KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
andretti autosport

Nie dla Andrettiego również w F2 i F3



Andretti Autosport nie może wejść z dodatkowym zespołem do oficjalnych serii juniorskich Formuły 1.

Po tym jak Andretti Autosport nie dostało zgody na wejście do Formuły 1, mimo zielonego światła od FIA, amerykański zespół nie ustał w staraniach by jednak dołączyć do serii.

Zespół cały czas testuje w tunelu aerodynamicznym i rozgląda się na rynkach kierowców i inżynierów. Niedawno ekipa poinformowała, że otworzyła siedzibę w Silverstone. Póki co ma być to baza dla ekip Formuły 2 i Formuły 3, przez które Andretti chce się przygotowywać do wejścia do F1 i szkolić kierowców.

„Jeżeli chodzi o Formułę 3, to myślę, że zwiększenie liczby samochodów jest poza jakąkolwiek dyskusją. 30 samochodów to i tak dużo i jest to bardzo dobra liczba” – mówi XXXXXXXX Michel, Jednocześnie mówi on, że zespołom trudno byłoby znaleźć więcej dobrych kierowców do F3.

 

„Zespoły muszą być w stanie znaleźć kierowców, co nie zawsze jest łatwą sytuacją. Nawet biorąc pod uwagę wszystkie kategorie przed Formułą 3 – czy to F4 czy Formuły Regionalne – to nie jest proste zadanie. Potem w pewnym momencie robi się zbyt wiele aut na torze i nie jest to dobre dla samego ścigania. W Formule 3 nie będzie dodatkowych samochodów” – mówi Wache.

W Formule 2 mamy 11 zespołów, a każdy z nich wystawia 2 samochody. Niegdyś standardem było 26 aut, ale zredukowno tę liczbę. Michel nie sądzi że potrzebna jest szersza stawka.

„W GP2 mieliśmy 26 samochodów, a potem zeszliśmy do 22. Jesteśmy dość zadowoleni z liczb, które mamy obecnie. Tu ponownie nie sądzimy by zespoły były w stanie znaleźć więcej odpowiednich kierowców. Nie powiedziałbym, że powinniśmy teraz zwiększać liczbę zespołów” – mówi Michel.

 

Jedynym sposobem Adretti na wejście do serii juniorskich byłoby kupienie jednej z obecnych ekip.

„Mogą próbować podpisać umowę z istniejącą ekipą i wówczas się starać o wejście. Może im się to udać jeżeli jakiemuś zespołowi będzie źle szło lub wycofa się z rywalizacji” – dodaje Michel, zaznaczając, że nie ma tu absolutnie żadnego znaczenia kraj, z którego pochodzi zespół.

„Czytałem, że Andretti chce dołączyć do F2 czy F3, ale nie kontaktowali się jeszcze z nami. Ale pewnie to zrobią. Chcą połączyć potencjalne programy z Formułą 1, która w ich przypadku nadal nie jest pewna. Chcąc dołączyć do F2 i F3 będą musieli przejść tę samą ścieżkę co wszyscy. Mamy proces selekcji, który co roku odbywa się w każdej kategorii” – dodaje Michel.

Źródło: racefans.net



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Monako

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 24 maja
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 25 maja
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 26 maja
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi