KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank

Wyniki

Kubica: Adaptacja do DTM jest dla mnie mniej stresująca



W rozmowie z touringcartimes, Robert Kubica mówi, że nadal musi odkryć styl jazdy wymagany w serii DTM. Polak nie obawia się o swoją kondycję w znacznie gorętszym wnętrzu auta.

Zapytany, jak auto zostało dostosowane do jego ograniczeń, odpowiada: „Szczerze mówiąc, nie potrzeba było wielu zmian w samochodzie. Jedyną rzeczą jest przełożenie łopaki zmiany biegów i balansu hamulców na lewą stroną. Oprócz tego nie potrzebowałem dostosowania samochodu do moich potrzeb”.

Jak porównuje DTM do Formuły 1?

„DTM to unikalna seria, bardzo różniąca się od F1. Zmiana nie jest łatwa, bo przez 99% swojej kariery jeździłem w kartingu lub single seaterach. W DTM są inne warunki – to miks aut GT z aerodynamiką single seaterów i dużą siłą docisku. Ale adaptacja dla mnie była mniej stresująca. Przeciążenia są mniejsze i mniej obciążają ciało. Nie jeździłem jednak nigdy po torach autami z dachem, a jest w nich znacznie goręcej niż byłem do tego przyzwyczajony. Ustawienia auta również są unikalne, ale pracujemy by je zrozumieć” – mówi Robert Kubica.



Mimo to, wytrzymanie dystansu wyścigowego nie będzie problemem: „To dla mnie nowa sytuacja, ale wyścigi są krótsze więc nie boję się o kondycję fizyczną. Styl jazdy, wymagany w DTM jest jednak czymś, co muszę odkryć”.

Co mówi Robert o zaplanowanym sezonie serii i wyścigach bez kibiców?

„Myślę, że ITR robi świetną pracę, organizując mistrzostwa w obecnych warunkach, a zespoły i organizatorzy podejmują właściwe środki ostrożności. Nikt nie wie, co się stanie więc muszą reagować z dnia na dzień. Cieszę się, że seria się rozpocznie. Szkoda jednak kibiców, bo bardzo chcieli wybrać się na tory. Kto wie, być może będzie to możliwe później” – dodał Kubica.

Źródło: touringcartimes.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Emilii - Romanii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 17 maja
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 18 maja
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 19 maja
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi