jest największą niespodzianką sezonu



Członkowie Alfa Romeo Racing ORLEN, kierowcy konkurencyjnych zespołów oraz dziennikarze zauważają, że zespół z Hinwil zrobił jeden z największych postępów w porównaniu z ubiegłym sezonem.

George chwali

 

Pod wrażeniem formy Alfy Romeo podczas testów był bezpośredni konkurent ekipy z Hinwil – George Russell z Williamsa, który w sezonie 2020 częściej wychodził z Q1 niż obaj kierowcy Alfy razem wzięci.

„Kimi wyglądał na bardzo, bardzo szybkiego, muszę mu to oddać. Mimo że musimy głębiej zajrzeć w dane, to powiedziałbym, że na chwilę obecną wyglądają oni na największą niespodziankę sezonu. Nie mogę powiedzieć, gdzie my jesteśmy w stawce, ale Kimi był bardzo szybki” – mówi Anglik.



Pod wrażeniem byli również komentatorzy. W rozmowie z Autoweek.com, były kierowca F1 Karl Wendlinger powiedział: „Ferrari się poprawiło, ale raczej nie będzie to na tyle duża poprawa by atakować pierwszą trójkę. W bezpośrednim porównaniu Kimi Raikkonen w Alfie Romeo zbudowanej przez Saubera był szybszy od Carlosa Sainza z Ferrari”.

Luigi Mazzola – były inżynier Ferrari – uważa, że Alfa jest bardzo blisko Ferrari.

„Ferrari jest niezłe, ale będą walczyć z Alfa Romeo i AlphaTauri. Patrząc na same testy, tuż za trzecim McLarenem, umiejscowiłbym Alfę Romeo. Nie wiemy jednak, co poszczególne zespoły robiły podczas testów” – mówi Włoch.

W zespole zadowoleni

 

Członkowie Alfa Romeo Racing Orlen przyznają, że testy były dla nich udane, a auto już teraz jest lepsze niż w ubiegłym roku.

„Czasy podczas testów nie znaczą obecnie nic i nie wiemy, jak spisują się inne zespołu. Wiemy jednak więcej o naszym samochodzie, lepiej go czujemy niż w ubiegłym roku. Wydaje mi się, że jesteśmy szybsi niż pod koniec sezonu, ale czy to przełoży się na wyniki w wyścigach – zobaczymy” – mówił Kimi Raikkonen, który jeździł ostatniego dnia.

Dopytany konkretnie o silnik Ferrari, odpowiada: „Jestem pewien, że zrobili postęp – jest lepiej. Ale można się spodziewać, że inni producenci również się poprawili. Ale tak, w porównaniu z ubiegłym rokiem, jesteśmy w lepszej pozycji. Musimy poczekać i zobaczyć, ale to nam zdecydowanie pomoże” – odparł Fin.



Zadowolony jest również Antonio Giovinazzi.

„Nowe przepisy i opony mają na celu zredukowanie osiągów, ale muszę powiedzieć, że widzę duży postęp. Przód samochodu jest bardziej responsywny, szczególnie w wolniejszych sekcjach i ogólne odczucia są lepsze we wszystkich typach zakrętów. Poprawił się też silnik – od razu dało się to odczuć i to z pewnością sprawi, że będziemy znacznie bliżej rywali” – mówi Włoch.

Po testach z optymizmem wypowiadał się również Jan Monchaux, dyrektor techniczny Alfa Romeo Racing ORLEN.

„Wyniki są motywujące, ale nie dajemy się temu ponieść. Wiemy, że przed nami nadal sporo pracy. To był dopiero mecz towarzyski – duży krok na długiej drodze, którą będzie sezon 2021. Czujemy się gotowi i lepiej przygotowani do startu mistrzostw niż w ubiegłym roku. Samochód był niezawodny przez cały weekend i poprawiliśmy słabości, które mieliśmy w 2020 roku. Teraz mamy 10 dni na przestudiowanie wszystkich danych, które zebraliśmy i znalezienie jeszcze więcej osiągów zarówno na pojedynczym okrążeniu jak i na dystansie wyścigu. Wszyscy się poprawili i poprawią zanim wrócimy tu za 2 tygodnie i musimy być na to gotowi” – mówił Monchaux.

Znaczącej poprawy, szczególnie jeżeli chodzi o klasyfikację generalną, nie spodziewa się Robert Kubica, który niedawno w rozmowie z Cezarym Gutowskim powiedział: „Myślę, że wszystkie zespoły z silnikami Ferrari mogą uczynić na postęp ze strony jednostki napędowej i ten element może poprawić naszą sytuację w porównaniu z ubiegłym rokiem”. Według Kubicy Alfa nie wydostanie się z ostatniej trójki mistrzostw, ale będzie w stanie częściej zdobywać punkty.

Sezon F1 startuje już w najbliższą niedzielę.

Źródło: Autoweek, Autosport, F1 Vlog



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi