KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

blank

Lowe liczy na doping dla Sirotkina i niższe temperatury

Williams F1 Formuła 1 Grand Prix Azerbejdżanu 2017

Wielkimi krokami zbliża się Grand Prix Azerbejdżanu, które może być jednym z najciekawszych wyścigów tego sezonu. W ubiegłym roku Lance Stroll zajął w tym wyścigu trzecie miejsce, ale o powtórzenie tego rezultatu w tym roku będzie bardzo trudno. Williams musi liczyć na niskie temperatury i duże zamieszanie na torze. Przeczytajcie wypowiedzi Paddy`iego Lowe`a, Lance`a Strolla i Segeya Sirotkina, poznajcie tor w Baku, prognozę pogody oraz dobory opon przez kierowców.

Wypowiedzi

Paddy Lowe w swojej wypowiedzi niechcący zwraca uwagę na podstawowy problem Williamsa, a zatem chłodzenie auta i liczy na to, że dzięki niższym temperaturom bolid będzie zachowywał się lepiej.

„Po raz trzeci w historii zmierzamy do Baku, które okazało się znakomitym miejscem dla kalendarza Formuły 1. To ekscytujący tor z dużą rozpiętością charakterystyki – od wolnej części w starym mieście po bardzo długą prostą startu – mety. W ubiegłym roku wyścig był bardzo ciekawy i pamiętny dla Williamsa z Lance na pierwszym w karierze podium i naszym ostatnim jak dotąd. W tym roku wyścig jest wcześniej w kalendarzu, co powinno sprawić, że będzie chłodniej niż poprzednio. Wyczekujemy powrotu do Baku i wyciągnięcia maksimum z tego wyścigu, dając jak najwięcej kibicom z Azerbejdżanu. Rosja jest blisko tego kraju więc oczekujemy dużego wsparcia dla Sergeya w jego pierwszym wyścigu Formuły 1 tu. Trudno będzie oczekiwać podium od Lance`a, ale spodziewamy się, że spisze się dobrze, biorąc pod uwagę jego zeszłoroczne osiągnięcia”.

W ubiegłym roku Lance Stroll sprawił ogromną sensację i dzięki bezbłędnej jeździe, dobrej strategii oraz odrobinie szczęścia, zajął w Baku 3. miejsce, będąc wyprzedzonym o 1 dziesiątą sekundy przez Valtteriego Bottasa tuż przed metą.

„Mam wspaniałe wspomnienia z Baku. Tu zdobyłem moje pierwsze podium w Formule 1 i nigdy tego nie zapomnę, to doświadczenie było niesamowite. To nie tylko wspaniały tor, ale również samo Baku jest przyjemnym miejscem. Nie byłem tu nigdy wcześniej więc w ubiegłym roku wszystko było dla mnie nowe. Z pewnością jest tu wiele do zobaczenia. Sam tor jest spektakularny do jazdy. Jego okrążenie jest długie i to techniczny obiekt, mający wszystkiego po trochu. Z racji tego, że jest to tor uliczny i otaczają go mury, nie ma miejsca na błędy”.

Sergey Sirotkin będzie po raz pierwszy w Formule 1 ścigał się tak blisko ojczyzny. Tor w baku będzie dla niego nowością.

„Myślę, że Baku to całkiem trudny tor z kombinacją bardzo długich, szybkich prostych i podchwytliwych, dużych stref dohamowania. Nie ma miejsca na błędy i to całkiem dobry tor, dający szanse na wyprzedzanie. W ubiegłym roku był to szczęśliwy tor dla zespołu i liczę na to, że będziemy tu mieli dobre ściganie”.

Dobór opon

Podczas tego weekendu kierowcy będą mieli do dyspozycji opony miękkie, supermiękkie i ultramiękkie. Tych ostatnich kierowcy Williamsa biorą po 8, ale Sergey Sirotkin będzie miał więcej miękkich kompletów. Najbardziej agresywną strategię opon mają kierowcy Ferrari, Saubera oraz Stoffel Vandoorne.

blank

O torze

Jest to tor „lewy”, a zatem jeździ się w kierunku odwrotnym do ruchu wskazówek zegara. Okrążenie liczy aż 6003 metry, a najdłuższa prosta ma ponad 1/3 tego dystansu – 2,2 kilometra. Maksymalna prędkość osiągana na torze to aż 355 kilometrów na godzinę, a średnia prędkość podczas okrążenia to 202 km/h.

Wymaga on małego lub średniego poziomy przyczepności aerodynamicznej i średniego chłodzenia. Podczas jednego kółka kierowcy zużywają 2,05 kg paliwa, a przez 55% okrążenia jadą z gazem wcisniętym „do dechy”.

Podczas wyścigu kierowcy przejadą 51 okrążeń czyli 306,049 km.

Rekordzistą obiektu jest Sebastian Vettel, który podczas ubiegłorocznego wyścigu uzyskał czas 1:43.441. Lewis Hamilton zdobył jednak pole position, uzyskując 1:40.593.

blank

Wyniki Williamsa

Grand Prix Azerbejdżanu odbędzie się po raz trzeci. W ubiegłym roku wygrał Daniel Ricciardo (a któżby inny…), Lance Stroll był trzeci, a Felipe Massa nie ukończył rywalizacji. W 2016 roku Valtteri Bottas był szósty, a Felipe Massa 10. Wygrał Nico Rosberg.

Pogoda

Podczas weekendu wyścigowego – póki co – nie ma się co spodziewać deszczu. Może pojawić się jednak zachmurzenie, a temperatura będzie wynosić maksymalnie 24 stopnie Celsjusza. To niezła informacja dla Williamsa.

TV

blank

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Popularne tagi