KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

F1 Grand Prix of Emilia Romagna

Imola: Ważny sprawdzian wyścigu zbrojeń



Europejska część sezonu zaczyna się na torze Imola i sporo zespołów zapowiedziało już przywiezienie poprawek, które mają dać znaczy skok osiągów.

Głośno o Ferrari

 

Najwięcej mówiło się w tym kontekście o Ferrari, które nie tyle przywozi poprawki co nową wersję swojego auta, zwłaszcza pod kątem wydajności aerodynamicznej.

Zmiany były sprawdzane na Fiorano w ubiegłym tygodniu i można wywnioskować, że ekipa będzie miała nową podłogę, side pody czy tylne skrzydło.

To właśnie na zespół z Maranello będzie zwrócona największa uwaga mediów i kibiców. A jak wiemy, Ferrari raczej tego nie lubi.

 

McLaren: To nie koniec

 

Ekipa z Woking przywiozła swój duży pakiet poprawek do Miami. Miał je wtedy jednak tylko Lando Norris. Tym razem obaj kierowcy dostaną pełny zestaw nowości, powiększony o coś jeszcze.

Niektórzy eksperci sugerują, że zmiany przygotowane niedawno przez McLarena mogą na Imoli działać jeszcze efektywniej.

Red Bull nie śpi

 

Kilka dni temu przywiezienie poprawek przez Red Bulla na Imolę zapowiedział Helmut Marko. Mistrzowie świata powinni zrobić dzięki nim krok do przodu, pytanie tylko jak duży.

 

Red Bull „przegrał” już 2 wyścigi w tym sezonie i choć tylko niepoprawni optymiści mogą sądzić, że ktoś zagraża pozycji ekipy z Milton Keynes, to jednak w zespole będą dążyli do tego by nie dać rywalom nawet cienia nadziei.

Mercedes zachowawczo

 

Mercedes wprowadza zmiany do swojego auta powoli. W poprzednich rundach sezonu 2024 przywiezione zostały już pewne nowości i będą one uzupełniane na Imoli oraz w kolejnych rundach.

Toto Wolff mówi, że dopiero za kilka wyścigów będzie można w pełni ocenić ich działanie, a podczas najbliższego wyścigu trudno spodziewać się rewolucji jeżeli chodzi o wygląd czy tempo ekipy z Brackley.

Aston z nowościami

 

Mike Krack zapowiedział przywiezienie poprawek do Astona Martina na GP Emilii Romanii. Mają one dotyczyć obszarów, w których ekipa dokonywała już zmian w tym sezonie.

 

Haas sprawdzi

 

O agresywnym rozwoju swojego bolidu mówi Ayao Komatsu, szef Haasa. Ekipa ma przywieźć poprawki na Imolę i właśnie tu chce sprawdzić czy poszła z nimi w dobrym kierunku.

Celem Haasa jest regularna walka o punkty.

Nowości przywiezie niemal każda ekipa. Jutro przekonamy na torze spisują się poszczególne z nich.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi