KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank

Wyniki

large-2020 Italian Grand Prix - Friday (2)

Monza zaskoczyła, kto za Mercem? Alfa liczy na Q2



Dzisiejsze treningi przed GP Włoch przyniosły kilka z góry znanych odpowiedzi i jeszcze więcej pytań dotyczących różnic w stawce. Zapraszam na krótkie omówienie wydarzeń na Monzy i Assen.

Wyniki

 

Pierwszy trening:

Wyniki 1 treningu przed GP Włoch 2020

Drugi trening:

Wyniki 2 treningu GP Włoch 2020

Alfa podsumowuje

 

Kimi Raikkonen w obu treningach był 17. Uzyskał czas 1:22.147 po pokonaniu 44 okrążeń.

„To był standardowy piątek z mojej strony, nawet mimo tego, że nie złożyłem szybkiego okrążenia i to zrobiło sporą różnicę w czasie. Nadal mamy sporo pracy by się poprawić, ale start tego weekendu nie różnił się od innych. Musimy odrobić naszą pracę domową wieczorem i zobaczyć, co nam to da jutro. Wierzę, że w kwalifikacjach będziemy mieli bardzo zaciętą walkę by złożyć idealne okrążenie – to będzie tu kluczem. Wszyscy liczą na slipstream więc zapowiada się chaos, ale mamy swoją rolę do odegrania” – powiedział Kimi Raikkonen.



„Antonio Giovinazzi w pierwszym treningu był 16, a w drugim 13. Jego najlepszy czas to 1:21.786, a łącznie pokonał 56 okrążeń.

„To był dość pozytywny dzień i czuję, że wykonaliśmy postęp. Oczywiście, jutrzejsze kwalifikacje będą zupełnie inną historią, ale jestem zadowolony z tego, co zrobiliśmy dziś. Moim celem jest Q2 i myślę, że możemy mieć na to szansę. Złapanie slipstreamu będzie jutro ważne i niezbędne by uzyskać dobry czas, ale i tak trzeba resztę okrążenia pojechać bardzo dobrze. Pamiętam, co zdarzyło się pod koniec kwalifikacji w ubiegłym roku i spodziewam się podobnych scen tym razem. Musimy zarządzać tym dobrze, wyjechać na tor w odpowiednim czasie i być w odpowiednim miejscu by wykorzystać sytuację” – powiedział Antonio Giovinazzi.

Ode mnie

 

Mercedes zapowiada, że dzięki wycofaniu „party mode” będą mogli mocniej żyłować silniki w wyścigu. A chyba nie ma wątpliwości – również po dzisiejszych treningach, że bez trudu powinni wywalczyć rwszy rząd (co nie znaczy, że wywalczą). Dziś wyglądali tak jak zawsze – bardzo mocno.

Prawdziwą zagadką zaczyna być skład drugiego rzędu. O ile o Maxa Verstappena i to, że w kwalach wyciągnie maksimum ze swojego Red Bulla jestem spokojny, o tyle do 4. pozycji mamy wielu kandydatów. Bez problemu w czołówce mogą znaleźć się Renault, McLareny, a nawet Alpha Tauri. W sukces Racing Point raczej nie wierzę.



Nieco mocniejsze wydaje się być Ferrari. Karun Chandhok reportował dziś, że ich silnik brzmi zupełnie inaczej niż w poprzednich rundach. Być może tak bardzo nie pasowało im Spa, być może poskładali wszystko do kupy, ale o Q3 powinni zawalczyć. Choć będzie ciężko.

Za nimi wydaje się być Alfa Romeo Racing ORLEN. Dziś ekipa jechała nierówno i ponownie sukcesem będzie wejście do Q2. Na szarym końcu – bez niespodzianek – Haasy i Williamsy. Ten ostatni zespół zazwyczaj prezentował się dobrze na Monzy – to tu zdobyli swoje ostatnie podwójne punkty, tu ostatni raz ruszali z pierwszego rzędu. Ale wywalczyć Q2 na pożegnanie Claire Williams będzie bardzo trudno.

Wszystkie te przewidywania mogą jednak dać w łeb. Po pierwsze jutro może popadać, po drugie będzie ogromne zamieszanie z łapaniem slip-streama, a po trzecie zawsze może wyjść żółta flaga, która zniweczy wiele szybkich kółek.

Nieco więcej – przede wszystkim o występie Roberta Kubicy na Assen, we vlogu:



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Emilii - Romanii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 17 maja
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 18 maja
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 19 maja
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi