KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank

Wyniki

Tempo idola – pozytywy po testach



Zarówno Robert Kubica, jak i jego rywale, podkreślali przed, w trakcie i po testach DTM, jak ważne jest doświadczenie w tej serii i jak wiele kilometrów trzeba przejechać, by móc być konkurencyjnym.

Sporo tego doświadczenia, udało się już zdobyć. Prawie 2000 kilometrów po Nurburgring, połączone z przebiegiem kilkuset kilometrów w grudniu w Jerez, dały Robertowi Kubicy bardzo cenne informacje, które wykorzystywać potrafi lepiej niż wielu jego kolegów po fachu.

Po tych dwóch turach jazd, dobrych informacji mamy całkiem sporo. Po pierwsze wygląda na to, że BMW jest bliżej Audi niż w ubiegłym roku. Oczywiście, najlepszy zespół ubiegłego sezonu ma jeszcze rezerwy, podobnie jak BMW, ale nawet jeżeli te rezerwy są większe niż ekipy z Monachium, to i tak różnica wynosi 3-4 dziesiąte sekundy, a nie ponad pół sekundy jak na początku ubiegłego sezonu. Dodatkowo w ubiegłym sezonie to BMW straciło dystans do Audi na przestrzeni sezonu. W tym roku będzie raczej odwrotnie, biorąc pod uwagę wycofanie Audi z serii.

Druga dobra informacja dotyczy już samego Roberta i płynie z testów w Jerez. Kubica był podczas nich najszybszym kierowcą BMW, a zatem można podejrzewać, że wielkich problemów z tempem kwalifikacyjnym nie ma, choć oczywiście to tylko wyniki testów i z pewnością rywalizacja z czołowymi zawodnikami zespołu fabrycznego nie będzie ława.



Jeżeli chodzi o tempo wyścigowe, na które składa się m.in. zarządzanie oponami, to w jego przypadku omawiane wcześniej doświadczenie jest bardzo ważne. Motorsport-total napisał nam nieco o tym aspekcie w swoim podsumowaniu testów. Według portalu Kubica swoje długie przejazdy, mające symulować wyścigi, zaczynał bardzo szybko, ale potem kończyły mu się opony. Według dziennikarzy, Polak musi jeszcze nauczyć się „zdejmowania nogi z gazu” by oszczędzać opony.

Lucas Auer miał określić tempo Polaka jako „bardzo konkurencyjne” i rzeczywiście tak trzeba je określić. Nawet biorąc pod uwagę szybsze początki stintów (wówczas jego czasy były lepsze od czołówki kierowców Audi) i wolniejsze końcówki, to i tak tempo wyścigowe Kubicy po czterech dniach było bardzo dobre, co nie przeszło bez echa w garażach.

Widać też było podczas tych testów – i to też nie jest tylko moja opinia – że Kubica bardzo szybko zaznajamiał się z autem. Pierwszego dnia nie był do końca zadowolony, ale w kolejnych wraz z każdym kilometrem, czuł się lepiej i systematycznie poprawiał.

Podczas przeprowadzonego po drugim dniu wywiadu z Robertem przez ran.de, Polak został zapytany o kondycję po dwóch dniach, na którą skarżyli się inni kierowcy, mówił, że czuje się w porządku, ale zwracał też uwagę, że format weekendu wyścigowego w DTM jest inny niż w F1 i to będzie dla niego kolejna trudność.

Nico Muller, jedna z gwiazd Audi, zwrócił uwagę na to samo w swojej wypowiedzi dla motorsport-total: „Robert jest jednym z idoli naszego sportu i to zaszczyć, że będziemy się z nim ścigać w tym roku. Jestem przekonany, że będzie sobie dobrze radził, a jeśli musiałbym mu dać jedną radę, to powinien jak najszybciej przyzwyczaić się do rytmu naszych weekendów wyścigowych. Nie jest to łatwe, ale ktoś taki jak on da sobie z tym radę”.

Pozytywów po testach jest zapewne więcej. Musimy pamiętać jednak, że nawet jeżeli wszystko będzie szło gładko, to i tak – co mówi sam Robert – nie możemy spodziewać się, że będzie walczył w czołówce w pierwszych rundach. Już rywalizacja o punkty – pod koniec pierwszej 10-tki – będzie według mnie dużym osiągnięciem debiutanta w tej serii w pół-prywatnym samochodzie.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Emilii - Romanii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 17 maja
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 18 maja
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 19 maja
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi