KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

blank

Lowe liczy na doping dla Sirotkina i niższe temperatury

Williams F1 Formuła 1 Grand Prix Azerbejdżanu 2017

Wielkimi krokami zbliża się Grand Prix Azerbejdżanu, które może być jednym z najciekawszych wyścigów tego sezonu. W ubiegłym roku Lance Stroll zajął w tym wyścigu trzecie miejsce, ale o powtórzenie tego rezultatu w tym roku będzie bardzo trudno. Williams musi liczyć na niskie temperatury i duże zamieszanie na torze. Przeczytajcie wypowiedzi Paddy`iego Lowe`a, Lance`a Strolla i Segeya Sirotkina, poznajcie tor w Baku, prognozę pogody oraz dobory opon przez kierowców.

Wypowiedzi

Paddy Lowe w swojej wypowiedzi niechcący zwraca uwagę na podstawowy problem Williamsa, a zatem chłodzenie auta i liczy na to, że dzięki niższym temperaturom bolid będzie zachowywał się lepiej.

„Po raz trzeci w historii zmierzamy do Baku, które okazało się znakomitym miejscem dla kalendarza Formuły 1. To ekscytujący tor z dużą rozpiętością charakterystyki – od wolnej części w starym mieście po bardzo długą prostą startu – mety. W ubiegłym roku wyścig był bardzo ciekawy i pamiętny dla Williamsa z Lance na pierwszym w karierze podium i naszym ostatnim jak dotąd. W tym roku wyścig jest wcześniej w kalendarzu, co powinno sprawić, że będzie chłodniej niż poprzednio. Wyczekujemy powrotu do Baku i wyciągnięcia maksimum z tego wyścigu, dając jak najwięcej kibicom z Azerbejdżanu. Rosja jest blisko tego kraju więc oczekujemy dużego wsparcia dla Sergeya w jego pierwszym wyścigu Formuły 1 tu. Trudno będzie oczekiwać podium od Lance`a, ale spodziewamy się, że spisze się dobrze, biorąc pod uwagę jego zeszłoroczne osiągnięcia”.

W ubiegłym roku Lance Stroll sprawił ogromną sensację i dzięki bezbłędnej jeździe, dobrej strategii oraz odrobinie szczęścia, zajął w Baku 3. miejsce, będąc wyprzedzonym o 1 dziesiątą sekundy przez Valtteriego Bottasa tuż przed metą.

„Mam wspaniałe wspomnienia z Baku. Tu zdobyłem moje pierwsze podium w Formule 1 i nigdy tego nie zapomnę, to doświadczenie było niesamowite. To nie tylko wspaniały tor, ale również samo Baku jest przyjemnym miejscem. Nie byłem tu nigdy wcześniej więc w ubiegłym roku wszystko było dla mnie nowe. Z pewnością jest tu wiele do zobaczenia. Sam tor jest spektakularny do jazdy. Jego okrążenie jest długie i to techniczny obiekt, mający wszystkiego po trochu. Z racji tego, że jest to tor uliczny i otaczają go mury, nie ma miejsca na błędy”.

Sergey Sirotkin będzie po raz pierwszy w Formule 1 ścigał się tak blisko ojczyzny. Tor w baku będzie dla niego nowością.

„Myślę, że Baku to całkiem trudny tor z kombinacją bardzo długich, szybkich prostych i podchwytliwych, dużych stref dohamowania. Nie ma miejsca na błędy i to całkiem dobry tor, dający szanse na wyprzedzanie. W ubiegłym roku był to szczęśliwy tor dla zespołu i liczę na to, że będziemy tu mieli dobre ściganie”.

Dobór opon

Podczas tego weekendu kierowcy będą mieli do dyspozycji opony miękkie, supermiękkie i ultramiękkie. Tych ostatnich kierowcy Williamsa biorą po 8, ale Sergey Sirotkin będzie miał więcej miękkich kompletów. Najbardziej agresywną strategię opon mają kierowcy Ferrari, Saubera oraz Stoffel Vandoorne.

blank

O torze

Jest to tor „lewy”, a zatem jeździ się w kierunku odwrotnym do ruchu wskazówek zegara. Okrążenie liczy aż 6003 metry, a najdłuższa prosta ma ponad 1/3 tego dystansu – 2,2 kilometra. Maksymalna prędkość osiągana na torze to aż 355 kilometrów na godzinę, a średnia prędkość podczas okrążenia to 202 km/h.

Wymaga on małego lub średniego poziomy przyczepności aerodynamicznej i średniego chłodzenia. Podczas jednego kółka kierowcy zużywają 2,05 kg paliwa, a przez 55% okrążenia jadą z gazem wcisniętym „do dechy”.

Podczas wyścigu kierowcy przejadą 51 okrążeń czyli 306,049 km.

Rekordzistą obiektu jest Sebastian Vettel, który podczas ubiegłorocznego wyścigu uzyskał czas 1:43.441. Lewis Hamilton zdobył jednak pole position, uzyskując 1:40.593.

blank

Wyniki Williamsa

Grand Prix Azerbejdżanu odbędzie się po raz trzeci. W ubiegłym roku wygrał Daniel Ricciardo (a któżby inny…), Lance Stroll był trzeci, a Felipe Massa nie ukończył rywalizacji. W 2016 roku Valtteri Bottas był szósty, a Felipe Massa 10. Wygrał Nico Rosberg.

Pogoda

Podczas weekendu wyścigowego – póki co – nie ma się co spodziewać deszczu. Może pojawić się jednak zachmurzenie, a temperatura będzie wynosić maksymalnie 24 stopnie Celsjusza. To niezła informacja dla Williamsa.

TV

blank

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Monako

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 24 maja
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 25 maja
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 26 maja
godz. 15:00 – Wyścig

Popularne tagi